Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Słabe ogrzewanie Seat Alhambra

Komforox2 13 Paź 2008 22:17 29614 33
  • Słabe ogrzewanie Seat Alhambra

    #1
    Poziom 10  

    Witam Wszystkich!
    Mam problem z ogrzewaniem w Alhambrze 2000 TDI 115 PS
    Od kilku dni jest zimno w szamochodzie pomimo,że na wskażniku temperatury silnika jest 90 stopni.Poza tym są twarde przewody łączące chłodnicę z silnikiem.Mam klimę dwustrefową.Po ustawieniu temperatury na wyświetlaczu na max jest w czasie jazdy zimno.Kiedy podczas jazdy silnik chodzi na obrotach około 2000/min jest zimno.Dopiero kiedy przeredukuję bieg na niższy z wywietrzników zaczyna lecieć trochę cieplejszy nadmuch.Proszę poradźcie od czego zacząć?Jaka może yć przyczyna?:?::?:

    0 29
  • Pomocny post
    #2
    Poziom 38  

    a węże od nagrzewnicy gorące?

    1
  • #3
    Poziom 10  

    Od głównej nagrzewnicy wydaje się,że gorące.Dzwoniłem do mechanika(zaprzyjażnionego) i powiedział mi aby sprawdzić termostat -zrobiłem to sposobem domowym.Mianowicie :wziąłem sobie termometr rtęciowy od pieca CO i w kubeczku z wodą podgrzałem do temperatury około 90 stopni.Otworzył się i po wyjęciu z wody zamknął.Kolejny raz zanużyłem w wodzie i ponownie się otworzył.Wygląda na to ,że jest sprawny.Mechanik kazał mi na jakiś czas wyrzucić termostat z obiegu i poobserwować.Czy możliwe,że padła uszczelka pod głowicą?Wylało mi się przy tych operacjach dużo płynu ale teraz wogóle nie pobiera ze zbiorniczka nadmiarowego.Czy mógłbyś ewentualnie napisać jak odpowietrzyć układ?Wiem,że na pewno trzeba dolać około 3 l płynu.Potrzymałem silnik na obrotach aż temperatura oleju była około 80 stopni(mam w tablicy wskażnik) a wskaźnik temperatury płynu ryszył się troszeczkę.Są teraz zimne przewody od chłodnicy i od nagrzewnicy.Co robić?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jescze jedno:
    Mam układ zalany różowym płynem (auto jest niedawno sprowadzone z Niemiec)Podejrzewam ,że jest to płyn jakiś do tych aut.Czy możesz podać mi symbol lub czy można dolać innego?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Piszę na forum elektronicznym ponieważ nie wiem czy ta usterka nie sięga właśnie do sterownika klimatyzacji lub czegoś z tym tematem związanego.Jest u mnie w układzie obiegu nagrzewnicy jakas chyba pompka elektryczna (dodatkowa).Czy możliwe,że ona jest przyczyną?
    Jak sprawdzić czy jest sprawna?Jeśli ktoś miał podobny przypadek to napiszcie bo nie chcę dochodzić do usunięcia usterki metodą prób i błędów(często bardzo kosztowną).Obawiam się też,że w warsztacie mechanicznym lub elektronicznym zedrą ze mnie straszną kasę i wymienią połowe niepotrzebnych,kosztownych części.

    1
  • Pomocny post
    #4
    Poziom 30  

    moze padl ci po prostu dogrzewacz?

    1
  • Pomocny post
    #5
    Poziom 38  

    Bardzo błędną diagnozę potawił twój mechanik z tym termostatem.Narobił ci niepotrzebnej roboty.Zasada jest jedna jeżeli węże od nagrzewnicy gorące ,a nie grzeje to szukac przyczyny w samej nagrzewnicy(zakamieniona)i sterowaniu klimatronikiem(klapy),jeżeli wężę zimne to przyczyny szukac w silniku.

    2
  • Pomocny post
    #6
    Poziom 39  

    Zacięta przesłona.

