Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SUZUKI DT 9,9 C silnik zaburtowy do jachtu/ łodzi - HELP !

16 Paź 2008 17:44 10889 13
  • Poziom 25  
    Witam
    Mam problem z silnikiem doczepnym SUZUKI DT 9,9 C (ok.10KM), 2sów, z zasobnikiem dozowania oleju. Poniżej zdjęcie niniejszego.
    1. Potrzebna instrukcja obsługi
    2. Czy da się odłączyć dozownik oleju tak żeby mieszankę podawać odrazu ze zbiornika.
    3. Jak się uruchamia starter/ rozrusznik, które kable trzeba połączyć, co połączyć....?
    4. Którędy silnik pobiera wodę do chłodzenia ?
    5. Gdzie jest wylot spalin?
    Z góry Dziękuję za pomoc :))
    Pytania moje wydawać się mogą naiwne lecz silnik otrzymałem bez instrukcji.... :(
    Proszę o wyrozumiałość i "nie obrzucanie błotem", a życzliwą pomoc. !!!
    W rewanżu służę pomocą w serwisie urządzeń biurowych/ kserokopiarek.
    Pozdrawiam :))
    "serwek"
    ------------------------------------------------------------------------------------
    tel. 0-601 290-960
    e-mail: xero(malpa)xero.com.pl
    ------------------------------------------------------------------------------------
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Witam
    Wylot spalin jest na środku śruby -spaliny idą pod wodę.
    Wlot wody chłodzącej - w dolnej części kolumny powinien być otwór.
    Silnik nie ma wbudowanego rozrusznika - odpala się go tylko na szarpankę, a kable służą do ładowania akumulatora na jachcie z wbudowanej prądnicy silnika i nie należy ich zwierać bo się zrobi zwarcie i wyleci bezpiecznik ładowania w silniku.
    Jeżeli nie chcesz korzystać z dozownika oleju, to po prostu go nie lej do zbiornika na olej, tylko zrób mieszankę. Olej z dozownika powinien być podawany najcieńszym wężykiem, który idzie do gaźnika, jak go odłączysz to zaślep ten otwór.
  • Poziom 25  
    Witam
    Serdecznie dziękuje Ci za odpowiedź :))
    Silnik po podaniu mieszanki/ benzyny do gardzieli (po odkręceniu świec) cylindrów na chwileczkę odpala, ale gaśnie.
    Przy pomocy szarpanki można się uszarpać....:)) Silnik nie chce odpalić....
    W silniku jest coś w rodzaju rozrusznika.....:idea: :!: :?: Czy się mylę....???
    W załączeniu zdjęcie....!
    Z silnika wychodzą dwie wiązki przewodów po dwa przewody w jednej wiązce.. Jeden niebieski przewód, drugi czerwony. Dwie takie same, oddzielne wiązki. Oprócz nich wychodzi obok gruba wiązka z dwoma, grubymi przewodami (czerwony i czarny).
    Czy można prosić o dalszą pomoc, Wasze zdanie...?
    Pozdrawiam
    "serwek" :))
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Code:
    www.danssouthsidemarine.com/parts/DT9.9(86-87).pdf
    tam zdaje się jest rozrusznik rozrysowany na 10 stronie.
  • Poziom 25  
    Racja - to jest rozrusznik, gruby czerwony + akumulatora, gruby czarny - akumulatora. Pozostałe 2 wiązki to prawdopodobnie od zrywki (wyłącznika bezpieczeństwa) i stacyjki jednocześnie i włączenie rozrusznika.

    Spróbuj mając podłączony akumulator pod 2 grube kable zewrzeć cienkie z obydwu wiązkach i napisz czy rozrusznik zaczął kręcić.
  • Poziom 25  
    Witajcie
    Dzięki Wam powoli upewniam się w przekonaniu... I dobrze być pewnym zanim coś sie nabroi...;)
    Z silnika wychodzą dwie wiązki przewodów po dwa przewody w jednej wiązce.. Jeden niebieski przewód, drugi czerwony (x2). Dwie takie same, oddzielne wiązki. Oprócz nich wychodzi obok gruba wiązka z dwoma, grubymi przewodami (czerwony i czarny).

