Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z predkoscia silnika na biegu jalowym Opel Astra 1.4

09 Mar 2004 11:51 32809 14
  • Poziom 12  
    Opel Astra 1.4i 92r.
    Mam pewien problem, po zalozeniu przez tzw fachowcow instalacji gazowej w samochodzie, (niestety nie bylem obecny przy tym) stwierdzilem ze silnik krokowy do sterowania doplywem powietrza zostal mi podmieniony, nawet nie pasowal na sruby, poniewaz przykrecona byla tylko jedna,(byl to silnik krokowy od instalacji gazowej),oczywiscie panowie wpieli kostke,prawdopodobnie to jest przyczyna, po wymianie silniczka krokowego,ktory dostalem od kolegi, silnik nie utrzymuje rownych obrotow, w zaleznosci od temp obroty sa wyzsze, nizsze itd. Silnikczek krokowy jest sprawny, czy jest to moze spowodowane usterka czujnika temperatury czy tez moze sterownika:((.
    pozdrawiam
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 13  
    Chyba chodzi o obroty, a nie predkość. Najpierw odłącz akumulator na ok. 1 minute, w ten sposób wykasujesz wyszystkie nastawy z ostatnich 20 uruchomien silnika. odpal silnik na bęzynie i niech pracuje do uzyskania ok. 70 stopni. Następnie uruchom jeszcze raz na bęzynie. Jezeli będzie wszystko w porządku to znaczy, że gdy silnik pracuje na gazie komputer zmienia swoje parametry pracy. Na nierówne obroty ma wpływ wiele czynników: 1 - sonda lambda, 2 - nie szczelne podciśnienia, 3 - źle wpięta instalacja gazowa. Podaj więcej danych: czy dołożyli komputer czy zwykły przełącznik i tak dalej. Podrawiem!
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 12  
    dzieki za odpowiedz,
    A wiec wyjasniam dalej, robilem juz motyw z kasowaniem bledow, czyli odlaczaniem akumulatora, odczekalem az silnik sie nagrzeje i to samo dalej, co do ciagniecia powietrza innymi drogami tez juz to przerabialem,rozebralem wtrysk i powstawialem nowe uszczelki, fachowcy tak mieli poskladane ze nawet nie pytaj, teraz silnik gasnie po zamknięciu filtra powietrza, wiec nie jest to przyczyna, podlaczalem tez wtyczke do innego silnika krokowego podczas gdy moj stary zostawal na kolektorze, podlaczony silnik do kostki obserwowalem, silnik chodzil z ustawionym w jednej pozycji sillnikiem krokowym utrzymujac stale obroty, za to drugi silnikczek ten podlaczony nie wiem dlaczego nie utrzymywal stalej pozycji, lecz zmienial i to dynamicznie polozenie, co powoduje gasniecie silnika i nierowne obroty, zauwazylem ze zwiazane jest to z temperatura silnika, jezeli odpalam zimny silnik to na 5 sekund obroty sa wysokie, takie jakie powinny byc na "ssaniu" ale po tym czasie spadaja gwaltownie tak ze silnik gasnie, natomiast po przejechaniu ok 100 km tak jakies 120-130km/h tak ze silnik jest troche cieplejszy dostaje wysokich obrotow, niestety nie mam obrotomierza ale jest tak na sluch nawet ok. 200-2500, po ponownym odpaleniu nie zmienia obrotow, za to jak ostygnie wszystko wraca do stanu poczatkowego. Sonda lambda ma jakies 2 lata, instalacja gazowa jest ze sterownikiem sondy lambda, na benzynie i na gazie robi to samo.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Jezeli to nie jest silnik krokwy, to wymien czujnik temp. cieczy chlodzacej, moze on "przeklamuje" i stad te nierowne obroty. U mnie na tym samym silniku bez gazu pomogla wymiana swiec, oraz czujnika. Pozdrawiam. Marek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam!

