Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Urządzenia do sterowania zmiennym kątem zapłonu motocykle

mahermnih1 15 Paź 2008 10:29 9837 20
  • #1 15 Paź 2008 10:29
    mahermnih1
    Poziom 8  

Witam,
    na początku mojego postu chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektro-mechanikiem, oraz wiem że temat był na forum jednak nie był dostatecznie wytłumaczony oraz dostosowany do mojej potrzeby.
    Do rzeczy, chcę zbudować urządzenie które w zależności od różnych warunków zmieniało by kąt wyprzedzenia (opóźniało wyprzedzało)
    Urządzenie to chcę zastosować w motorowerach nowe generacji typu Derbi senda/GPR TZR itp.
    W tych motorkach prąd z cewki zapłonowej idzie do modułu który steruje zapłonem. Jednak mapa zapłonu jest stała. (względy środowiskowe/przepisy/ograniczenie mocy)
    Chcę aby na początku kiedy silnik jest zimny kąt wyprzedzenia zapłonu względem GMP wynosił 0° natomiast ze wzrostem obrotów oraz temperatury, podciśnienia w kanale ssącym kąt był różny w zależności od tych czynników.
    W tych motorkach podciśnienie jest wykorzystywane do otwierania kranika paliwa i jako pompka oleju. Do tego można by podłączyć miernik podciśnienia od malucha bodajże tylko nie wiem na jakiej zasadzie on działa. Podciśnienie mówi o obciążeni motoru.
    Czas spalania mieszanki 3mS.
    Urządzenie można by podpiąć między modułem a cewką wytwarzającą napięcie.
    Proszę o rady schematy i odpowiedzi
    Z góry dziękuje.

0 20
  • #2 15 Paź 2008 13:25
    robokop
    Moderator Samochody