Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grzanie się silnika elektrycznego

16 Paź 2008 14:55 6864 9
  • Poziom 9  
    Mam duży problem. Zrobiłem remont silnika elektrycznego 160kW zasilanego z falownika(nowe łożyska C4, z tyłu izolowane łożysko, przezwojony, nowy wały). Po remoncie łożysko z przodu (DE) grzeje się po około 5-6 dniach temp. powyżej 110 stopni, z tyłu jest chłodzenie temperatura niższa. Jak namierzyć przyczynę grzania się, czy to może być przyczyna wirnika czy łożysk silnika. Jak sprawdzić lub wyeliminować przyczyny grzania się łożysk. O jakiekolwiek wskazówki diagnostyki tego zjawiska z góry dziękuje.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 29  
    Może masz problem ze smarowaniem tego łożyska, wiadomo, że jak za mało smaru to źle, ale jak go jest za dużo, to też nie dobrze i będzie się grzało, jeżeli łożysko nie jest kryte to powinno mieć jakąś kalamitkę do smarowania i też musi mieć ujście jak się go przeładuje, np. w dolnej części dekielka zakrywającego łożysko. Sprawdź to, może tu leży problem.
  • Specjalista Automatyk
    Witam!
    To może być problem elektryczny- jak dobrze zrozumiałem masz tylko jedno łóżysko izolowane, to błąd, a jak wygląda kabel zasilający silnik, podpięcie ekranu, oraz uziemienie silnika. Przyślij info na PW to podeślę materiały wyjaśniające zjawiska pasożytnicze w łóżyskach.
  • Poziom 9  
    Witam! Myślę ze tu nie chodzi o smarowanie łożysk, wcześniej zastanawiałem się nad pasowaniem, może niewłaściwie dobrane, może problem jest z prądami łożyskowymi? lub stojanem (klatką).
  • Spec od Falowników
    Jeśli jest możliwość puszczenia silnika na jałowo wprost z sieci, to można by stwierdzić (po paru godzinach, nie po 6 dniach), czy problem ma źródło w zakłóceniach generowanych przez falownik, czy w zjawiskach tarcia.
  • Poziom 9  
    Witam! Na jałowo był puszczany z sieci 1500obr/min, chodził około 2-3 godzin, temperatury w normie, drgania w normie. Zaczyna się problem z temperaturą przy 4200obr/min silnik obciążony (praca z falownikiem). Wzrost prędkości wzrost temperatury.
  • Spec od Falowników
    Czy ten silnik jest konstrukcyjnie przewidziany do częstotliwości 150Hz? Jeśli tak, to raczej nie mógłby być zasilany wprost z sieci... Jeśli jego napięcie znamionowe wynosi 400V przy 50Hz, to przy zwiększeniu częstotliwości ponad 50Hz napięcia już się nie podnosi, moment maleje.
  • Specjalista elektryk
    Praca silnika z częstotliwością powyżej 60 Hz wymaga zazwyczaj innych łożysk. Standardowo silniki mogą pracować do 60 Hz. Wykonania na wyższe częstotliwości wymagają uzgodnienia z producentem. Taka ich - podana w katalogu- uroda!
    Pozdrawiam
  • Specjalista Automatyk
    Witam!
    Czy ten silnik jest oryginał od tej sprężarki?
    Czy on może się spalił na tej sprężarce?
    Jaki to jest falownik a dokładnie jaki prąd wyjściowy i proszę odczytać prądy znamionowe silnika najbardziej interesuje mnie prąd dla 230V.
    Może uda sie przejść na osłabienia strumienia powyżej 87 Hz.
    I jeszcze pytanie jaka jest prędkość znamionowa sprężarki?
    Jaka maksymalna częstotliwość jest ustawiona na falowniku?