Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 4 tdi falują obroty po odpaleniu

neokas 14 Paź 2008 09:28 15348 12
  • #1 14 Paź 2008 09:28
    neokas
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z moim autkiem Vw Golf 4 TDi 110ps silnik AHF 99r, po odpaleniu zimnego silnika (po nocnym postoju)falują obroty silnika na biegu jałowym (około 4-5 razy) i auto kopci na szaro. Po chwili jest już dobrze silnik pracuje normalnie. Po wyłączeniu silnika i kolejnym odpaleniu też jest OK silnik pracuje równo i nie kopci. Falowanie pojawia sie zawszę po dłuższym postoju i przy pierwszym rozruchu. Proszę o wskazówki.
    Pozdrawiam

    -1 12
  • #2 14 Paź 2008 10:34
    Remik71
    Poziom 24  

    Możliwe lekkie zapowietrzanie.

    0
  • #3 14 Paź 2008 14:25
    cdsoftware
    Poziom 12  

    Ja bym jeszcze dodał do sprawdzenia świece żarowe + jak po wymianie świec się nie poprawi to kompresję sprawdzić.

    Może być tak żę któraś świeca nie grzeje i po zapaleniu przez jakąś chwilę kuleje na tym 1 cylindrze i stąd zachwiania w pracy silnika objawiające się spadkiem obrotów.

    0
  • #4 14 Paź 2008 22:58
    neokas
    Poziom 2  

    Witam, dziś zaobserwowałem jeszcze jedną ciekawostkę, po odpaleniu silnika, mimo iż na biegu jałowym pracuje on równo to po dodaniu gazu w okolicach 1500 obr silnik zaczyna ponownie falować.

    0
  • #5 30 Paź 2008 00:20
    wscad
    Poziom 10  

    prawdopodobnie padł czujnik TPS położenia przepustnicy

    2
  • #6 30 Paź 2008 01:03
    momik12
    Poziom 31  

    wscad napisał:
    prawdopodobnie padł czujnik TPS położenia przepustnicy

    Za takie porady nie będzie litości.

    0
  • #7 30 Paź 2008 07:16
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Hehe ciesz sie ze nie napisali o wyczyszczeniu silniczka krokowego!!

    Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.

    Pozdrawiam!

    0
  • #8 09 Lis 2008 16:45
    zębatka
    Poziom 12  

    moze byc zabrudzony nastawnik, odepnij wtyczke od predkosciomierza jak falowanie ustanie to prawdopodobnie nastawnik do czyszczenia

    0
  • #9 13 Lis 2008 17:23
    Lukass_etl
    Poziom 10  

    Podepnij go pod vaga i sprawdź dawkę paliwa możliwe ze masz za duża dawkę i tez tak się biedzie robiło tdi ma to do siebie ze dawka przy temperaturze silnika 90 stopni ma być w granicach 3,2-3,8 mg/r jak masz poniżej 2,5mg/r to występuje falowanie obrotów tzn ze masz za duża dawkę dopiero później bierz się za czyszczenie nastawnika

    0
  • #10 13 Lis 2008 21:49
    zębatka
    Poziom 12  

    Lukass_etl napisał:
    Podepnij go pod vaga i sprawdź dawkę paliwa możliwe ze masz za duża dawkę i tez tak się biedzie robiło tdi ma to do siebie ze dawka przy temperaturze silnika 90 stopni ma być w granicach 3,2-3,8 mg/r jak masz poniżej 2,5mg/r to występuje falowanie obrotów tzn ze masz za duża dawkę dopiero później bierz się za czyszczenie nastawnika
    swięta prawda a zapomnialo mie sie o zakresie dawki :D

    0
  • #11 14 Gru 2009 21:52
    1058453
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 02 Kwi 2010 16:04
    TOMEK1979126
    Poziom 2  

    witam ,mam podobne problemy z silnikiem posiadam golfa 4 TDI 101KM oznaczenie silnika AXR na zimnym silniku obroty falują około 3-5 min i czasem na rozgrzanym silniku przez około minute a rano po nocnym postoju dodatkowo kopci na biało nim trochę się rozgrzeje świece wymienione na kompie nic nie wykazało ale kontrolka od świec żarowych szybko gaśnie wcześniej niż pozostałe czy moze to być przekaźnik świec żarowych? spalanie ma w normie no może rano na zimnym silniku ma duże a i wydaje mi się że trochę za wolno się dogrzewa szczególnie w chłodne dni a jak była temperatura powietrza -10 to jak doszedł te 90 st to potem tak jakby falowała ta wskaźnik miedzy 90st a 75st nie wiem co dalej robić

    1
  Szukaj w 5mln produktów