    Widzę że trafiłem na wątek który ( niestety !!! ) dotyczy i mnie a raczej auta którym się poruszam Astra F z silnikiem C18NZ. Szukałem, czytałem, "grzebałem" i nie mogę dojść usterki. Generalnie problem jest bardzo podobny do problemu kolegi fieras, z tym że problem nie pojawił się zaraz po założeniu instalacji. Stopniowo silnik coraz gorzej wkręcał się na obroty a teraz to już jest naprawdę źle. Co do Twojej Asterki kolego fieras - chyba że już rozwiązałeś problem o czym nie wiemy ( ? ) - to jeśli mikser tak jak tu ktoś podpowiadał jest OK, to można by jeszcze spróbować zmienić ustawienie czujnika położenia przepustnicy - jeśli twoja astra ma serce na szprycy i centralka przełącza źródło zasilania przy zadanych obrotach, to na pewno i w jej pobliżu grzebali fachowcy od LPG. Poluzuj śruby mocujące ten czujnik i spróbuj zmienić jego położenie obracając w osi przepustnicy. Może być też niepoprawnie osadzony na osi przepustnicy - łatwo to sprawdzić. Przy poprawnym założeniu - tak wynika z mojego doświadczenia - po poluzowaniu śrub mocujących czujnik powinien wykonywać niewielkie ruchy w osi przepustnicy razem z ruchem przepustnicy. No chyba że np. podpięli się nie w ten kabelek z trzech dochodzących do czujnika przepustnicy. Tyle przychodzi mi na myśl. Mam nadzieję że sprawdzałeś działanie żółtej kontrolki "check engine" na desce rozdzielczej - w I-ej pozycji stacyjki powinna się palić a po uruchomieniu silnika gasnąć ( nie to żebym wątpił w Twój zasób wiedzy ale czasem najciemniej pod latarnią, a gdyby był to jakiś problem z czujnikiem to wiele z nich sygnalizuje właśnie ta kontrolka. Jeśli w ogóle się nie zapala to warto sprawdzić czy przypadkiem nie jest odłączona - znam takie skrajne przypadki w których rzekomi "fachowcy" potrafią ją odłączyć byle klient się nie czepiał).
    Jeśli udało Ci się rozwiązać problem to może zechcesz się podzielić informacją jak tego dokonałeś?? - prośba dotyczy wszystkich którzy zechcą pomóc.
    Moje auto odpala bez problemu, może trochę nie równiutko chodzi na wolnych - to da się przeżyć, ale gdy zaczynam ruszać to wydaje mnie się jakby się dławiło, jedzie (ciężko to nazwać jazdą ) skokami do przodu, na ciepłym jest trochę lepiej - to wszystko na benzynie, po przełączeniu na gaz zaczyna pracę na wolnych obrotach całkiem przyjemnie a pozostawione na nich po chwili zaczyna zwalniać aż do zatrzymania silnika. Ma coś do tego zawór recyrkulacji spalin?? Ponawiam prośbę o radę jak temu zaradzić, gdzie przyczyna??

    Pozdrwiam!

    ArtB
  • Poziom 1  
    Witam! Rowniez jestem posiadaczem opla astry 1.4i 92r. + gaz. Niestety mam ten sam problem co inni posiadacze astry mianowicie tez nie mam stabilnych wolnych obrotow na paliwie i gazie! Za ok. tydzien mam urlop wiec biore sie za remoncik silnika (Uszczelki, pierscienie, pewnie tez zawory i szlify). Wymienilem uszkodzony silniczek krokowy ale nie pomoglo wciaz te niestabilne obroty. Bede dociekac co jest nie tak do poki bedzie chodzic jak powinien! W sumie na paliwie nie dziwie sie ze obroty sa niestabilne bo wtrysk jest juz mocno wyeksploatowany ale na gazie powinno byc oki a nie jest:( Moze ktos pomoze jesli wie co trzeba naprawic badz ustawic by bylo dobrze? Ja jak dojde to tej przyczyny dam znac na forum! Pozdro:)
  • Poziom 10  
    Witam! Jeżdżę Astrą z 91 roku z silnikiem C18NZ i tez borykam się z problemem wolnych obrotów. O ile do tej pory było to znośne to teraz po starcie zaczyna prace od 1500 - 2000 zależy jak mu się uwidzi a im dłużej się jeździ tym broty wyższe - nawet do 3000. Kilkakrotne czyszczenie silniiczka krokowego a nawet wymiana oraz "cuda" łącznie z zablokowaniem ERG nie pomogly. Na krótki dystans pomaga reset sterownika. Jedna z koncepcji mówi o zasysaniu lewgo powietrza - po przytkaniu wlotów na filtrze powietrza nie gaśnie :??, pretenduje do tytułu winowajcy sondę lambda ale jak narazie nie usatliłem konketów :[ Gdybym znalazł na to lekarstwo napiszę. Życzę wszystkim wytrwałości i powodzenia przy rozwiązywaniu tego problemu!
    Pozdrawiam!
  • Poziom 12  
    a ja mam jeszcze inny problem. przed założeniem instalacji silnik działał ok! nigdy nie miałem problemów z uruchomieniem. (Astra 1.4 wtrysk jednopunktowy) po założeniu instalacji zaczeły się schody. głównie chodzi o to że gdy podłączy się kabel pod cewkę zapłonową silnik zaczyna szaleć i gasnąć. przewód od centralki sterowania gazem. A o uruchomieniu zimnego silnika nie wspomnę. poprostu się nie da ! jak odłącze w/w przewód auto zapala na benzynie ok ! na ciepłym w miarę daje się uruchomić . Przysłuchując się pracy cewki zapłonowej słychać że po podłączeniu tego przewodu jak by słabiej cykała ... czyżby centralka stanowiła zbyt duże obciążenie modułu zapłonowego ? oczywiście cała instalacja jest nowa z gwarancją itd itp. i czyżby była od nowości uszkodzona ? pomocy bo gaziarze nie wiedzą co robić ! a odłączyć się tego kabla nie da bo auto chodzi na benzynie , mimo iż wymusza się prace na gazie. po przełączeniu tylko przez chwilę działa i wraca do benzyny. ogólnie na gazie jeżdzi ok czasami tylko szarpie. impulsy z cewki wykorzystywane są do informacji centralki gazowej o obrotach silnika i po przekroczeniu zadanych obrotów przełączają na gaz. jednak ich brak powoduje po chwili powrót do pracy na benzynie. Czy ktoś miał podobny problem ?? Pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 14  
    Witam
    Proste rozwiazanie zamiast impuls brac z cewki nawin na kablu miedzy cewka a kopolka przewod sygnalu impulsow kilkanascie razy i powinno dzialac (z tym ze podpiecie impulsów do cewki jest standardowym rozwiazanie i przewaznie nie ma z tym problemów) ale w sytuacji takiej jak opisujesz warto podpiac tak jak opisuje

