Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 1.9 TDI pompowtryski - dymi na biało - turbina

maraon 14 Paź 2008 20:45 12500 17
  • #1 14 Paź 2008 20:45
    maraon
    Poziom 11  

    Witam
    Podczas dzisiejszej jazdy nagle straciłem moc, myślałem że to przepływomierz ale po wylączeniu i włączeniu nie odyskał mocy, lecz zaczął delikatnie dymić na biało.
    Dalej było coraz gorzej, jak dodalem więcej gazu to ilość wydobywającego się białego dymu była bardzo duża.
    Na biegu jałowym ilośc dymu jest mała.
    Zapach jaki się wydobywa przypomina palone znicze.
    Przy większym dodaniu gazu z komory silnika słychać tak jakby zasysane powietrze. Podczas przegazowywania na biegu jałowym tego nie słychać, tylko podczas jazdy.
    Posprawdzałem przewody - może gdzieś dostawał lewe powietrze - le nic z tego.
    Płynu chłodzącego chyba raczej nie ubyło.
    Nie wiem z czym mam doczynieni, bardzo proszę o sugestie.
    Czy w takim stanie mogę dojechać do znajomego mechanika ok.70 km?

    1 17
  • #2 14 Paź 2008 21:12
    adamuspawlakus
    Poziom 10  

    Najprawdopodobniej masz kłoopty z turbiną.
    Czy pamiętałeś o wymianie oleju na czas, nie ma wycieku oleju?
    Jeśli jeszcze nie została zatarta to lepiej nie jeżdzić w takim stanie bo turbina to droższa sprawa.

    1
  • #3 14 Paź 2008 21:36
    maraon
    Poziom 11  

    Rozmawiałem z kuzynem i powiedział, że jest to turbina.
    Także muszę kupić jakąś po regeneracji do silnika AUY.
    Ile kosztuje taka przyjemność z montażem?

    1
  • #4 14 Paź 2008 22:52
    adamuspawlakus
    Poziom 10  

    Trudno mi podać cenę, lepiej chyba kupić jakąś używaną sprawną na szrocie a nie po regeneracji.

    1
  • #5 14 Paź 2008 23:12
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Jest to Turbina jak na moje "oko"
    Jak planujesz dłużej jeździć tym autkiem to tylko nową , regenerowanej ja osobiście już nigdy nie kupie !!
    Pozdro :)

    0
  • #6 14 Paź 2008 23:56
    maraon
    Poziom 11  

    Wszystko zależy od ceny.
    Nowa - ok. 2500
    regenerowana - ok--1000
    ze szrotu - 700-1000
    Także myślę, że w rozsądnej cenie lepiej wybrać regenerowaną niż ze szrotu.

    0
  • #7 15 Paź 2008 17:42
    maraon
    Poziom 11  

    Chyba na 100% sprężarka.
    Gdy przyszedłem z pracy pod samochodem duża plama oleju, w silniku suscho. Wszystek olej wyciekł przez tubinę.
    Jednak kubię chyba nową.
    Gdzie w Warszawie i okolicach mogę kupić nową turbosprężarkę w rosądnej cenie.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 15 Paź 2008 18:52
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    I najlepiej jak montaż będzie z gwarancją , bo gwarancja na turbo to bardzo ciężka sprawa do wyegzekwowania .
    Pozdro

    0
  • #9 17 Paź 2008 22:25
    maraon
    Poziom 11  

    Już po wymianie , nowe turbo działa.
    Był problem bo olej przdostał się do wydechu, ale już zrobione

    1
  • #10 17 Paź 2008 22:56
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Jakie koszta ? nowa ? używana ?
    Pozdro

    0
  • #11 17 Paź 2008 23:08
    szakal8
    Poziom 10  

    turbina a co olej jest czy nie jak nie to trzeba odkrecic przewody cisnieniowe powietzra od turvbiiny i sprawdzic wirnik jak ma luz to do widzenia

    0
  • #12 18 Paź 2008 09:37
    maraon
    Poziom 11  

    Turbina nowa.
    Koszt turbiny , montażu, oleju, itp. 3 tys
    Pzdr

    1
  • #13 14 Kwi 2015 17:24
    Mama Kasia
    Poziom 2  

    Witam Panów! Ja z moim Galaksiakiem 1.9 90km '97 mam podobny problem...Czy przy uszkodzeniu turbiny możliwe jest uszkodzenie silnika? Panie Maron ile dokładnie zapłacił pan za nową turbinkę? Nie jestem pewna czy regeneracja się opłaca ale z tego co udało mi się dowiedzieć stare są regenerowane, piaskowane i sprzedawane jako "nowe"...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Oleju brał jak szalony a po tym ja zaczął zostawiać za sobą "białą mgłę" pobór oleju ustał...

    0
  • #14 14 Kwi 2015 21:58
    maraon
    Poziom 11  

    Razem wyszło ok. 3 tys. Ja mam w Sharanie turbinę o zmiennej geometrii i tak mi poradzono aby kupić nową. Na nowej zrobiłem już ponad 70 tys. i jest wszystko OK.

    0
  • #15 15 Kwi 2015 07:57
    Mama Kasia
    Poziom 2  

    maraon napisał:
    Razem wyszło ok. 3 tys. Ja mam w Sharanie turbinę o zmiennej geometrii i tak mi poradzono aby kupić nową. Na nowej zrobiłem już ponad 70 tys. i jest wszystko OK.

    Który rocznik jest tego Sharana? Nie jestem pewna czy u mnie jest zmienna geometria a nie chciałabym dać ciała i znów coś odwalić... Jutro jadę na warsztat do najlepszego mechanika w okolicy ale wydaje mi się, że lepiej wiedzieć więcej niż bulić trzy razy... Czekam do tego mechanika już dwa tygodnie prawie...

    0
  • #16 15 Kwi 2015 08:44
    maraon
    Poziom 11  

    Rocznik 2000 ale już w tej nowej budzie. 1.9 TDI 115 KM

    0
  • #17 18 Kwi 2015 22:05
    Mama Kasia
    Poziom 2  

    Maraon dzięki za odpowiedz. Ja mam z1 z 90km więc chyba jeszcze bez zmiennej geometrii. Mechanik powiedział po rozebraniu, że została po turbince jedynie masakra... regeneruję. Będę miała gwarancję która mnie ostatecznie przekonała. Dziękuję raz jeszcze i miłego wieczoru oraz weekendu życzę.

    0
  • #18 24 Maj 2015 13:52
    dawidek55
    Poziom 9  

    Miałem podobną sytuację i okazało się, że regulacja pompowtrysków, na wałku rozrządu całkiem pomogła robiłem to w bardzo dobrym serwisie boscha http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl w Stalowej Woli. A straszono mnie też jak tu pisze regeneracją turbosprężarki. Więc święta zasada dobra diagnoza regulacja, a dopiero wymian, czy regeneracja. Bo koszty nas przerosną.

    0