Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wózek widłowy LINDE H16

norbikk 11 Paź 2008 21:03 10463 14
  • #1 11 Paź 2008 21:03
    norbikk
    Poziom 15  

    Witam

    Wózek LINDE z silnikiem VW z 1998r naped hydrokinetyczny
    Zapala i natychmiast gasnie nie utrzymuje obrotów- przepustnicy.
    Wczasie krecenia rozrusznikiem pociaga przepustnice dzieki temu zaskakuje
    Gdy reka przytrzymam przepustnice chodzi
    Przed awaria czasem przerywal podczas pracy
    Co moze byc nie tak gdzie szukac przyczyny??

    0 14
  • #2 12 Paź 2008 22:07
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 25 Paź 2008 20:07
    norbikk
    Poziom 15  

    Witam
    Odswierzam temat bo sprawa nie zalatwiona
    Okazało sie ze uszkodzony jest sterownik
    Wyglada on tak
    Szukam pomocy bo nie moge sobie poradzic z sterownikiem wózka widlowego
    linde
    Sterownik steruje przepustnica ( zwykła cewka) na podstawie 2 sygnalów tj z
    halla (wolne obroty) i z potencjometru spadku cisnienia oleju ( wysokie
    obroty)
    Najpierw przestal utrzymywac wolne obroty czasem wpadal na max
    Teraz trzyma cały czas obroty max
    Wymienilme wszytkie tranzystory , prawie wszystkie układy prócz jednego i
    dalej to samo
    Czy ktos moze zajmował sie czyms takim?
    Moze mi kogos polecicie co bylby mi to w stanie naprawic??

    1
  • #4 31 Paź 2008 02:25
    marek_ka
    Poziom 26  

    Czemu wymieniłeś wszystkie tranzystory oprócz jednego? Ten zgrzany opornik, czy na pewno jest dobry? O ile jego rezystancja odbiega od opisu? Skąd pewność że to sterownik? Bardziej prawdopodobne jest że któryś czujnik podaje głupoty.

    0
  • #5 31 Paź 2008 06:53
    norbikk
    Poziom 15  

    Tranzystory wymienilem wszystkie , układy teraz tez wszystkie
    Nie wymienilem 1 bo nie bylo w sklepie
    Wymienilem tez wszystkie diody i kondensatory.
    I nic to nie dałocały czas to samo
    Awarje sterownika potwierdzili mechanicy z servisu nawet pojechali z moim sterownikiem do sprawdzenia w innym wózku.
    No chyba ze pojechali w kulki.
    Oporniki tez wszystkie pomierzone

    0
  • #6 04 Lis 2008 08:22
    dell1525
    Poziom 2  

    A jakie masz oznaczenie silnika?

    0
  • #7 04 Lis 2008 12:26
    norbikk
    Poziom 15  

    Silnik nie ma oznaczen ale ten sterownik niema nic wspolnego z silnikime bo silnik chodzi tyle ze nie dodaje sobie sam gazu

    0
  • #8 05 Lis 2008 09:49
    dell1525
    Poziom 2  

    Nr.oraz oznaczenie silnika,nr.seryjny wozka,typ i rok produkcji to podstawowe informacje zeby cokolwiek dowiedziec sie o czesciach zamiennych...nie jeden juz probowal samemu naprawiac elektronike Linde z roznymi skutkami.

    0
  • #9 05 Lis 2008 23:29
    marek_ka
    Poziom 26  

    norbikk napisał:
    T
    Awarje sterownika potwierdzili mechanicy z servisu nawet pojechali z moim sterownikiem do sprawdzenia w innym wózku.
    No chyba ze pojechali w kulki.
    Oporniki tez wszystkie pomierzone

    Jeśli to mechanicy Techtransu to na pewno wpuścili cię w maliny.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Sprawdź ciśnienie oleju w silniku. Odłącz sterowanie przepustnicą. Postaraj się ręcznie utrzymać wolne obroty i w takich warunkach zmierz ciśnienie. Prawdopodobnie będzie za niskie, ewentualnie walnięty czujnik ciśnienia oleju.

    0
  • #10 06 Lis 2008 07:29
    norbikk
    Poziom 15  

    marek_ka napisał:

    Sprawdź ciśnienie oleju w silniku. Odłącz sterowanie przepustnicą. Postaraj się ręcznie utrzymać wolne obroty i w takich warunkach zmierz ciśnienie. Prawdopodobnie będzie za niskie, ewentualnie walnięty czujnik ciśnienia oleju.

    Ten sterownik niema nic wspolnego z silnikiem.
    Wozek bez niego dziala z tym ze przepustnice zablokowana mechanicznie na srednie obroty .
    Sterujeon tylko przepustnica na podstawie czujnika halla (wymieniony) i na podstawie mechanicznego potencjometra ktory jest podpiety pod cisnienie na głownej magistrali przez cos przypominajacego korektor hamowania tz: spada cisnienie wychyla potenciometr cisnienie powraca wraca potencjometr
    Gdy spadalo cisnie jak bylo ok to sterownik dodawl gazu( otwieral bardziej przepustnice ) aby podniesc obroty a przy tym podniesc cisnienie
    Ten potncjometr pomierzylem i dziala bardzo plynnie
    Chyba ze zmienila sie mu jakos opornosc czy jest wogle cos takiego mozliwe?????
    Do sterownika dochodzi jeszcze sygnal z rozruszniaka no i tyle

    0
  • #12 17 Lis 2008 18:25
    marek_ka
    Poziom 26  

    Kol. romanuss po co kolega zaśmieca forum? Po co link do strony w przebudowie? Jeśli chcesz pomóc to napisz jakąś poradę.

    2
  • #14 30 Gru 2008 18:27
    -Monter-
    Poziom 13  

    Czy potrzebna jeszcze pomoc w tym temacie?

    -2
  Szukaj w 5mln produktów