    1
  • Pomocny post
    #7
    Poziom 13  

    Jest dodatkowa pompka i ona czesto siada (szczotki sie zuzywaja) wtedy obieg plynu jest bardzo slaby i slabe grzanie. Pompka umieszczona jest za filtrem paliwa w pozycji poziomej. Mozna latwo sprawdzic: odpiac wtyczke i podpiac dwoma kabelkami do akumulatora. Jak sprawdzisz i sie okaze ze to ona to da sie ja naprawic tanim kosztem (nowa 500zl).
    Ale posprawdzaj tez co inni pisza. A w ogole to nie masz kompa zeby podpiac? Na pewno sa jakies bledy klimatronika albo dogrzewacza.

    1
  • #8
    Poziom 10  

    Macie wszyscy rację ,każdy po trochu!
    Co do podgrzewacza to włącza mi się poniżej 5 stopni.Przynajmniej do tej pory tak było.Teraz nie sprawdzę chyba że oszukam czujnik.
    Jeśli chodzi o te węże to również masz rację.Nie znam tematu klap i na razie nie wiem jak sprawdzić ich prawidłowe działanie.
    Co do pompki to ona chyba też załącza się dopiero wówczas gdy zaczyna działać podgrzewacz.Jeśli chodzi o kompa to owszem posiadam laptopa ale nie bardzo wiem jak zdobyć program diagnostyczny .Kabelek podobno można kupić przez allegro.Jeśli ktoś z was może napisać coś więcej w tym temacie będę wdzięczny.Może nazwa programu z instrukcją obsługi kodów.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Prawdopodobnie u mnie wysiadła pompa wody!To o czym pisałem że nie można odpowietrzyć układu.Prawdopodobnie oderwał się wirnik wewnętrzny ponieważ po dolaniu wody destylowanej zostaje ona w zbiorniku nadmiarowym po przejechaniu kilku kilometrów woda w zbiorniczku pozostaje zimna i wogóle nie zmieszana z płynem a z przewodu cienkiego który powraca do zbiorniczka wogóle nie leci płyn.Silnik nie grzeje się bo temperatura otoczenia jest niska.Wydaje mi się że jest w tym trochę sensu ale aby to sprawdzić muszę zdjąć pasek rozrządu. Jest to trochę skomplikowane. Uszczelkę pod głowicą na razie nie biorę pod uwagę bo w tym modelu prawdopodobnie jest jakaś metalowa i bez przegrzania raczej się nie psuje.Głowica też na razie mało możliwe pęknięcie(chociaż prawdopodobnie zdaża się) Czy komuś z was przydarzyło się coś podobnego?

    1
  • Pomocny post
    #9
    Poziom 13  

    Dodatkowa pompa wody wlacza sie po wylaczeniu zaplonu i powinna pracowac przez 3 minuty po wylaczeniu. Otworz wtedy maske i posluchaj - jak jest cisza to nie dziala. Co do podgrzewacza to na podszybiu obok motora wycieraczek jest czujnik taki niebieski ze zlotym lbem wyglada jak kciuk. Wyciag go a w to miejsce wloz druta (ZWARCIE) wtedy dogrzewacz odpali po zapaleniu silnika.

    1
  • #10
    Poziom 10  

    Sprawdzę to i odezwę się. Jak uda mi się usunąć usterkę to podzielę się z wami doświadczeniem.

    1
  • Pomocny post
    #11
    Poziom 39  

    Napisz skąd jesteś, jeżeli Częstochowa lub okolice to może się dogadamy.

    1
  • #12
    Poziom 10  

    Niestety -Lublin.Dzięki za zainteresowanie.Auto mam w warsztacie zajmującym się elektroniką i mechaniką.Czekam na "wyrok"

