Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kilka pytan na temat montażu centralnego ogrzewania

PAWEŁ74 24 Paź 2008 10:37 23758 37
  • #31
    sqpien
    Poziom 15  
    mirrzo napisał:

    Przyłącze gazowe robi zakład gazowniczy na swój koszt. Twój udział jest niewielki


    czyli co, ja mówię że chce gaz, i oni przychodzą (gazownicy, nie kosmici), robią projekt, kopią doły, rurki kładą i gaz podłączają i opłat za to nie biorą...?
    oj chyba nie tak łatwo, wydaje mi się jednak, że koszt przyłącza jest znaczący w projektowaniu instalacji centralnego
  • Computer Controls
  • #32
    Adarkar
    Poziom 15  
    mirrzo napisał:
    Fajna zabawka ten kalkulator, ale brakuje tu gazu ziemnego. Możesz dorobić w wolnej chwili (czytaj: jak najprędzej)
    Przyłącze gazowe robi zakład gazowniczy na swój koszt. Twój udział jest niewielki

    Niestety tylko w teorii przylacze robi zaklad gazowniczy. Z przylaczem jest gorzej niz z energia elektryczna, za ktora zaklad energetyczny pobiera oplate przylaczeniowa zalezna od zadeklarowanej mocy i taryfy.
    Zaklad gazowniczy posluguje sie okresleniem "brak mozliwosci technicznych na przylaczenie pana do sieci gazociagowej", a po rozmowie z pracownikiem dowiaduje sie ze i owszem jest mozliwosc przylaczenia tylko musze partycypowac w kosztach czyli w moim przypadku 14 tys. dwa lata temu. Dla jednych ten koszt jest niewielki a dla innych calkiem spory.
    Dlatego Dorn jako posel zalatwial takie sprawy, a jego przypadek jest nieodosobniony.
  • Computer Controls
  • #33
    PAWEŁ74
    Poziom 27  
    Przepraszam że jako najbardziej zainteresowany nic nie piszę, ale w tej chwili mam nieco bardziej pilną rzecz do zrobienia. By jednak nieco ostudzić atmosferę napiszę kilka informacji...

    Niestety za samo przyłącze gazownia liczy sobie około 15tyś PLN...
    Elektryczne ogrzewanie OK wygodne i w miarę tanie jeśli chodzi o zakup samych grzejników czy mat do podłogówki, niestety uzbrojenie mieszkania w zasilanie siłą rzędu 12-15KW minimum to już nie takie grosze, choć może gdybym zrobił to sam to byłoby do przyjęcia, lecz późniejsze koszty eksploatacji, nie ukrywajmy, nie do przyjęcia ( przynajmniej na moją kieszeń )...
    Decyzja co do wyboru pieca zapadła, będzie to piec "na wszystko" ponieważ nieco zostałem zbity z tropu informacją o potencjalnych kłopotach z paliwem do pieca z podajnikiem. Ktoś napisał że raz na dzień dochodzi do pieca "na wszystko" i mnie to satysfakcjonuje, na dodatek w owej piwnicy gdzie potencjalnie będzie stał piec jest opału na co najmniej dwa sezony, kolega pracuje przy wycinkach drzew, więc zawsze da się coś wykombinować. Gdy braknie mi groszku to lipa, przyjdzie marznąć ;( ...

    Wszyscy rozpisali się na temat źródła pieca, co do rurek to decyzja też podjęta, będą miedziane...
    Pytanie jakie grzejniki i jak je z rurkami połączyć by nie wchodziły w reakcję czyli korodowały...?
  • Pomocny post
    #34
    pektosol
    Poziom 14  
    PAWEŁ74 napisał:

    Pytanie jakie grzejniki i jak je z rurkami połączyć by nie wchodziły w reakcję czyli korodowały...?

    Te na które chyba warto zwrócić uwagę to:
    - płytowe stalowe,
    - aluminowe żeberkowe

    Przy czym warto przeczytać chrakterystykę grzania poszczególnych rodzajów grzejników.
    na
    Dlaczego o tym piszę? Bo przez to bedziemy się czuli dobrze w naszym domu.
    Najlepszą ma ogrzewanie podłogowe, najgorszą grzejniki konwekcyjne.
    W/w plasują się w środku stawki,
    .
    Ja wybrałem stalowe płytowe, bo więcej ciepła oddaja przez promieniowanie (jestem alergikiem i konwekcja mi nie służy), pozatym są tańsze...a trwałość? u moich rodziców dopiero po 20latach pierwszy się rozciekł... zobaczymy jak będzie z moimi, wykonanymi w nowych technologiach.

