Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic - za wysokie napięcie ładowania

Tsport 18 Oct 2008 14:53 3909 9
  • #1
    Tsport
    Level 14  
    Witajcie ponownie,
    Niestety poprzedni temat zamknąłem bo myślałem , że już wszystko ok.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1109479.html

    Niestety.
    Ładowanie na wolnych obrotach ok, ale podczas zwiększania obrotów rośnie do ~17 V przy 4,5-5 tys obr. Pod obciążeniem jest w miarę ok. Czyli włączone wszystkie odbiorniki.


    Po odłączeniu kostki z alternatora i przekręceniu stacyjki pomiar napięcia:
    napięcie na styku L - PRAWIE napięcie aku
    na styku + po stacyjce - PRAWIE napięcie aku
    na FR - 5V

    Robiłem pomiar równiez na pracującym silniku na ECU sygnału FR
    napięcie zmienia się w miarę włączania odbiorników w zakresie 2,4-3,6 V

    Czy masując sygnał L z kostki alternatora na włączonej stacyjce lampka ładowania powinna się zapalić? U mnie się tak nie dzieje.
    Czy obwód lampki ładowania ma jakiś wpływ na ładowanie?


    Lampka ładowania się zapala normalnie po przekręceniu stacyjki i po odpaleniu gaśnie. Natomiast nie zapala się gdy jest za duże ładowanie. Zapala się wtedy lampka poduszek SRS. - czy to normalne
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • Multimetr Fluke
  • #3
    romoo
    User under supervision
    Masowanie zapala kontrolkę.
    Spróbuj dociążyć żarówką 21W napięcia +12 przy alternatorze.
    Może ktoś wpinał alarm na =Pedała= czyli nacisnięcie pedała powoduje podanie napięcia a potem po odpaleniu z wzbudzenia alternatora.
  • #4
    Tsport
    Level 14  
    roomo mógłbyś wyjaśnić bardziej precyzyjnie jak podłączyć tą żarówkę i co to da?

    O co chodzi z tym na pedała? NIe łapię.
  • #5
    romoo
    User under supervision
    Podepnij żarówke i sprawdz czy napięcie nie przysiada na tych 2 przewodach co jest +12 .
    Ale jak masz +12 na L to masz zgaszoną żarówke- a czy tak jest w rzeczywistości????
  • #6
    Tsport
    Level 14  
    Napięcie nie przysiada, mierzyłem miernkiem napięcie na stykach +, L przy pracującym samochodzie i również wzrasta powyżej 16V gdy obroty rosną. (wtyczka podłączona do alternatora) Lampka ładowania jest zgaszona.


    Po odłączeniu wtyczki od alternatora, masuję L na, którym jest 12V ale lampka się nie zapala.
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Weź ten alternator zawieź go do warsztatu gdzie był regenerowany i niech go przy tobie sprawdzą bo sytuacja jest naprawdę kontrowersyjna, bo z tego co piszesz w samochodzie jest w porządku.P
  • #8
    rafal07fk
    Level 11  
    Kolego skoro to co zrobiłeś nie przyniosło pożądanego efektu najprawdopodobniej masz uszkodzony moduł ELD znajdujący się pod maską . Z tego co widzę na schemacie działa on jako amperomierz i podnosi napięcie ładowania względem poboru prądu w prawidłowo działającym układzie. Spróbuj odłączyć przewód WHT\GRN (biało-zielony) przy samym alternatorze najlepiej wypnij pin z kostki ponieważ może też gdzieś zwierać być może będzie się świecić kontrolka ładowania ale sprawdz wtedy napięcie ładowania miernikiem i zobacz czy jest w normie przy wysokich i niskich obrotach
  • #9
    archaniol40
    Level 21  
    Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
  • #10
    Pufan
    Level 20  
    Yhmmm taaa 3 lata po założeniu tematu się wzięli do podpowiadania...