Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pasek wielorowkowy mercedes

zioma1 12 Paź 2008 17:37 5963 9
  • #1 12 Paź 2008 17:37
    zioma1
    Poziom 9  

    Witam!!
    Ostatnio w nieautoryzowanym serwisie ( tylko merca) wymienili mi napinacz i pasek troche z mojej winy bo powiedziałem, że z rana czasmi słychać delikatny pisk. Z nowego paska byłem zadowolony niecałe 2 tys. Pasek zaczał piszczeć z tym, że teraz cały czas. Podejrzewam, ze to jakiś zamiennik. Tutaj pytanie: jaki najlepiej założyć pasek znaczy jakiej firmy??? Ewentualnie czy można go kupić przez neta. Auto to Atego 815 2002 rok
    Pozdrawiam
    Rafał

    0 9
  • #2 13 Paź 2008 07:31
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jest to pasek wielorowkowy. Naciąg słaby, regulacja naciągu pomoże.

    0
  • #3 15 Paź 2008 01:03
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Raczej znajdź przyczynę co daje tak duży opór że pasek piszczy np: pompa wody pada lub wspomaganie itd
    pozdro :D

    0
  • #4 29 Paź 2008 11:11
    Dialta
    Poziom 19  

    Dudi_1981 napisał:
    Raczej znajdź przyczynę co daje tak duży opór że pasek piszczy np: pompa wody pada lub wspomaganie itd
    pozdro :D


    Witam

    Zgadzam się z przedmówcą.Miałem ten sam problem tyle że w Suzuki.Wymieniony alternator, pasek - dwa tygodnie spokoju i od nowa. Przyczyną była pompa wodna.
    Pasek był poprzednio dociągany i wszystko wracało do normy. Niestety po 2 dniowym przestoju była tylko chmura dymu i spalony pasek.
    Warto przyjżeć się temu problemowi dokładniej .

    0
  • #5 29 Paź 2008 12:54
    SP7SEC
    Poziom 26  

    kolego przede wszystkim jaki przebieg jeśli jakieś250 tyś to musisz wymienić koło pasowe alternatora koło jest bardzo małej średnicy i z rana są dosyć spore opory stawiane przez alternator, a jak takie koło ma nie odpowiednie kąty to i pasek się ślizga ,paski mają też wiele do życzenia i też mają różne katy przylegania a co do napinacza to pewnie stary będzie lepszy niż nowa podróba
    jeszcze jedno sprawdz akumulator i alternator

    0
  • #6 30 Paź 2008 07:16
    zioma1
    Poziom 9  

    Stawiałbym jednak na to co mówi kolega SP7SEC. Po prostu wkurza mnie gdy gdzieś tam słysze ten pasek. Zastanawia mnie jedno na starym pasku jak sie nagrzał to nie piszczxał wogóle a nawet jak był zimny to tylko nieliczni mogli usłyszeć ten pisk. Po wymianie ten pasek piszczy cały czas raz słabiej raz mocniej - może to wina tego nowego napinacza a moze faktycznie koło pasowe alternatora choć niby było sprawdzane. jeśli chodzi o opory to bybły sprawdzane na niczym takich nie ma.

    0
  • #7 30 Paź 2008 07:32
    emeryt2
    Poziom 42  

    Upieram się przy napinaczu,zle uystawiony,lub sprężyna nieodpowiednia - podróba.

    0
  • #8 30 Paź 2008 08:08
    kotweiler
    Poziom 16  

    Sprawdź czy pasek dobrze założony, tzn prawidłowo opięty na kołach.
    Zdarza się, że mechaniory źle opinają koła pasowe i wtedy pasek jęczy.

    1
  • #9 30 Paź 2008 08:54
    viper555
    spec od auto-elektro

    Należy zacząć od tego co to za pasek bo obecnie na rynku jest sam szmelc. Dobry pasek GATES kosztuje grubo ponad 100zł więc jakiekolwiek Bosche z Chin są nic nie warte które kosztują 30-40 zł.P

    0
  • #10 30 Paź 2008 14:34
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A może za długi jest pasek i napinacz go nie napnie prawidłowo.
    Prawda ponad 100PLN trzeba dać.

    1