    0
  • #13
    Poziom 10  

    Witam Wszystkich zainteresowanych tematem!
    Posłuchajcie więc:
    Mam usuniętą usterkę!
    Nie było przyczyny w klapach,ani w pompce elektrycznej,ani w głowicy ,usczelce pod nią ,ani w pompie wodnej,ani w termostacie ani w dogrzewaczu.
    Nie uwierzycie ale fabrycznie w tych modelach montowana jest taka jakby kryza(dysza)na przewodzie (ostatnim)"cienkim"wracającym do zbiorniczka wyrównawczego.Jest to dosyć mały otwór-----i właśnie tam utkwił malutki paproszek,któwy w ten sposób zatrzymał ciecz wracającą z obu obiegów.Stworzyło się niepokojące ciśnienie w przewodach(wskazujące na termostat,uszczelkę ub pęknięcie głowicy)Węże do nagrzewnicy były ciepłe co wskazywało na poprawność działania pompy.
    P.S.
    Może mój wątek nie jest ciekawy na tym forum ale pomyślałem sobie,że to jest w pewnym rodzaju doświadczenie,którym chciałbym podzielić się także z wami.
    Dziękuję za uwagęi pozdrawiam

    1
  • #14
    Poziom 10  

    Witam serdecznie wszystkich, własnie okazało sie że mam podobny problem z tym ze u mnie seacie alha.2001r 1,9 Tdi 90 ogrzewanie działa w miare normalnie ( teraz jak sa mrozy ciezko jest zagrzac silniczek ), notomiast tworzy sie ogromnie cisnienie w obiegu wody. wymieniłem profilaktycznie termostat, dodatkowa pompka wody tez była uszkodzona. generalnie autko chodzi normalnie nie kopci nie ma majonezu na bagnecie i na korku, ale jak jezdze woda w zbiorniczku spada ponizej minimum ( MYSLE SOBIE MOZE UBYWA , SPALA) ale nie, weze są dosyc Twarde, natomiast jak odkrece korek od zbiorniczka woda pod ogromnym Ciesnienie wraca nazat,ale nie jest to takie normalne cisnienie,

    I wlasnie nie mam juz pomyslu co robic?????załamka

    0
  • #15
    Poziom 9  

    Witam
    Mam taki sam problem z alhambrą 1.9 tdi 2003r. Rano kiedy silnik jest zimny stan płynu chłodzącego jest kilka cm poniżej min. i twarde przewody,kiedy odkręcę korek wlewu to z dużym cisnieniem płyn powrawca do normalnego stanu a nawet powyżej max. i wystarczy że przejade kilka kilometrów a ciśnienie znowu wzrasta.Robiłem pomiar zawartości dwutlenku wegla w płynie chłodzacym ale wynik wyszedł negatywny, ale wszyscy mówią,ze to początek uszczelki pod głowicą.
    Ogrzewanie też jest słabe w tym przypadku.Dodam jeszcze że wymieniłem korek wlewu pł. chłodzącego i termostat i nic sie nie zmmieniło.

    0
  • #16
    Poziom 2  

    Witam
    ovca69 u mnie jest to samo w sharanie 1.9tdi 115KM.
    I nie mam pojecia o co chodzi
    Mam prosbe jak dojdziesz do tego co jest powodem tych usterek to daj znac bo ja juz nie mam pojecia co jest nie tak.Jezeli pierwszy rozwiaze problem to napisze na forum co bylo powodem.Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha dodam ze z ta usterka przejechalem juz okolo 10000km.i caly czas wode dolewam bo wywala ja korkiem jak cisnienie sie zbierze w zbiorniczku i wezach.I mysle ze jak by to byly poczatki uszczelki to tyle kilometrow bym nie zrobil.

    0
  • #17
    Poziom 19  

    Jak ci wypływa płyn ze zbiorniczka po przez korek to zakładam ,że to będzie uszczelka pod głowicą ale trzeba sprawdzić korek czy dobrze trzyma.
    1 Jak jest mocno uszkodzona uszczelka pod głowicą to zazwyczaj jak silnik jest rozgrzany do temperatury pracy to na wolnych obrotach powinien płyn już wyciekać a gdy odkręcisz korek to płyn zacznie wylatywać z impetem.


    2 Gdy płyn będzie na poziomie w zbiorniczku z odkręconym korkiem dodasz gazu to płyn powinien ci się podnieść i także wylatywać.

    3 Objawy takie jak brak prawidłowej temperatury silnika ( szybko się nagrzewa pomimo silnych mrozów lub krótkiej trasy),nie dogrzewa nagrzewnica,chłodnica może być zimna np.na wylocie. po wyłączeniu silnika słychać co jakiś czas kilka razy bulgoce w układzie chłodzenia.


