Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaz elektrycznych szyb w pandzie - Prosze o pomoc

15 Paź 2008 20:15 10318 12
  • Poziom 9  
    Jestem nowy wiec na poczatku chcialbym sie przywitac.

    Mam nastepujacy problem.

    Posiadam pande z 2005 roku. Chce zalozyc eletryczne szyby na przod, posiam oryginalne przelaczniki i silowniki w dzwi - wiec wydaje sie ze problemu nie ma a jednak.

    Problemw tym ze szybki fabrycznie sa sterowane przez BODY w samochodzie - niestety moj nie posiada przekaznik a tym samym nie jest przystowasowany do obslugi szybek

    Dodatkowo przyciski sa nisko napieciowe.

    Orientowalem sie juz troche w tej sprawie i wiem ze mozna ominac body w aucie robiac calkowicie nowa instalacje w aucje do szybek.

    Osoba z ktora rozmawialem mowila ze wystarczy zrobic instalacje w ktorej zastosuje przekazniki.

    Czy to jest dobry pomysl??

    Jest ktos na fotum kto mógłby rozrysowac taka instalacje oraz jakie przekazniki trzeba uzyc??

    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Oryginalnie też jest robione na przekaźnikach. Ja robiłem kilka razy i maiłem. Oryginalne przekaźniki Fiata, jutro sprawdzę jakie to są i napiszę.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Ok. dzieki za pomoc. A mam jeszcze pytanie jest mozliwe abys rozrysowal ta cala druciarnie jaka mam zrobic??
  • Poziom 15  
    Potrzebne są 4 przekaźniki. Po 2 na każdą szybę

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro powinieneś mieć wszystko. Wieczorkiem.
  • Poziom 9  
    Ok a da rade abys to rozrysowal w miare czytelny sposob? Bo zdolmosci manualne mam i bez problemu zrobie taka instalacje tylko problem moze byc od strony ktory kabel gdzie podpiac pod przekaznik i przelacznik
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    1. otwieranie
    2. zamykanie
    3. minus
    4. plus
    ale przy tym przełączniku musi być zmiana w moim schemacie, ponieważ twój przełącznik wysyła minusy.
    Na styk 85 trzeba podać na stałe plusa, a na 86 będziesz podawał minusa z wyłącznika.

    Dodano po 5 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/59_1224274644.gif

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przekaźnik z allegro jest prawidłowy, dostaniesz taki w każdym sklepie motoryzacyjnym, ważne żeby miał opisane końcówki 87 i 87a ( ma posiadać taki rysunek jak Ci narysowałem, widać go na przekaźniku z allegro)
  • Poziom 9  
    OK

    Mam jeszcze dwa pytanie

    Pierwsze to w jakim sposob mam odgadnac ktory styk w przelacznik to 1, 2, 3 ,4. Niestety zadnych oznaczen nie mam na obudowie.

    Czy jesli rozrysuje jak wyglada schemat na plytce przelacznika to bedziesz w stanie do odgadnac?

    A drugie pytanie to

    Mam podac "+" na przelacznik czy zrobic to w ten sposob ze wezme go z miejsca gdzie sie pojawia po przekreceniu stacyji??

    Czy wtedy tez automatycznie w takim razie bedzie dzialalo podswietlenie przelacznika??

    Moge wziac np z podswietlenia zapalniczki??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przekaźnik z allegro jest prawidłowy, dostaniesz taki w każdym sklepie motoryzacyjnym, ważne żeby miał opisane końcówki 87 i 87a ( ma posiadać taki rysunek jak Ci narysowałem, widać go na przekaźniku z allegro)[/quote]

    dobrze to juz wiem jaki przekaznik kupic dokladniej
  • Poziom 15  
    Wszystkie plusy które Ci rozrysowałem mają być tak podłączone aby były dopiero po przekręceniu stacyjki i mają być zabezpieczone bezpiecznikiem 20 A. Przełącznik będzie podświetlony jak przekręcisz stacyjkę.
    Przełacznik najlepiej pomierzyć miernikiem lub kontrolką( dajesz plus na jeden ze styków przelacznika , jeden koniec kontrolki podpinasz do masy, drugim badasz wyjścia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    schemat na płytce powinien odpowiadać schematowi na twoim rysunku, to jest zespól drzwi lewych
  • Poziom 9  
    A jest mozliwe zebym jakos spalis cos w przelaczniku gdy podlacze do niego +12 V gdy bede sprawdzal wyjscia??
  • Poziom 9  
    Ok juz wszystkie wyjscia w przelaczniku znam.

    Teraz mam jeszcze jedno pytanie. W jaki sposob zlaczyc te 8 kabli "+" z przekazniki w jeden ktory podlacze do aku?? Pomysl lutowania chyba odpada??
  • Poziom 15  
    Według moich obliczeń masz 6 przewodów do plusa. Najlepszym rozwiązaniem jest lutowanie i nie zapomnij o bezpieczniku. Te które idą do masy najlepiej złączyć i założyć końcówkę z oczkiem i przykręcić do karoserii.