Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dymienie przy rozruchu silnika TD XD2S

stefanscorpio 13 Paź 2008 22:33 2215 12
  • #1 13 Paź 2008 22:33
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Mam podobny problem jak opisywal kolega w watku "Dymienie TDI".Dym jesy koloru siwego i tylko przy rozruchu.Zaczelo sie to od tego ze poluznila mi sie pompa wtryskowa.Nigdzie i zadnych instrukcji do tego silnika nie udalo mi sie zdobyc(ma 25 lat).Sprawdzilem: swiece-grzeja wszystkie,powietrza nie ssie z paliwem turbina tloczy ksiazkowo.Prosze o wszelkie rady.Pozdrawiam.Stefan.

    0 12
  • #2 13 Paź 2008 22:42
    robokop
    Moderator Samochody

    Źle ustawiony zapłon i tyle. Na oko nie ustawisz żeby było 100% prawidłowo.

    0
  • #3 13 Paź 2008 22:45
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Tak.Na obecna chwile nie mam innych mozliwosci.Chodzi na razie o to zeby nie zadymiac polowy ulicy przy uruchomieniu.Bardzo chetnie bym kupil cos do ustawiania w tym silniku zaplonu.Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #4 15 Cze 2009 04:13
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! A wracajac do tematu to ma kolega pomysl jak ten zaplon ustawic? Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #5 15 Cze 2009 20:07
    robokop
    Moderator Samochody

    Pompa Bosch, czy Lukas? Generalnie to proponuję podjechać do jakiegoś warsztatu trudniącego się naprawami diesli, do jednorazowej operacji nie opłaca sie kupować zestawu czujników z blokadami za 500 zł.

    0
  • #6 16 Cze 2009 01:28
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Niestety ale warsztat nie wchodzi w gre.Pompa Bosch.Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #7 16 Cze 2009 10:12
    robokop
    Moderator Samochody

    Czujnik zegarowy musisz mieć z przedłużką , wkręcany w głowiczkę pompy, do tego blokadę wału, ustawiasz zgodnie z instrukcją producenta. W ogólnym zarysie ustawia się skok wstępny tłokorozdzielacza, na ułamek milimetra przed GMP.

    0
  • #8 16 Cze 2009 12:22
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Prawde powiedziawszy to nie widze tam miejsca(po poludniu wrzuce fotke) gdzie ten czujnik moglby sie zmiescic.Nie wiem tez jak wygladaja te blokady i gdzie trzeba je wlozyc.Czy nie ma innej metody tak jak np w starym mercedesie bylo kilkanascie(17?) kropelk? Prosze tego nie odbierac jako "modrzenia sie".Szukam po prostu jakiejs alternatywy.Bylem tu w kilku warsztatach i niestety nikt nie potrafil(to zbyt stare!) rozwiazac tego problemu.Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #9 16 Cze 2009 12:30
    robokop
    Moderator Samochody

    Jeszcze jedno - podany sposób jest dla pompy rotacyjnej, miejsce na czujnik jest pomiędzy wylotami sekcji.
    Możesz próbować ustawić na słuch, czyli przyspieszać moment wtrysku obracając pompę przeciwnie do kierunku obrotów silnika, dopóki praca nie zacznie być "twarda".
    Ale to nie jest polecany sposób. Innej metody nie ma, chyba żeby spróbowac metody "traktorowej"z rurką kapilarną przykręconą do wylotu sekcji.

    0
  • #10 16 Cze 2009 12:50
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! O takim sposobie slyszalem.Podobno stary mercedes tak mial.Dzisiaj przyszla dlugo oczekiwana ksiazka.Jest tam podana jakas wartosc katowa w stopniach ale ja nie potrafie tego odczytac.Po poludniu wkleje fotke to moze "rozjasni" zagadnienie.Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #11 22 Cze 2009 08:24
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Dostalem instrukcje ale niestety angielski techniczny(!) nie jest moja mocna strona. Jest tam caly szereg roznych danych i nie moge sie w tym "rozebrac".Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #12 29 Wrz 2009 19:55
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Temat ciagle aktualny a odzewu nie ma...:( Czyzby nikt o tym pojecia nie mial?Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #13 28 Sty 2011 08:01
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Wstawilem nowy silnik. Pozdrawiam.Stefan.

    0