Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z immo w oplu astra H 2004r.

13 Paź 2008 13:51 22657 8
  • Poziom 16  
    Witam szanownych kolegów. Mam problem z immo w mojej astrze H 2004r. Co pewien czas pojawia się problem z odpaleniem pojazdu. Wygląda to tak: po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch brak jest reakcji rozrusznika (oczywiście kontrolki nie przygasają więc do aku się nie przyczepiam). Wykonując kilka przekręceń kluczyka auto zapala. Odczytując błędy ECN wszystko wskazuje na immo. Przez pewien czas miałem też problem polegający na braku sygnału z pedału przyspieszenia, auto przechodziło w tryb awaryjny -na to wskazywały błędy ECN i diagnostyka techem. Czytałem gdzieś na forum, że ten typ tak ma ale to jet nie do przyjęcia. Podobno upgrade oprogramowania CIM znacznie polepsza sprawę. Tylko jak do tego podejść i czy tak jest naprawdę? Czy jest możliwość obecnie na stałe wyrzucenia immo w takim samochodzie?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    W tym sprzęcie chyba raczej ciężko (jeszcze) wyrzucić permanentnie immo. ASO wymieniały kiedyś masowo soft w CIMie właśnie na ten problem. Ponoć pomaga.
    A wymienić albo w ASO (dowiedz się czy czasem nie ma na to akcji serwisowej, wtedy za darmo) albo u kogoś kto ma TECHa z candi + legalne oprogramowanie itp + wiedzę jak to zrobić.
    Aha, niektóre ASO nie wiedzą jak to zrobić, pomimo że mają zabawki wszystkie ;)
  • Poziom 16  
    Właśnie dlatego pytam na forum bo właśnie odczułem to na własnej skórze (niewiedzę serwisów). Wiedząc dokładnie o co chodzi mogę łatwiej to wyegzekwować w serwisie zwłaszcza, że kosztuje to 120zł. Gdzie sprawdzić czy jest to akcja serwisowa opla?
  • Poziom 21  
    W tym systemie wystarczy że którykolwiek z elementów składowych immo zgubi kontakt i nie odpalisz auta. Jak narazie nie ma chyba metody wywalenia immo - tym bardziej że siedzi ono w : ecm, uec, rec, cim, ipc. Rozrusznikiem steruje uec po otrzymaniu zezwolenia z cim tak więc nie ma co obserwować przygasania lampek. Poczytaj testerem / podjedź na diagnostykę i zobacz który gubi łączność na can - od tego bym zaczął.
  • Poziom 16  
    Cardiag -dlaczego twierdzisz, że 120zł to za darmo. Właśnie z powodu tak drogich usług ludzie kombinują zamiast jechać na serwis. Odblokowanie BC w mojej astrze trwało ok. 10min i zapłaciłem 120zł. Za włączenie świateł do jazdy dziennej gość chciał dodatkową kasę bo co, musiał kilka razy więcej kliknąć w klawiaturę techa? Za parę dni kolejny problem z samochodem i kolejna diagnostyka 120zł (jak się później okazało z błędną diagnozą). Teraz problem z immo i co kolejne 120zł bez gwarancji usunięcia problemu? Mając wcześniej fiata stilo nie było problemu przy okazji badania technicznego podłączyć examiner za 20zł. Nie twierdzę, że diagnostyka powinna kosztować 20zł ale cena powinna być dopasowana do czasu pracy i efektów tej pracy. Ja też robię w usługach ale w elektronice.

    Małek -masz rację, że pasowałoby podglądnąć transmisję ale usterka pojawia się sporadycznie i nieregularne. No i nie mam łatwego dostępu do techa. Tylko serwis.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To jest darmo.
    Jeżeli ASO robi dopasowanie Immobilizera za takie pieniądze, to szukałbym, gdzie mam najbliżej do ASO.
  • Poziom 33  
    KrzychoB napisał:
    Cardiag -dlaczego twierdzisz, że 120zł to za darmo. Właśnie z powodu tak drogich usług ludzie kombinują zamiast jechać na serwis. Odblokowanie BC w mojej astrze trwało ok. 10min i zapłaciłem 120zł. Za włączenie świateł do jazdy dziennej gość chciał dodatkową kasę bo co, musiał kilka razy więcej kliknąć w klawiaturę techa? Za parę dni kolejny problem z samochodem i kolejna diagnostyka 120zł (jak się później okazało z błędną diagnozą). Teraz problem z immo i co kolejne 120zł bez gwarancji usunięcia problemu? Mając wcześniej fiata stilo nie było problemu przy okazji badania technicznego podłączyć examiner za 20zł. Nie twierdzę, że diagnostyka powinna kosztować 20zł ale cena powinna być dopasowana do czasu pracy i efektów tej pracy. Ja też robię w usługach ale w elektronice.

    Małek -masz rację, że pasowałoby podglądnąć transmisję ale usterka pojawia się sporadycznie i nieregularne. No i nie mam łatwego dostępu do techa. Tylko serwis.



    To ja zapytam ile wydałeś na sprzęt, którym pracujesz u siebie ?? Jak wydasz kilkadziesiąt tysięcy na sprzęt to będziesz mówił inaczej, a aktualizacje, wiedza i doświadczenie też kosztuje.

    Mały przykład wczoraj przyjeżdża do mnie mechanik z klientem modeno tdci i mówi że miga kontrolka świec żarowych, i po wymianie świec na nowe dalej miga. Na świece wydał 70 zł 1 szt. Czyli jakieś 250 – 270 za niepotrzebną wymianę. A ja za diagnozę i usunięcie usterki wezmę 140 zł i co się bardziej opłaca. Inie diagnozuję kabelkiem za 40 zł tylko profesjonalnym sprzętem.
  • Poziom 16  
    To jest temat rzeka. Sam sobie odpowiedziałeś: " A ja za diagnozę i usunięcie!!! usterki wezmę 140 zł" Podkreśliłem usunięcie usterki a to inna sprawa. Głównie denerwuje mnie to, że muszę wydawać niemałą kasę za ćwiczenia na moim samochodzie ludzi którzy nie bardzo wiedzą co robią tym drogim sprzętem a ja nie mam dostępu na dzień dzisiejszy do techa. A tak nawiasem mówiąc to co to za mechanik który wymienia dobre świece żarowe. Przecież to można omomierzem sprawdzić.
    Proponuję nie ciągnąć tego wątku dalej bo nic nie wnosi do tematu postu.