    Tzw. "Zrywka" jest "odzdzielnie" z karabinczykiem, na czerwonej skręconej lince.

    Tak więc wiązki są trzy (po 2 kable, na jedną wiązkę) +zrywka.
    W tym dwie wiązki są takie same (z dwoma - czerwonym i niebieskim przewodem w środku) ....( które zwierać żeby nic nie zepsuć......:idea: :?: ), a trzecia gruba z kablami pewnie do akumulatora (grubaśne kable - czerwony i czarny) .

    --------------------------------------------------------------------------------------

    No więc tak:
    Zaryzykowałem. Podłączyłem grube przewody do akumulatora.
    Zwarłem na moment w jednej wiązce komplet przewodów (niebieski i czerwony). Rozrusznik zakręcił. Kręci silnikiem jak rakieta....:))
    Niestety sam silnik nie chce odpalić.
    Po odkręceniu przedniej, plastykowej osłonki gaźnika, podaniu benzyny do gardzieli i zakręceniu silnikiem silnik na momencik zaskakuje i gaśnie.
    Próby z "ssaniem" i bez nie dają rezultatów.
    Wyjąłem i odłączyłem już pojemniczek z olejem dozowanym z boku - nic, bez efektu, to samo.
    Patrząc na przewody doprowadzające paliwo dojrzeć można mały, biały, półprzeźroczysty filterek.
    Patrząc na niego (święcąc latarką) widać że benzyna w nim jest do ok. 1/2 pojemności. A więc przynajmniej do filterka benzyna dochodzi.
    Reszta przewodu (za filterkiem) jest schowana pod gaźnikiem i nie można nic dojrzeć.

    A i jeszcze jedno.
    Tej drugiej wiązki jeszcze nie zwierałem bo rozrusznik zakręcił. Pytanie czy ta drga wiązka (czerwony i niebieski) są do włącznika ogólnego prądu czy do ładowania akumulatora...., a może jeszcze coś innego ?
    Jeżeli po podaniu benzyny do gardła gaźnika powodowało, że silnik przez chwilę chodził to znaczy chyba że zasilanie ma....?
    Czy akumulator ładowany jest z powrotem przez te grube kable czy inaczej ?

    Co dalej....... HELP :!::!::!: :?:



    Czy można prosić o dalszą pomoc, Wasze zdanie...?
    Pozdrawiam
    "serwek" :))
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Witam Kolegę
    Bardzo łatwo sprawdzić czy te dwa przewody są do ładowania.Proszę zaopatrzyć się w multimetr .
    Podlać do gaznika trochę benzyny i start, w momencie kiedy będzie silnik pracował sprawdzić czy pojawia się jakieś napięcie na przewodach(niebieski i czerwony).Jeśli jest to ładowanie to powinno być od 13,8-14,2 V na tych przewodach. Ale Uwaga z tym odpalaniem silnika!
    1. Brak chłodzenia
    2.Brak podłączonego akumulatora pod przewody ładowania(ryzyko uszkodzenia regulatora napięcia)

    Proszę napisać jakie wnioski,jakie wyniki pomiaru.
    Gdzieś w archiwum posiadam jakieś rozpiski do takiego silnika.
    Jeśli znajdę to zaraz udostępnie.
    Pozdrawiam.
    Dodaje załacznik.
    Załączniki:
  • Poziom 25  
    Ta nieznana para przewodów może służyć do gaszenia silnika. Spróbuj odpalić na zwartych, lub gdy pracuje to zewrzyj i zobacz, czy zgaśnie.
  • Poziom 25  
    Witaj
    No..... do gaszenie silnika :0 ?........hemmmm??? Chyba nie.....
    Jest tzw. zrywka. Na co by było jeszcze zwarcie....???
    Raczej nie......
    Pewnie ładowanie albo włącznik główny. Boję się zwierać bo jeżeli ładowanie to mogę narobić bigosu.
    Cały czas myślę co zrobić z tym fantem, co zrobic żeby go odpalić i żeby chodził. Męczy mnie ten brak paliwa w cylindrach. Do filterka dochodzi.....:/ ....ale czy dalej...? :( Może pompka uszkodzona? Gdzie ona się znajduje...?
    Rozrysować samą pompę rozrysowali ogólnie ale nie widzę gdzie ona się mieści...?
    Pozdrawiam
    "serwek" :))
  • Poziom 25  
    PDF strona 38 element 2-1 to niby co?
    Silnik jest przystosowany do pracy ze zdalnym sterowaniem np. zabudowy w studni. Można podłączyć inną manetkę i po to są te wiązki, a ładowanie akumulatora odbywa się tymi grubym kablami - tak jak w samochodach. Zobacz sobie gdzie idą te przewody - powinny być połączone z modułem zapłonowym.

