Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pseudo alarm na 1 diodzie

SebNET 18 Paź 2008 15:23 2493 10
  • #1 18 Paź 2008 15:23
    SebNET
    Poziom 9  

    Witam,

    We Wtorek będę miał zmieniany system od gazu, no i zostanie mi niewielka dziura na środku deski rozdzielczej, gdzie wejdzie dioda taka do 0.5 - 1 cm grubości, pomyślałem, żeby założyć sobie pseudo alarm w postaci zwykłej czerwonej diody, która mrugałaby mi wtedy jakby mnie nie było w samochodzie. Cały bajer w tym, że chciałbym zrobić to w ten sposób, żeby dioda zaczęła mi mrugać dopiero wtedy jak zamknę samochód z centralnego zamka (posiadam oryginalny centralny zamek), a przestała mrugać (gasła całkowicie) jak otwieram samochód z centralnego zamka. No i zastanawiam się jak to teraz zrobić, bo szczerze powiedziawszy nie znam się za bardzo na elektronice. Bardzo bym prosił o informacje co miałbym kupić, czy potrzebna jest zwykła dioda czy jeszcze jakiś przerywacz, żeby dana dioda mrugała, a nie paliła się jednolicie, no i do czego to podłączyć. Mój samochód to: Renault Clio I.


    Dziękuje z góry.

    0 10
  • #2 18 Paź 2008 16:29
    Zygik
    Poziom 20  

    Witam!Możesz kupić diodę pulsująca czerwoną.Połącz z zasilaniem przez opornik 100om a włączanie jej rozwiąż podając zasilanie na opornik 100om z centralki zamka.Drugi koniec diody na masie.Oczywiście sprawdż biegunowość diody (odwrotnie podłączona nie będzie pulsować)Pozdrawiam

    0
  • #3 18 Paź 2008 18:02
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No i doczekaliśmy się postu "jak podłączyć diodę".... Ja Cię przepraszam...
    Czekam na post "jak podłączyć żaróweczkę"
    Daję słowo, wtedy przestaję tu zaglądać. A były takie piękne pomysły aby zrobić PROSTY test przed założeniem konta....

    0
  • #4 18 Paź 2008 20:54
    SebNET
    Poziom 9  

    A po co w ogóle ten opornik jest i dlaczego akurat 100 om? A czy z centralki nie idzie prąd cały czas? Obojętnie czy jest zamknięta czy otwarta?

    Pawel wawa -> Nie pasuje Ci to forum to nie wchodź tutaj, nie każdy jest wszystkowiedzący. Jakbym wiedział jak to zrobić to bym nie pisał wiadomości na forum, czyż nie?

    0
  • #5 18 Paź 2008 21:09
    Lutek49
    Poziom 36  

    Rezystor (opornik) jest konieczny gdyż dzięki niemu można dostosować zasilanie do diody LED - wartość rezystora zależy od napięcia zasilania. Musisz znaleźć w centralce przewód, na którym pojawia się i utrzymuje +12V po jej uruchomieniu/aktywacji.

    Aby uprościć układ lepsza jest dioda mrugająca.

    0
  • #6 18 Paź 2008 21:47
    SebNET
    Poziom 9  

    Ciekawe tylko czy dorwę gdzieś taką dużą diodę o średnicy ok. 1 cm?

    kajtaskajtas -> zrobię dokładnie tak jak mówisz, że kupię diodę 12V, tylko zastanawia mnie jak jest z tym centralnym zamkiem, gdzie tam szukać czegoś takiego, że jak auto jest zamknięte to płynie prąd.

    0
  • #7 18 Paź 2008 23:09
    Jozef199
    Poziom 20  

    Zasilanie daj przez styki bierne przekażnika a cewkę zasil masą i + po włączeniu zapłonu Gdy włączysz zapłon przekażnik rozewrze styki i dioda nie będzie migać

    0
  • #8 19 Paź 2008 01:30
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Proste i eleganckie rozwiązanie bez zadnych przekażników :+diody do +akumulatora tzw:"30",a -diody do +po zapłonie tzw"15".
    W czasie włączonej stacyjki potencjały są takie same -dioda nie świeci.
    Gdy stacyjka jest wył.napięcie na "15"jest równe 0V(przez opór odbiorników, przekażników na stałe podłączonych do masy-dioda świeci.
    A teraz wersja trudniejsza: załączanie diody zależne od zamka centralnego.Wbrew pozorom nie takie łatwe podłączenie diody!Otóż w niewielu firmowych sterownikach zamka pojawia się stały sygnał zamkniecia i otwarcia,ale zawsze można znaleźć impulsy na same siłowniki (dwa przewody) najczęściej +.Eleganckim rozwiązaniem jest zastosowanie miniaturowego przekaźnika 2-cewkowego na 12 V-jeden impuls (przewód zamknij) zatrzaskuje i załącza na stałe styk diody-swieci,a drugi przewód ( impuls otwórz)kasuje "uzbrojenie"naszego "alarmu".Są tez przekaźniki o identycznym działaniu(bistabilne),ale jednocewkowe i wtedy cewkę należy podłączyc równolegle z siłownikiem,czyli pomiędzy te dwa wyzej opisane przewody.Rozwiazania te są sprawdzone i niedrogie-przekaźnik bistabilny od 2 zł(Wolumen)do 5-8zł sklep.
    To samo można zrobic z dwóch zwykłych podwójnych przekaźników (zatrzask zpodtrzymaniem a nawet z jednym podwójnym ,ale potrzebne jest dodatkowe nap.do podtrzymania-niedoswiadczonym nie polecam-wieksze ryzyko uszkodzenia sterownika zamka wrazie pomyłki.
    Pozdrawiam
    A.Ł.

    0
  • #9 19 Paź 2008 11:37
    SebNET
    Poziom 9  

    Najgorsze, że nie wiem gdzie dokładnie szukać tego prądu. Czy nie przypadkiem tam gdzie jest element centralnego zamka który łapie info z pilota?

    0
  • #10 19 Paź 2008 14:42
    ziomus90210
    Poziom 35  

    Jak pisze kolega andrzej l. znajdz tz. "30" to przewód w którym cały czas jest 12v ,oraz "15" tam napiecie pojawia sie po kluczyku to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie , aco do 1cm LED-a to są i takie ale czy nie bedzie to "mało estetyczne"są odpowiednie "gniazda,tulejki, uchwyty?"

    0
  • #11 19 Paź 2008 14:47
    Lutek49
    Poziom 36  

    Tak jak proponują koledzy jest najprościej, jednak to rozwiązanie ma jedną wadę - zaraz po zgaszeniu silnika (przekręceniem kluczyka) włączy Ci się "alarm".

    0