Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II 2001 - rozrzad, bledy, komputer, immobiliser

kacha79 16 Paź 2008 22:48 4679 17
  • #1 16 Paź 2008 22:48
    kacha79
    Poziom 9  

    Mam Astrę G z 2001 roku, silnik 1.4 16V. W pewnym momencie podczas jazdy zgasł silnik i nie mogłam odpalić. Mechanik stwierdził, że związane jest to z paskiem rozrządu. Pasek był wymieniany parę miesięcy wcześniej (przebieg po zmianie - około 30tys. km). Zastanawiające jest to, że po 2 dniach akumulator całkiem się rozładował, a wczesniej nawet po 2 tyg nie użytkowania auta nie bylo problemu z odpalaniem.
    Przy rozbieraniu silnika okazalo sie, że śrube od koła pasowego mozna było odkręcić ręką. Klin koła pasowego został zerwany co zniszczyło 8 zaworów wydechowych. Po wymianie zaworów auto nie odpaliło.
    Bardzo szybko mruga kontrolka samochód z kluczem - sygnalizujaca immobiliser. Przy próbie podłączenia komputera w celu wykazania błędów wyskakiwała informacja: Brak połączenia. Specjalista od immobiliserów wykrył nastepujące błędy: B3040 B3059 B3043. Związane sa one z immobiliserem, przewodami oraz komputerem.
    Co muszę zrobic w tej sytuacji? Czy konieczna jest wymiana komputera i przeprogramowanie kluczyka? Co moglo to spowodować?

    Dziekuję za jakiekolwiek rady.

  • #2 16 Paź 2008 23:22
    bartek_j
    Poziom 35  

    Zmienić "specjalistę "

  • #3 17 Paź 2008 20:42
    kacha79
    Poziom 9  

    czy wiesz co moze byc przyczyna i co moze byc uszkodzone? czy to moze byc tylko problem z immobiliserem czy komputer do wymiany? Dziwne jest to,ze akumulator sie calkowicie rozladowal zaledwie po 2 dniach.

  • #4 18 Paź 2008 03:19
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    masz nie podłaczoną masę. Ot cała filozofia.

  • #5 18 Paź 2008 18:04
    emu
    Poziom 16  

    masa w tym aucie jest podlaczona do skrzyni a nie do glowicy

  • #6 18 Paź 2008 20:32
    kacha79
    Poziom 9  

    Masa faktycznie jest podłączona do skrzyni. Nawet nie była ruszana.
    Kontrolka od immobilisera caly czas mruga. Co moglo spowodowac taka awarie? Czy trzeba wymienic komputer?

  • #7 18 Paź 2008 20:39
    Usunięty
  • #8 18 Paź 2008 21:40
    kacha79
    Poziom 9  

    Elektrit, moglbys mi poradzic jakiego fachowca mam szukac - od immobilisera czy komputera? I ewentualnie co mam mu powiedziec.
    Napisz dokladnie co masz na mysli. Czy modul sterujacy silnikiem to to samo co ECU? Jesli tak, to nie mozna sie bylo z nim polaczyc.
    Czy to, ze nie zapala moze to byc wina kluczyka? Mam tylko jeden.

  • #9 18 Paź 2008 21:51
    Usunięty
  • #10 18 Paź 2008 22:07
    kacha79
    Poziom 9  

    2 komputery byly podlaczone z warsztatow, ale nie laptopy. I nie mozna bylo polaczyc sie z komputerem auta. Niestety nie moglam byc przy tym jak przyjechal fachowiec od immobiliserow. wiem,ze tez mial problemy z polaczeniem sie. Wykryl jakos 3 bledy B3040, B3043 B3059. Wszystkie maja podobno zwiazek z immobiliserem i komputerem. Nie mogl tego naprawic, bo stwierdzil,ze trzeba wymienic komputer a wtedy on moze przeprogramowac kluczyk.

  • #11 18 Paź 2008 22:31
    Usunięty
  • #12 18 Paź 2008 22:38
    kacha79
    Poziom 9  

    Czy taka rzecz najlepiej jest zrobic w serwisie opla?

  • #13 19 Paź 2008 01:02
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ludzie, jak rany, co za masa na silniku, jak napisał Elektrit, albo zasilanie na ECU albo masy, przywrócić komunikację to pierwsza sprawa, na pytanie czy robić to w serwisie: ja bym nie ryzykował, można się zdziwić jak wymienią kilka drogich podzespołów, oddaj to do kumatego elektronika.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mam pytanie: od nowości masz to autko? Bo może jakiś specjalista zrobił odcinkę na gniazdo diagnostyczne.

  • #14 19 Paź 2008 16:19
    kacha79
    Poziom 9  

    Auto kupilam rok temu. Jest to angielski samochod i byl kiedys policyjnym autem. Slyszalam, ze oni cos robia z silnikami ale dokladnie nie wiem co. Napisales aby oddac auto do dobrego elektryka. Najwiekszy problem to to, ze w Anglii jest bardzo ciezko znalezc dobrego fachowaca.

  • #15 19 Paź 2008 16:21
    Usunięty
  • #16 19 Paź 2008 17:09
    emu
    Poziom 16  

    przewody zostaly wszystkie sprawdzone i nadal jest to samo. czy moze wiecie do czego sluza dwa fioletowe przekazniki w komorze silnika ktore cykaja po wlaczeniu zaplonu tak samo jak kontrolka immobilisera ( bardzo szybko)?

    Dodano po 28 [minuty]:

    do czego sluzy brazowa kostka do przekaznika ktora jest w tym samym miejscu co dwa fioletowe? podlaczone sa do niej kable a przekaznika brakuje

  • #17 19 Paź 2008 18:37
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.To glówny przekaźnik od wtrysku i pompy paliwa.Wolne miejsce może być od p/mgłowych lub innego nie uzywanego obwodu.Pozdrawiam.

  • #18 20 Paź 2008 18:03
    emu
    Poziom 16  

    czy ktos wie jak przywrocic komunikacje z ecu-komputerem? zasilanie na nim jest i masa tez jest.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME