Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linksys RT31P2 - obniża prędkość,voip się jąka

15 Paź 2008 06:35 1263 6
  • Poziom 16  
    Witam!
    Mam taki bramkorouter,sieć osiedlowa-kabel skrętka RJ45. Spiąłem go patchcordem z PC, skomunikowałem się z nim za pomocą http, dla netu ustawiłem IP przez DHCP, sklonowałem MAC adres. Niestety na PC nie mam dostepu do internetu.To samo urządzenie sprawdziłem w innej sieci ( z innym kompem), dokładnie te same ustawienia i poszło od kopa, łącznie z VOIP. Czy dostawca internetu mógł coś zablokować, czy ja coś skrzaczyłem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podaj jaki masz adres IP i DNS na porcie WAN, oraz LAN.
  • Poziom 16  
    Niestety nie mam w tej chwili możliwości.

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    IP to 192.168.1.119, DNS WAN - 10.0.0.2. Tyle wiem na teraz, przyznam, że w temacie jestem zielony.

    Witam!
    No niestety nawet dostawca internetu nie może sobie poradzić z tym urządzeniem. Jest to niewielka sieć ( 5 osób). Zabrał Linksysa do siebie, wpiął na swojego kompa i nic! Nie może skomunikować się z siecią. Coś chyba tak zablokował, że teraz sam nie może tego uruchomić.

    Połączone 2 posty napisane jeden pod drugim. [mbo]
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Możliwości sa 2:
    - niesprawny router
    - kiepski technik ISP (nie umie ustawić routera lub nie zna ustawień własnej sieci)
  • Poziom 22  
    Zaraz zaraz ... Ustawiłeś DHCP po stronie WAN czy LAN ?? A najlepiej ustaw i tu i tu .... :D

    Raczej nie trzeba klonować MAC.

    A i jeszcze jedno ważne pytanie skąd macie ten internet na 5 osób
    :?:
  • Poziom 16  
    Witam po długiej przerwie. Internet mamy z chelo po rozdziałce. Człowiek, który zajmuje się tą siecią w końcu coś ustawił u siebie i jest net po ruterze a nawet działa VOIP. Niestety radość trwała krótko, bo voip się jąka - jeśli ktoś dzwoni z zewnątrz to słyszy przerywany głos.
    No i znowu analiza co się dzieje, zmiana ustawień voip i rutera, niestety bez żadnej poprawy ani pogorszenia. Bez rutera sieć daje dounload ok. 1MB, upload ok. 700KB. Po ruterze upload jest taki sam, natomiast dounload prawie dokładnie 3 razy mniej, ok. 300kB. W ruterze nie jest uruchomiona aplikacja podziału prędkości - wszystko jest ustawione na domyślne. Test voip na PC pokazuje jego b. złą jakość. Nie wiem, czy ta mała prędkość na PC ma wpływ na voip? A najważniesze jest to, że to urządzenie na innej sieci działa b. dobrze. No niestety nie bardzo mogę liczyć na pomoc swojego dostawcy internetu.
  • Poziom 16  
    Perypetii ciąg dalszy. W pewnym momencie mierząc po raz kolejny prędkość łącza i jakość VoIP, okazało się, że dounload wynosi ok. 7MB, upload ok. 200kB. Dostawca internetu twierdzi, że nic nie robił - ja mu nie wierzę, ale nic to. Pomiar z Linksysem i bez, nie wykazuje teraz, aby router przycinał prędkość. Byłoby całkiem fajnie - taka prędkość za niewielką kasę, gdyby nie to, że z VoIP nie da się korzystać.Dżwięk jest szarpany, jąka się, praktycznie nie da się rozmawiać - cały czas chodzi o głos dochodzący z Linksysa w świat. Testy wykazują, że jitter jest za duży i QoS nie do przyjęcia. Jitter sięga ponad 100ms. I to jest prawdopodobnie przyczyna tej złej jakości głosu. Czy jest jakaś możliwość zmiany tego parametru, może jakieś ustawienia w Linksysie, czy coś w serwerze dostawcy?Słabo siedzę w temacie, próbuję zebrać do kupy informacje z netu na ten temat, ale zie znalazłem żadnych praktycznych porad.