    A komora pływakowa gaźnika jest zalewana paliwem jak kręcisz rozrusznikiem, czy jest tam sucho i jak wlejesz to wtedy pali na chwilę?
  • Poziom 25  
    Witaj
    Rozumiem. Czyli grube przewody zasilające rozrusznik także służą do ładowania.
    No, to brzmi logicznie...... :idea::idea::idea: :D
    W takim razie te pozostałe (niebieski i czerwony w 2-iej wiązce) przewody powinny być połączone/zwarte, tak jak połączony obwód na wpiętej "zrywce".... Dobrze rozumuje...?

    Jasne, rozumiem, dzięki za uświadomienie :)) !

    Co do pytania. Tak, jak podam mu do gardzieli gaźnika (z przodu z pod plast.pokrywki) trochę paliwa (strzykawką) to na chwileczkę silnik zaskoczy i wchodzi na obroty po czym gaśnie. Bez zwartych przewodów w drugiej wiązce. :idea:
    Dlatego to mnie zastanawia i nie daje spokoju....;( Dlaczego odpala na moment w ten sposób.....?

    Pozdrawiam serdecznie
    "serwek" :))

    Regulamin pkt 10,9 i 11 wraz z podpunktami proszę poprawić temat. goldwinger
  • Poziom 25  
    Jeżeli chcesz żeby silnik pracował to przewody muszą być ROZWARTE. To działa tak, jakbyś miał przycisk STOP który jak się go wciśnie to zwiera 2 przewody.

    Wg. mnie to masz za bardzo wykręconą śrubkę regulacji obrotów jałowych - czyli gdy nie dodajesz gazu manetką. Przez to silnik dostaje za dużo paliwa na starcie i zimny nie jest wstanie tego przepalić więc się zalewa i gaśnie. Spróbuj zlokalizować na gaźniku śrubkę ze sprężynkom i ją wkręcić trochę - kilka obrotów.

    Jeżeli to nie pomoże to chyba będziesz musiał rozebrać gaźnik na części, wyczyścić w benzynie ekstrakcyjnej i przedmuchać dysze kompresorem.
  • Poziom 12  
    Witam ja bym raczej ne zwierał tych przewodów (czerwony i niebieski)
    wg pdf strona 36 ryc.K12 to raczej są przewody do oświetlenia ,wtyk 7 i kontra wtyk 4.(lighting ). Warto by sprawdzić czy jest napięcie na tych przewodach, po podłączeniu akumulatora tak jak kolega podłączał wcześniej.
    A co do odpalania jeśli gaznik jest czysty i wszystkie kanały drożne to warto popatrzeć do pdf strona 4 ryc.I3 elementy 13 ,14 są odpowiedzialne za prawidłowe zasilanie silnika w mieszankę paliwo powietrze.Niekiedy poprzez wypracowanie te języczki(zawory) odkształcają się i jest problem z zapalaniem.:cry:
    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Code:
    lighting /'laiti/ n
    
    1. (illumination) oświetlenie n, światło n; indirect lighting oświetlenie or światło pośrednie; electric lighting oświetlenie or światło elektryczne
    2. (of cigarette) zapalenie n; (of fire) rozpalenie n


    Raczej bym stawiał na 2 znaczenie tego słowa - chodzi o zapłon lub rozrusznik.Czyli albo jest to złączka kabla od rozrusznika (i jedna taka jest) albo od zapłonu (odcięcia zapłonu - gaszenie silnika). Oświetlenie na jachtach podłącza się do akumulatora równolegle z silnikiem a nie do silnika, poza tym często oprócz oświetlenia są inne odbiorniki np. radio pompa zęzowa itp. które biorą dużo prądu i na pewno nie przechodzi to przez silnik.