Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2.5 TDI A6 przepływomierz wykres

buksolek 17 Paź 2008 20:44 6732 12
  • #1 17 Paź 2008 20:44
    buksolek
    Poziom 9  

    Witam. Mój problem polega na tym że podczas przyśpieszania następował wyraźny spadek mocy i po chwili lekki przyrost. Zrobiłem wykres vag i okazało się, że przepływomierz pokazuje wartość znacznie niższe niż zakładane. Pomiar na 4 biegu od 40 do 140 km/h. Wykres wyglądał tak:
    https://obrazki.elektroda.pl/72_1224267727.jpg
    Odłączyłem całkowicie zawór recyrkulacji spalin - nie pomogło. Zaślepiłem całkowicie kanał recyrkulacji i nic. Odłączyłem całkowici przepływomierz i okazało się że auto jest zrywniejsze na wolnych i nie czuć spadku mocy. Spadek ten jest odczuwalny przy spadku masy powietrza na wykresie.
    Następnym krokiem była wymiana filtrów paliwa i powietrza - nic się nie zmieniło. Kupiłem nową przepływkę BOSH oryginalną. Różnica bardzo duża - widoczna na wykresie: https://obrazki.elektroda.pl/28_1224268251.jpg
    Auto odzyskało moc ale jest odczuwalna różnica jak poprzednio w miejscu gdzie następuje spadek masy powietrza. Jest około 2500 obr/min.
    Podaję przykład wykresu TDI PASSAT tym samym sprzętem 130 KM:
    https://obrazki.elektroda.pl/37_1224268719.jpg
    Wykres wygląda całkiem inaczej. Co może być przyczyną tego nagłego spadku mocy? Może ktoś zrobi z 2.5 TDI 150KM dla porównania wykres.

    0 12
  • #2 17 Paź 2008 21:51
    rumun-r32
    Poziom 13  

    Witam!
    niewiem dlaczego zwróciłeś uwagę tylko na rzepływke???
    pasowało by zobaczyć jak turbina pracuje i porównać to z przepływką bo może to turbina robi Cię w konia zobacz czy watrość mierzona pokrywa sie z rzeczywistą moze to właśnie ona daje ostatnie oznaki swojego funkcjonowania

    0
  • #4 18 Paź 2008 11:14
    rumun-r32
    Poziom 13  

    wydaje mi sie ze ciśnie doładowania powinno byc wyższe ale dla porównania pokaż jeszcze wykres pracy turbiny z tego paska

    Dodano po 4 [minuty]:

    zwróc jeszcze uwagę na procentowe wypełnienie zaworu EGR w pasku jest 5% a audi 94%

    0
  • #6 19 Paź 2008 19:47
    rumun-r32
    Poziom 13  

    sprawdzałeś czy działa kierownica od przeładowania może nie jest sprawna

    1
  • #7 20 Paź 2008 20:40
    buksolek
    Poziom 9  

    Witam. Tu kolego trafiłeś. Nasmarowałem dźwignie o zaworu przeładowania
    i jest znaczna poprawa, zawór reaguje znacznie szybciej. Teraz jest prawie ok bo ciśnienie spada poniżej zakładanego ale nieznaczni i spadek mocy jest praktycznie nieodczuwalny. Wykres wygląda tak:
    https://obrazki.elektroda.pl/68_1224527340.jpg
    Zastanawiają mnie jednak te skoki w wykresie masy powietrza i jej spadek poniżej wartości zakładanej przy wyższych obrotach:

    https://obrazki.elektroda.pl/55_1224527544.jpg

    Może ktoś zrobi taki wykres masy z 2.5 TDI 150 KM? Byłbym wdzięczny.

    0
  • #8 20 Paź 2008 22:06
    camel09
    Poziom 19  

    co ty chcesz analizowac?
    wykresy bez wartosci niewiele znaczą.
    przepływke najłatwiej ocenic po jej max. wskazaniu. i potem patrzysz na płynność charekterystyki. turbo pedał w podłoge i patrzysz na parametry zadane i rzeczywiste oraz czy nie przeładuje.
    wazne sa wartosci a nie wykresy.
    pozdrooo

    0
  • #9 21 Paź 2008 08:48
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak się umie czytać to i wykresy wystarczą ;)
    Regulacja ciśnienia teraz OK, przepływomierz już powoli odbiega od tego co wskazywał nowy ;)

    0
  • #10 21 Paź 2008 09:50
    camel09
    Poziom 19  

    tak niektórym wystarczy miernik elektryczny do oceny przepływki.
    tylko za taką ocene nie zapłaciłbym ani złotowki. nigdy po wykresie nie sprawdzisz czy ta przepływka juz siada czy jest niewłaściwa.
    pozdrooo

    0
  • #12 21 Paź 2008 21:29
    rumun-r32
    Poziom 13  

    kolego zostaw to tak jak jest nic nie ruszaj jest dobrze tak ma być jak auto chodzi normalnie to nic nie ruszaj!
    pozdro

    0
  Szukaj w 5mln produktów