    Co do łączenia miedzi z alu to raczej bym sie nie obawiał. Obecnie wszyscy producenci grzejników przystosowują je łączenia z miedzią przez zastosowanie różnych wkładek zaworowych.
    A korozja elektrochemiczna występuje głównie na styku dwóch metali.
  • #35
    mirrzo

    Moderator na urlopie...
    No akurat płytowe stalowe i aluminiowe plasują się wyżej niż w środku stawki, bo konwekcja jest w nich lepsza niż promieniowanie, a do wody należałoby dolać inhibitora, żeby zabezpieczyć styk alu-miedź.
    Poza tym grzejniki alumiowe np. FONDITAL nie boja się instalacji miedzianych.
    W wydaniu kocioł na wszystko i grzejniki małej pojemności wodnej (płytowe) stwarzają niebezpieczeństwo zagotowania wody w kotle, szczególnie przy małych średnicach rur.
    Zatem, jeżeli kocioł-śmieciuch, to duży zład wody
  • #36
    pektosol
    Poziom 14  
    Kolego Mirrzo, nie lubię flame war ale muszę się odezwać bo te forum czytają ludzie i twoje wypowiedzi wprowadzają ich w błąd.
    Mam nadzieję że nie jesteś żadnym instalatorem bo ...
    mirrzo napisał:
    No akurat płytowe stalowe i aluminiowe plasują się wyżej niż w środku stawki, bo konwekcja jest w nich lepsza niż promieniowanie

    Grzejnik konwekcyjny (inna nazwa konwektorowy) zbudowany jest z rurki przez którą przepływa ciepła woda, na rurce znajduje się duża liczba alumiowych bądz miedzianych blaszek które ogrzewają opływające je powietrze. Dodatkowo obudowa tworzy pewnego rodzaju komin który jeszcze bardziej przyśpiesza konwekcyjny ruch powietrza.

    Grzejnik płytowy w najprostszej wersji to dwie stalowe płyty między którymi przepływa ciepła woda. Dzięki temu ciepło pomieniuje całą powierzchnią grzejnika.Na podobnej zasadzie działa podłogówka.

    Oczywiście są odmiany grzejników w których do płyt dołączone są blaszki mające na celu zwiększenie konwekcji powietrza.
    W zwiazku z powyższym na jakiej podstawie twierdzisz że płytowy jest bardziej konwekcyjny niż konwektorowy ?


    Cytat:
    W wydaniu kocioł na wszystko i grzejniki małej pojemności wodnej (płytowe) stwarzają niebezpieczeństwo zagotowania wody w kotle, szczególnie przy małych średnicach rur.

    Ilośc wody w instalacji w żaden sposób nie zabezpiecza przed zagotowaniem wody.
    To tak jakby napisać że woda w małym garku bedzie się gotować a w dużym nie, a dodatkowo zależy to od tego czy grzejemy wodę gazem, prądem lub na ognisku.
    Więc aby nie dopuścic do takiej sytuacji to sterownik pieca i piec musi być sprawny, pompka wymuszajaca obieg wody musi pracować, a grzejniki muszą miec możliwośc oddania ciepła.
    Pozatym każda instalacja musi posiadać zabezpieczenia na wypadek awarii.
    Problemy zaczynają się gdy zaczynamy kombinować lub nie dbamy o sprawnosc instalacji.
    I dotyczy każdego pieca niezależnie od rodzaju paliwa.

    Cytat:
    jeżeli kocioł-śmieciuch, to duży zład wody

    Nadmiar ciepła który otrzymujemy chwilowo, najlepiej gromadzić w zasobniku C.W.U.
    W ten sposób możemy palić w sezonie letnim aby mieć za darmo ciepłą wodę.
  • #37
    mirrzo

    Moderator na urlopie...
    To co teraz napisałeś to BZDURY, BZDURY i jeszcze raz BZDURY.
    1.Grzejniki płytowe są super konwekcyjne, jednocześnie dość dobrze działają przez promieniowanie. Jeżeli się z tym nie zgadzasz, to czemu wymagane są minimalne odległości od podłogi i parapetów? ODPOWIEDŹ: żeby grzały jak najbardziej przez konwekcję, czyli wywoływały ruch powietrza wokół nich, zaciągając powietrze od dołu - przy podłodze, a oddawały u góry - pod parapetem
    2.Spróbuj napalić w kotle, a nie PIECU CO z dużą pojemnością wodną i odbiorem ciepła przez grzejniki , np płytowe w połączeniu z małymi średnicami rur.Efekt murowany : woda gotuje się jak w czajniku. Tylko nie zapomnij założyć gwizdka, żebyś wiedział kiedy uciekać z domu. Wielu takich speców jak ty już uciekało.
    3. Żaden sterownik żadna pompka itp. Wszystko MUSI działać samo, a te udogodnienia mogą i powinny tylko wspomagać cały ten system.
    Wszystko MUSI być BEZPIECZNE
    4. Nie ma grzania za darmo, nawet w lecie; również kotłem śmieciuchem
    Proponuję Ci douczyć się z tego tematu, jak i z tematu bezpieczeństwa
    Życząc efektów w nauce, pozdrawiam :-)
    PS
    No i nie pisz więcej tak żałosnych postów
  • #38
    Troku
    Poziom 11  
    "W wydaniu kocioł na wszystko i grzejniki małej pojemności wodnej (płytowe) stwarzają niebezpieczeństwo zagotowania wody w kotle, szczególnie przy małych średnicach rur. "

    Mam taką instalację - cienkie rurki i kocioł na węgiel, wszystko chodzi dobrze temperatura na wyjściu 65st. piec 12kW na wszystko pompka obiegowa zużycie węgla 3t na sezon temperatura w pomieszczeniach 21 - 24 st. jeden wsad starcza na cały dzień - palę od góry węglem typu orzech