    Dodano po 10 [minuty]:

    w wypadku problemu kolegi "fieras" problem prawdopodobnie tkwi w mikserze i tak jak ktos wyzej pisal brak kanalu do wolnych obrotów lub zbyt duze zwezenie na mikserze czyli zle dobrany mikser. czesto tez sa problemy przy tych autach z termostatem powietrza co powoduje ze silnik chodzi caly czas pobierajac cieple powietrze z nad kolektora wydechowego lub podczas pracy przeskakuje ciagle pomiedzy "cieplym a zimnym powietrzem" przezco mieszanka w momecie zasysania powietrza z nad kolektora jest wzbogacona a w drogim przypadku zbyt zubozona, co ma wplyw na niestabilne wolne obroty i spalanie
  • Poziom 16  
    Sprawdźcie czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i przewód od kolektora do czujnika - to właśnie on w zależności od podciśnienia daje sygnał do komputera a ten do silniczka krokowego.
    Czasami trzeba wyczyścić i posmarować odpowiednim preparatem silniczek krokowy a jeśli to pomoże tylko na chwile to podjechać na diagnostyke komputerową - w oplach jest możliwość regulacji obrotów. Jeśli po przeczyszczeniu i posmarowaniu będzie dobrze przez kilka dni a później znowu źle to może być niestety uszkodzony silniczek - wyrabia się w nim plastik i nie działa jak powinien.
    Raz spotkałem się z tym że w kompie były spalone jakieś elementy sterujące silniczkiem krokowym. Ale wtedy nie działał tak jak powinien, nie wysuwał się i nie chował tak jak powinien.
  • Poziom 1  
    Witam

    Mam problem z moją Astrą Classic 1,4 8V (1999) +gaz - zimne autko odpala dobrze i ladnie trzyma obroty na postoju jednak gdy tylko ruszę przy pierwszym wciśnięciu sprzegła gaśnie, dzieje się tak i na benzynie i na gazie z tym ze gdy stanie się to na gazie to ponowne odpalenie jest bardzo trudne i trzeba bardzo długo kręcić żeby się to udało. Ponadto gdy już uda się ruszyć to przez pierwsze kilkaset metrów autko strasznie się muli i jedzie jakby "chciało a nie mogło" :|. wszystkie te objawy ustępują gdy tylko silnik złapie odrobinę temperatury, wtedy wszystko chodzi jak w zegarku.

    Ponadto od dłuższego czasu (jeszcze przed wystąpieniem powyższych objawów) zapala mi się żółta lampka z symbolem silnika, zaobserwowałem że dzieje się to tylko podczas jazdy przez pewien czas na stabilnym poziomie obrotów lub na postoju przy zapalonym silniku, jakakolwiek zmiana obrotów (przegazówka) powoduje jej zgaśnięcie.

    Z góry dzięki za pomoc...
  • Poziom 2  
    witam, mam problem z wolnymi obrotami w mojej astrze z silnikiem C14NZ, samochod ma zalozona instalacje gazowa, zarowno na benzynie i gazie nierowno pracuje (no na gazie troche lepiej moze) swiece, przewody wysokiego napiecia, wtrysk, silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy zostaly zmienione, bledow w komputerze tez nie ma, niech ktos cos poradzi bo rece opadaj juz mi... Aha jeszcze gdy auto schodzi z obrotow to obrotomierz schodzi czasem prawie do zera a potem wraca do pierwotnego stanu 900 obr/min co to moze byc??:cry: aha czujnik temp tez nie pomogl
  • Moderator Samochody
    Najprawdopodobniej kwestia uszkodzonego sterownika silnika ( co się często zdarza) lub czujnika w aparacie zapłonowym .EGR-a w tym silniku nie ma (chociaż zdawało mi się że jest).
  • Poziom 2  
    no komputer jest juz 2 zalozony i dalej to samo... bledow nie ma, no ERG nie ma w tej astrze, co radzicie?? czujnika Halla?? Cewka?? Modul??