    Objawy ,które opisałem wyżej wszystko zależą od tego na jakim etapie i jak mocno jest uszkodzona uszczelka i przede wszystkim z którą komorą ciśnienie z cylindra się zetknie czy z kanałami olejowymi czy układem chłodzenia .
    jeśli z układem chłodzenia to objawy są jak wyżej opisane,
    jeśli z kanałem olejowym to dodatkowo pojawia się odrobinki oleju ściętego w zbiorniczku wyrównawczym na ściankach i korku a także płyn zaczyna ciemnieć.

    Jeśli chodzi o maź z oleju kremowa czy beżowa ,która pojawia na korku z klawiatury lub może się pojawić ale czasami jej wcale nie widać bo pokrywy z zaworów mają tzw. podwójne dno i mało prawdopodobne aby maź w tym wypadku się pojawiła na korku wlewu oleju.


    Mam zrobiony filmik jak zachowuje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym gdy jest mocno uszkodzona uszczelka.
    Film ten ukazuje silnik cinquecento 900 wtrysk.

    Mam także sporo zdjęć z uszkodzonej powierzchni głowicy i powierzchni bloku zżartej przez płyn lub wypalonej przez ogień w czasie pracy silnika albo stopu głowicy ,który wchodzi w reakcję z płynem i metalem.Niestety tego nie wiem musiałbym oddać to do laboratorium co spowodowało wżery.

    0
  • #18
    Poziom 9  

    Panowie ja zdecydowałem sie na wymianę uszczelki pod głowicą w przyszłym tygodniu bo wszystko na to wskazuje.
    Bo im wcześniej tym lepiej dla silnika-jeśli to uszczelka.
    Generalnie będę wyjeżdżał do Norwegii,więc nie mogę sobie pozwolić na jakiekolwiek naprawy tam bo sie nie wypłacę.Dam znać na forum jaki będzie rezultat.

    1
  • #19
    Poziom 10  

    ovca69 napisał:
    Witam
    Mam taki sam problem z alhambrą 1.9 tdi 2003r. Rano kiedy silnik jest zimny stan płynu chłodzącego jest kilka cm poniżej min. i twarde przewody,kiedy odkręcę korek wlewu to z dużym cisnieniem płyn powrawca do normalnego stanu a nawet powyżej max. i wystarczy że przejade kilka kilometrów a ciśnienie znowu wzrasta.Robiłem pomiar zawartości dwutlenku wegla w płynie chłodzacym ale wynik wyszedł negatywny, ale wszyscy mówią,ze to początek uszczelki pod głowicą.
    Ogrzewanie też jest słabe w tym przypadku.Dodam jeszcze że wymieniłem korek wlewu pł. chłodzącego i termostat i nic sie nie zmmieniło.



    No witam panowie...Powiem tak, broniłem sie nogami i rekami przed wymiana uszczelki po glowica, a nie potrzebnie, nie jest to az tak droga zabawa...zanim sie zdecydowałem wymieniałem termst.ze 3 razy, pompke elektryczna,sprawdzilem wszystkie przewody czy nie sa zapchane i cio.....jednak, wymienili mi uszczelke pod glow. i jak reką odjął...jezdze seacikiem na taxi i robie tych kilometrow, teraz jest ok..przewody mieciutkie...jezdziłem z walnietą uczelką ze 3 miechy,zalezy w ktorym mijescu ja wygwizdze, mi wwygwizdało miedzy cylindrami minimalnie i cholerne miałem cisnienie na przewodach, byly twarde jakby byly z plastiku....teraz jest juz wsio ok...ja zaPLACIŁEM ZA WSZYSTKO w jednym z lepszych u mnie w miescie mechaniorow 650zł,ale wreszcie jest tak jak byc powinno....nie bac sie Panowie tylko wymieniac i spokoj...spotkałem sie z opinią ze w tych silnikach z pompowtryskiwaczami lubią one padac....dodam ze tez wymieniałem koreczek:))) złudne nadzieje...


