Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

za wysokie spalanie, peugeot 306 1.6

12 Paź 2008 20:27 13336 16
  • Poziom 11  
    Witam, mam Peugeota 306 kombi 1.6 w benzynie.
    Pali 11/100 po mieście i 7,5/100 w trasie.
    Jest to za dużo, powinien się mieścić w 9, góra 10 litrach (po mieście). Tak wynika z wielu testów użytkowników, które znalazłem w google...
    A biorąc pod uwagę, że jezdze spokojnie, dojeżdżam na biegu jałowym do skrzyżowania lub hamuje silnikiem, to 11 nie może wchodzić w gre...
    Dodatkowo powiem, że zapalała się niekiedy kontrolka check engine, piszę w czasie przeszłym ponieważ, nie widziałem już jej od jakiegoś czasu.
    Myślałem, że to sonda lambda, jednak po sprawdzeniu jej miernikiem, wyeliminowałem ją...

    http://pl.youtube.com/watch?v=T0OpbfKUjm0
    Na filmiku widać pomiar, oraz słychać taki dziwny świst z silnika,

    Proszę o każdą sugestie na temat, tego co może być powodem zbyt wysokiego spalania...
    Pozdrawiam


    PS: nie mam pojęcia dlaczego mój poprzedni wątek został usunięty, mam nadzieje, że ten zostanie i pomożecie rozwiązać ten problem.
  • Moderator Samochody
    tob01 napisał:
    dojeżdżam na biegu jałowym do skrzyżowania

    to akurat nie jest ekonomiczna jazda, lepiej hamować silnikiem
  • Poziom 11  
    spodziewałem się bardziej profesjonalnej odpowiedzi bo to wiadomo, ale i tak na jalowym mniej mi spali niż jakbym gazował do samych swiateł...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A może by tak na analizę spalin najpierw a potem zamieścić tu wyniki pomiarów? Wróżyć mamy czy jak?
  • Poziom 11  
    nie mam pieneidzy na analizę spalin, najpierw chce wykluczyc inne rzeczy

    co myslicie o termostacie? ma ktos jakiegos skana ksiazki jak sie do niego dobrac? bylbym wdzieczny...
  • Poziom 11  
    za wysokie spalanie, peugeot 306 1.6
    czy to jest termostat?
    jezeli tak to ta rura grubsza jest letnia, a ta na dole cieńsza jest gorąca, przy tam chyba 70stopniach albo mniej....
    która powinna być zimna a ktora ciepla przed otwarciem termostatu?
  • Moderator Samochody
    zagrzej silnik, przejedź się po trasie z prędkością min 60km/h i jak będzie utrzymywać około 90° to termostat ok
  • Poziom 10  
    tob01 napisał:
    Witam, mam Peugeota ...

    Nieco dużo pali.
    Sam nie pomogę mam inne autko (Astra G), ale poczytam co "experci" odpowiedzą
    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam, termostat raczej ok,
    następna rzecz która biorę pod uwagę to akumulator, możliwe ze ma za słabe napięcie, a gdy ma zbyt duży opór wewnętrzny i przez to alternator jest obciążony który z kolei stawia opór na pasku i ostatecznie silnik musi ciężej pracować, a co za tym idzie więcej spalać.
    Co myślicie o tej tezie...?


    A Twojej wypowiedzi ukouko za bardzo nie rozumiem ^^
  • Poziom 12  
    tob01 napisał:
    Witam, termostat raczej ok,
    następna rzecz która biorę pod uwagę to akumulator, możliwe ze ma za słabe napięcie, a gdy ma zbyt duży opór wewnętrzny i przez to alternator jest obciążony który z kolei stawia opór na pasku i ostatecznie silnik musi ciężej pracować, a co za tym idzie więcej spalać.
    Co myślicie o tej tezie...?


    A Twojej wypowiedzi ukouko za bardzo nie rozumiem ^^


    Kolego, nie tędy droga. Gwaraantuje ci, że jeśli będziesz mieć aż tak słaby akumulator to nawet nie odpalisz tego auta. Po drugie jeśli masz padniety aku to alternator go naładuje w ciagu 20 sek i bedzie chodzil bez obciazenia dopuki nie przerwiesz go ładować na 2 sek.
    Jesli nie masz kasy to proponuje sprawdzic napiecie na sondzie lambda. Powinno się wachać w granicach 0.1-1.0V na ciepłym silniku. Pomiar pomiedzy szarym a czarnym kablem. Jak to sprawdzisz to się odezwij.
  • Poziom 11  
    grzes1608 napisał:
    tob01 napisał:
    Witam, termostat raczej ok,
    następna rzecz która biorę pod uwagę to akumulator, możliwe ze ma za słabe napięcie, a gdy ma zbyt duży opór wewnętrzny i przez to alternator jest obciążony który z kolei stawia opór na pasku i ostatecznie silnik musi ciężej pracować, a co za tym idzie więcej spalać.
    Co myślicie o tej tezie...?


    A Twojej wypowiedzi ukouko za bardzo nie rozumiem ^^


    Kolego, nie tędy droga. Gwaraantuje ci, że jeśli będziesz mieć aż tak słaby akumulator to nawet nie odpalisz tego auta. Po drugie jeśli masz padniety aku to alternator go naładuje w ciagu 20 sek i bedzie chodzil bez obciazenia dopuki nie przerwiesz go ładować na 2 sek.
    Jesli nie masz kasy to proponuje sprawdzic napiecie na sondzie lambda. Powinno się wachać w granicach 0.1-1.0V na ciepłym silniku. Pomiar pomiedzy szarym a czarnym kablem. Jak to sprawdzisz to się odezwij.

    Kolego, radziłbym Ci czytać cały temat, lub chociaż pierwszy post.
    Bo pomiar jest zrobiony i sonda jest sprawna
  • Poziom 14  
    Panie kolego, przyczyn nadmiernego spalania może być naprawdę wiele, od brudnego filtra powietrza po zepsuta sondę lambda, Fakt ze kolega pomierzył napięcia, nie znaczy ze sonda musi być ok, W sondzie ważne jest także czas reakcji, często zdarza się że sonda ma właściwe napięcie ale podaje impulsy za wolno i silnik nie działa właściwie, sprawdzić to można oscyloskopem, i porównać z parametrami producenta sondy. Może to być czujnik temperatury powietrza zasilającego silnik, przyczyn naprawdę może być wiele.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    wielopunkt
    jak sprawdzic czujnik temp?
    filtr i olej wymieniany niedawno
    reszty nie wiem
    ma troche dziwny dźwięk, zwłaszcza jak schodzi z obrotów
  • Poziom 14  
    w czujniku temp opór rośnie wraz z temp. przy 70-80stopni C. koło 80 omów, poszukam jak znade kleje ci dokładnie wartości oporu.
  • Poziom 11  
    uszkodzony przeplywomierz 15% wieksze spalanie,
    uszkodzona sonda lambdra 20 % wieksze spalanie,
    niskie cisnienie powietrza w oponach wieksze spalanie,
    beznadziejna bezyna wieksze spalanie,
    niedogrzany silnik wieksze spalanie,
    w wielu bezyniakach temperatrua pracy silnika oscyluje w przy 70 stopniach, autko nie jest zamulone?
  • Poziom 2  
    mam taki sam problem:( tylko u mnie obroty są na 1200obr/min przy rozgrzanym silniku (ciągle na ssaniu) i wydaje mi się że jest za duże. Co steruje automatycznym ssaniem?? (wtrysk wielopunktowy)