Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic d15b2 EG4 gaśnie.... dziwnie wkręca sięna obroty

deboo 12 Paź 2008 18:10 11870 7
  • #1 12 Paź 2008 18:10
    deboo
    Poziom 18  

    Konfig:
    Honda civic 93r. eg4 d15b2(seria) bez gazu

    Od zawsze miałęm problem że po dłuższym przestoju rano jak odpalałem silnik to przez chwile nie równo pracował ale potem normalnie. Potem miałem sytuacje że pewnego ranka odpaliłem Hania mi prychała gasła i szarpała.... na drugi dzień problem sam zniknął. Teraz od tygodnia pewnego dnia odpaliłem auto te same objawy...silnik prycha, przerywa, kręci się do 2,5tyś ma chwilowy przestój i potem dopiero idzie dalej. Przy zmianie biegów każe normalne (jak wcześniej normalne to było) puszczenie sprzęgła kończy się widowiskiem "właśnie uczę sie jeździć...szarpie jak na nauce jazdy". Przy zapiętym biegu nagłe wciśnięcie pedału gazu powoduje zmulenie sie na ok 3s. auta po czym jedzie dalej....mało tego gdy dodaje gazu i schodzi silnik z obrotów gdy dodam gaz na maksa obroty dalej spadają z dziwnym buczeniem jakby nie dostawał paliwa lub go zalewało dopiero po 3s dalej wkręca sie na obroty.
    Pompe paliwa wymontowałem filterek czysty pompa załancza za każdym razem....paliwo w baku czyste jak łza zero syfu. wymieniłem filtr paliwa. Przeczyszczone styki i cały aparat zapłonowy. Wymienione wężyki podciśnienia i inne tego typu historii(pełno wężyków, przy wymianie wcześniej pomagało). Wymieniony i odepchany wężyk odmy. Objawy dalej nie znikły......
    Jak sprawdzić czy pompa daje odpowiednie ciśnienie ??......jak sprawdzić czy czujnik położenia przepustnicy nie jest uszkodzony ??.....jak sprawdzić czy czujnik temp. powietrza dolotowego nie jest uszkodzony ??.... jak sprawdzić czy czujnik temp. cieczy chłodzącej nie jest uszkodzony słyszałem że takie objawy może powodować i który to jest ten...ten w głowicy czy ten przy termostacie ?? czy wyższe objawy może spowodować luz zaworowy...ale przecież tak z dnia na dzień nie zaczął by sie tak zachowywać.. Czytałem że takie objawy mogą powodować nieszczelności w układzie wydechowym przed sondą lambda(książka sam naprawiam hondę)... czy to możliwe. Nie wiem jak sprawdzić te poszczególne urządzenia. Pomocy....strasznie ciężko jeździ się po mieście z gasnącym autem w dodatku które szarpie......Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.

    0 7
  • #2 13 Paź 2008 16:22
    xbaj
    Poziom 19  

    Czujniki temperatury sprawdzisz omomierzem (pomiary trzeba porównać z parametrami sprawnych czujników).

    Tak na marginesie: na jakiej stacji tankujesz auto? Być może to nie to, ale pamiętam, że miałem podobne objawy po zatankowaniu na jakiejś nieznanej mi stacji benzynowej. W paliwie była woda! Od tamtego czasu unikam takich małych stacji benzynowych.

    0
  • #3 13 Paź 2008 23:00
    deboo
    Poziom 18  

    tankowałem na shell-u .....czy woda jest mieszalna z paliwem czy sie oddziela ?? bo w baku nie zauważyłem aby była woda...??!!

    0
  • #4 14 Paź 2008 16:29
    marcinwozniak1
    Poziom 13  

    Sprawdź świece zapłonowe i przewody zapłonowe.

    Jeśli w aparacie zapłonowym jest jeszcze moduł to ja stawiam na cewkę zapłonową. Już raz to przerabiałem Ale jeśli to ma być tak jak u mnie to poczekaj na pewno się pogorszy.

    1
  • #5 21 Paź 2008 19:42
    piotrek_krak
    Poziom 12  

    paliwo sie oddziela i moga problemy wystepowac jak jest go malo,ale jezeli po rozgrzaniua auta jest ok to odpada, ew czujnik temp ,pomijam raczej cewke i modul bo przewaznie jak sie zepsuje to nie dziala wogole ,przekaznik pompy moze szwankowac ale po rozgrzaniu auta,generalnie dobry mechanik lub aso bo mozna przekombinowac a moze byc kilka roznych powodow takiego zachowania

    0
  • #6 21 Paź 2008 22:44
    deboo
    Poziom 18  

    no właśnie na rozgrzanym silniku problem także występuje mało tego pogłębia się.... nieraz jak na wolnych obrotach dodam gaz do dechy to tak go muli że aż gaśnie. Zaczęła mi strzelać w kolektor dolotowy(choć nie posiadam LPG).... martwię się czy to oby nie wypalone gniazda lub zawory....

    0
  • #7 09 Lis 2008 18:10
    piotrek_krak
    Poziom 12  

    jak dłułgo masz to autko ,jaki przebieg ,co było w aucie wymieniane i przy jakim przebiegu,co i kiedy regulowane czyszczone itp,czy nie byl odgrzybiany uklad klimy lub czyszczony ukl wentylacji,czy nie bylo cos myte w aucie, spawane itp itd..bez tych info mozna szukac i szukac bo powodow moze byc 20 roznych,generalnie jezeli hondy są regularnie serwisowane to nie ma problemów z nimi,moze to byc jakis banalny powód,mam kolege,który jeżdzi civic 4 lata i tylko albo aż olej wymienia raz na rok i nic wiecej a to niestety za mało..

    Dodano po 5 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=149724&highlight=%B3o%BFysko+civic&sid=

    0
  • #8 01 Kwi 2011 23:16
    deboo
    Poziom 18  

    problemem być uszkodzony map sensor, poprzez źle ustawiony rozrząd przez mechanika(przestawiony o 3 ząbki), przy ściganiu się podczas odcninki nagłe nadciśnienie prawdopodobnie uszkodziło membrane w map sensorze, spowodowane to było tym że przy odcince silnik strzelał "marchewy" i mulił co było spowodowane przez źle ustawiony rozrząd. Temat do zamknięcia.

    0