Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bis-101 przerobiony na gitarowy - wyłącza się

bielau 17 Paź 2008 18:15 1155 3
  • #1 17 Paź 2008 18:15
    bielau
    Poziom 1  

Witam, zaznaczam, że jestem laikiem w kwestiach elektroniki. Głównym powodem dla którego piszę, to znalezienie osoby w okolicy Krakowa, która mogłaby popatrzeć, pomierzyć, pomóc.

Wzmacniacz Bis-101 przerobiony na gitarowy. 4xel34, przedwzmacniacz na ecc83, wymienione trafo wyjściowe (8/4 Ω), dwa wejścia sygnału - jedno daje sygnał czysty, drugie ma dwa kanały o różnych przesterach, dodany prosty układ footswitcha, equalizer.
    Pracuje obecnie z kolumną Yamahy 240W, 8Ω

Problem w tym, że po ok. godzinie pracy parę razy "strzeli" i ostatnim strzałem wyłącza się - tzn. kontrolki świecą dalej, ale przestaje grać i słychać brumienie. Jakiś czas temu wyłączał się szybciej - po ok. 20 minutach i robił to dosyć efektownie - w okolicach układu, który opóźnia włączenie wzmacniacza celem rozgrzania lamp pojawiała się niebieska iskra. Jednak po jakimś czasie trochę mu "przeszło" i działa jak powyżej, bez iskry.

Włącza się elegancko, pracuje podczas tej godziny ok. Czasami mam tylko problem, który można opisać "zmienną czułością wejścia". Jednak nie jestem pewny, czy to na pewno wina wzmacniacz, czy gitary. Ale jakąś poszlaką to może być.

Z góry dzięki za pomoc.

1 3
  • #2 17 Paź 2008 21:20
    Futrzaczek
    Admin Grupy Retro

Więc jesteś laikiem w kwestii elektroniki,toteż nie radzę Ci grzebać wewnątrz wzmacniacza - kuku można sobie zrobić.
    Skoro szukasz fachowca, to radzę umieścić ogłoszenie w stosownym do tego miejscu - do kącika lampowego mało kto zagląda. A w tym dziale zgłaszają się ludzie, którzy chcą coś zrobić własnymi rękoma ;)

0
  • #3 18 Paź 2008 22:49
    kjur
    Poziom 15  

Sam bym nie probowal, bo to faktycznie moze byc niebezpieczne, tak jak pisze stołek_-92.