    Pozdrawiam Tomek Taxi Driver :)))))

    Dodano po 12 [minuty]:

    aha dodam ze z ta usterka przejechalem juz okolo 10000km.i caly czas wode dolewam bo wywala ja korkiem jak cisnienie sie zbierze w zbiorniczku i wezach.I mysle ze jak by to byly poczatki uszczelki to tyle kilometrow bym nie zrobil.[/quote]


    NIEKONIECZNIE, ja z walnieta uszczelka przelatałem ze 30tysi...wiec wiesz..pozdro

    0
  • #20
    Poziom 19  

    Dodam,że ja także sporo przejechałem na uszkodzonej uszczelce około 50tyś.km ale wiedziałem ,że mam uszczelkę uszkodzoną tylko na trasy nie jeździłem bo już miałem niespodziankę,że ponad 100km od domu wymieniałem uszczelkę pod głowicą i samochód dalej musiał jechać w trasę.

    0
  • #21
    Poziom 2  

    Witam.Od pażdziernika jeżdze alhambrą 115KM i mam probem z ogrzewaniem słabo grzeje,już w pażdzierniku miałem ustawioną temperature na klimatroniku 29 stopni bo było zimno w samochodzie.
    Naprawiłem pompke obiegową,odblokowałem sterownik dogrzewacza,wszystko działa, temperatura na silniku 90 stopni z przodu słabo grzeje.
    Ustawiałem na econom,auto i bez zmian.Wąż do nagrzewnicy jest ciepły.
    wyżej czytałem o klapach klimatronika , jak można je sprawdzić. Prosze o rade.

    2
  • #22
    Poziom 9  

    U mnie podobnie Alhambra 2001 1,9 tdi pompowtryski, przy pracującym dogrzewaczu po przejechaniu 40km temp. na zewnątrz -6st, temperatura na wskaźniku po przełączeniu na climatroniku na funkcję "AUTO" lub wyłączeniu "ECON" potrafi spaść na 70st.!!!! ale z nadmuchów leci w miare ciepłe powietrze a co ciekawsze po przejechaniu tych 40 km, stanąłem podniosłem maskę i odkryłem że chłodnica i przewód wodny wychądzący od termostatu do chłodnicy jest zimny!!! czyli termostat jest zamknięty (po 40km??!!) szok. U was też tak jest???

    1
  • #23
    Poziom 9  

    witam ponownie
    dziś odebrałem auto po wymianie uszczelki pod głowicą, przejechałem już ok 80km i już wiem że to była ta przyczyna.weże są cały czas miękkie i ogrzewanie jest normalne.Tylko trochę cena tego zabiegu mnie zszokowała 1300zł-(planowanie głowicy 650zł,uszczelka 160zł śruby i jakieś uszczelniacze pompowtrysków ok.200zł i robocizna)

    0
  • #24
    Poziom 10  

    Hejka,tp troszke drogo,planowanie 650zl????no niebardzo

    0
  • #25
    Poziom 9  

    podobno w tej głowicy trzeba też nawiercić gniazda zaworów przy planowaniu ,tak słyszałem ale czy to prawda to nie wiem ...

    0
  • #26
    Poziom 2  

    Mam alhambre 2002 rok i taki sam objaw uszczelka była padnieta :) szkoda zachodu sprawdzaniem nagrzewnic i termostatów 20000 km i uszczelka takie juz sa de pd :) pozdro

    0
  • #27
    Poziom 2  

    Witam!
    Najprawdopodobniej zerwala sie linka pokretla które kieruje ciepłe lub zimne powietrze na szybe nogi lub tył. Poprostu ta galka lużno sie obraca.
    Jak by wiedzial ktos jak to naprawic bardzo prosze o odpowiedz.
    Pozdrawiam!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ogólnie przy niskiej temperaturze bardzo słabo grzeje, jedynie przy najwyzszej pozycji obrotów dmuchawy.
    Prosze o pomoc!

    0
  • #28
    Poziom 23  

    Kolego Fiftyy501 ,jak nie wiesz jak to działa to nie pisz bzdur , tam nie ma linek tylko sterowanie elektryczne klapami .

    0
  • #29
    Poziom 2  

    Kolego to napisz mi jaka to może być przyczyna?:)

    0
  • #30
    Poziom 23  

    Zimne luty w panelu sterowania

    1