Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym

Peeter-n 14 Oct 2008 19:11 9988 20
  • #1
    Peeter-n
    Level 10  
    Witajcie!
    Bardzo prosze o pomoc
    czytam już kilka godzin forum i nie moge znalsc jednoznacznej odpowiedzi na moj problem, mianowicie:
    jak chce odpalic moje Clio I 1,2 94r benzyna to na zimnym silniku auto odpala, ale zaraz po tym obroty spadaja i gasnie przy nastepnej probie juz trzeba go pokrecic zeby odpalic, gdy odpali silnik przerywa i caly czas musze delikatnie trzymac noge na gazie zeby znowu nie zgasl... jak juz sie rozgrzeje i puszcze gaz to chodzi ale ma nierowne obroty, nastawnik przepustnicy ciagle dodaje i ujmuje gaz...
    jak moge rozwiazac ten problem??

    Wymienilem: kable wysokiego napiecia, swiece, kopulke, palec, cewke z modulem, oczyscilem przepustnice i nastawnik przepustnicy, sprawdzilem i wyregulowalem luzy zaworów...
    nie mam juz pomysly i sily na to auto, blagam was o pomoc!!

    jezeli temat sie juz powtorzyl to przepraszam i prosze o link bo nie moge nic znalesc... :(

    z gory dzieki
  • #2
    brylu1985
    Level 14  
    kolego sprawdz czujnik temperatury do układu wtryskowego on jest czesto wadliwy jesli dobrze pamietam powinien miiec kolo 300ohm
  • #3
    Peeter-n
    Level 10  
    brylu1985 wrote:
    kolego sprawdz czujnik temperatury do układu wtryskowego on jest czesto wadliwy jesli dobrze pamietam powinien miiec kolo 300ohm


    a orientujesz sie w ktorym miejscu sie on znajduje?? bo nie do konca jestem pewien
  • #4
    brylu1985
    Level 14  
    jeszcze moze byc tak ze masz nieszczelnu kolektor ssący jakis weżyk od mapa spadł albo nieszczelne na połaczeniach
  • #5
    Peeter-n
    Level 10  
    brylu1985 wrote:
    kolego sprawdz czujnik temperatury do układu wtryskowego on jest czesto wadliwy jesli dobrze pamietam powinien miiec kolo 300ohm


    Wszystkie wezyki sprawdzilem i jest ok, a co do "czujnika temperatury od ukladu wtryskowego" orientujesz sie w ktorym miejscu sie on znajduje?? albo w jakich okolicach mam go szukac? bedzie gdzies na bloku silnika czy gdzies przy przepustnicy??
  • #6
    BoNgOO
    Level 2  
    Panowie może ktoś wie jakie luzy zaworowe powinny byc w Reno Clio 1.2? i jak ustawic w tym aucie rozrzad
  • #7
    seba24
    Level 20  
    jak mozesz to sprawdz czujnik połozenia przepustnict jest on zaraz pod wtryskiem i on jak padnie to takie objawy juz tak miałem
  • #8
    mbryzus
    Level 14  
    musisz sprawdzic silniczek krokowy ktory zamyka i otwiera przepustnice i ma albo 4 albo 6 pinow ,i jest sterowany przez ecu. na prawidlowe dzialanie silniczxka krokowego sklada sie :
    czujnik polozenia przepustnicy, czujnik zasysanego powietrza ktory sie znajduje zapewne w ukladzie wtryskowym

    czujnik temperatury cieczy chlodzacej ,sonda lambda.
  • #9
    leszeksikora
    Level 10  
    mam taki sam problem w takim samym aucie. jeżeli udało ci się ustalic przyczynę to proszę o wskazówki.
  • #10
    mbryzus
    Level 14  
    powiedz kolego ile masz pinów w silniku biegu jałowego ( krokowym ) bo u mnie krokowiec padł . Powiem Ci jak go sprawdzic
  • #11
    leszeksikora
    Level 10  
    mam 4 wpiny ale wymieniałem cały wtrysk z potenciometrem i nic
  • #12
    Lukasonix
    Level 1  
    Kurcze mam taki sam problem posiadam clio I 1.2 z gazem ,niby było na gazie wszystko ok ale teraz jest i na gazie i na benzynie tak samo .Co chwile na zimnym gaśnie a jak się rozgrzeje to na jałowym nie równo trzyma obroty .
  • #13
    asusfal
    Level 2  
    Witam
    Czujnik temperatury powietrza zasysanego jest wbudowany w korpus razem z wtryskiem i korzysta z tej samej wtyczki. Ja poponuje sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego.Wbudowany jest w blok obok aparatu rozdzielacza, obok czujnika temperatury sterującego lampką kontrolną. Można zamiast niego podłączyć potencjometr i zasymulować zmienną temperaturę bloku silnika.
  • #14
    leszeksikora
    Level 10  
    Dzięki bardzo za odp. ale jak oszukać czujnik żeby sprawdzić czy on jest winny za gaśnięcie na zimnym silniku,mam dwa czujniki i na jednym i drugim tak samo. Czuje że to nie on jest przyczyną ,dziwne jest to że po lekkim zagrzaniu obr. są na 1400 tak jak powinny być.
  • #15
    donkurako
    Level 10  
    kolego zobacz czy włącza się pompa ja miałem w swojej R 19 1,4 kostka się odłączyła od pompy paliwowej. u siebie miałem to samo odpalała ale tylko na chwile a potem gasła i trzeba było poczekac gdzieś godzinke i pozniej to samo odpalała ale zaraz gasła. ps kostka u mnie jest między bakiem a bagaznikiem
  • #16
    leszeksikora
    Level 10  
    To nie pompa bo silnik chodzi jakieś 30-40 sekund i obr. stopniowo spadają aż gaśnie.Dzięki za radę.
  • #17
    donkurako
    Level 10  
    ale kolego posłuchaj czy pompa chodzi po przękręceniu zapłonu ją slycha też miałem tak pozdrawiam
  • #18
    leszeksikora
    Level 10  
    Jak przekręcam kluczyk to słychać pompę ale to nie ona, bo mogę od razu przełączyć na gaz i sytuacja jest taka sama .
  • #19
    Anonymous
    Level 1  
  • #20
    leszeksikora
    Level 10  
    słuchaj o czym ty mówisz jaki jest podgrzewać mieszanki paliwa i widać go z kanału proszę o dalsze wskazówki jak on wyglada i w którym dokładnie miejscu się znajduje.
  • #21
    treneros
    Level 1  
    Stary temat ale dla tych którzy dalej nie wiedzą co powoduje nie równą pracę silnika w clio 1 to odpowiadam: Wymięcie silnik krokowy :) i powinno być ok :) Nie ma potrzeby rozbierać pół auta. Silniczek krokowy kosztuje 70 zł :)
    POZDRAWIAM :)