Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piaskarka domowej roboty za 300zl

wnuczek 20 Lut 2012 21:16 599956 804
  • #301
    szwarcu1
    Poziom 13  
    Wszystko zależy od tego co chce się piaskować. Ja np budowałem piaskarkę i remontowałem kompresor z myślą o piaskowaniu felg. Wydaje mi się, że do tego celu nic lepszego nie jest potrzebne.

    Mam jednak znajomego, który posiada spreżarkę AtlasaCopco o wydajności 6m3/min (z silnikiem spalinowym) i do tego poaskarkę 300ltr z dyszą 6mm Venturiego i jak widziałem jak piaskuje zabudowę Lohr, to ze swoim sprzętem to mógłbym co najwyżej ramki pod tablice wypiaskowac :-)

    Dodano po 5 [minuty]:

    foni-r napisał:
    Oj Panowie jak tak Was się czyta to mam wrażenie ,że Ci co maja wydajniejszy sprzęt to chcą odstraszyć tych ze słabszym.
    Proszę aktualna fotka po piaskowaniu cylindra w kabinowej piaskarce.
    Tyle,że doprowadziłem do kabiny wąż od ciśnieniowej.
    W takim wypadku używam kompresor o wydajności -420l/min. bo wywiew nie wyrabia i nic nie widać w środku.
    dysza-3,75mm.
    piasek do 1mm.
    wydajność-420l/min.
    cylinder całkowicie zardzewiały-stan po około 5 minutach.

    Piaskarka domowej roboty za 300zl

    Bez najmniejszego problemu.
    Bez zapychania.
    Skutecznie.
    Nie mówiąc już o lakierze który łatwiejszy jest w usuwaniu.


    A czy ja w którymkolwiek poście napisałem, że piaskowanie będzie nieefektywne? Pisałem tylko, że przy długim piaskowaniu mały kompresor będzie dostawał po 4 literach i jego żywotność wg mnie się na pewno nie wydłuży. Ale jeżeli komuś nie szkoda to przecież nawet i most może piaskować :-)
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • #302
    foni-r
    Poziom 14  
    No tak ale pomyśl jak takim sprzętem wypiaskować blachy samochodowe lub motocyklowe?
    Wszystko będzie powyginane i pofałdowane.
    Progi w samochodach piaskuje właśnie z wydajnością-420l.min.
    I jest bezpiecznie,szybko.

    Do tego czy wszyscy którzy mają piaskarki ciśnieniowe własnej roboty są z nich do końca zadowoleni??
    Wystarczy dać nie takie profile rur,węży i już nie do końca będzie OK!

    A potem psiaczenie na dysze,piasek,kompresor...

    P.S.
    szwarcu1

    To nie do Ciebie osobiście było ale tak ogółem.
  • #303
    szwarcu1
    Poziom 13  
    Foni-r zgadzam się z Tobą, że za duży sprzęt do piaskowania małych detali może być niewygodny, jednkaże za duża wydajność nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi np. o fałdowanie się blach. Wspomniany wcześniej znajomy piaskował jakiś czas temu całą karoserię od Garbusa swoim sprzętem i jedyne co zmodyfikował, to założył mniejszą dyszę (5mm) i zmniejszył ciśnienie na 5bar (normalnie konstrukcje piaskuje na ciśnieniu ok 8bar).

    Przy dużej wydajności, kompresor mniej sie poprostu "męczy"
  • #304
    foni-r
    Poziom 14  
    No to zrobiłem w sobotę parę fotek ,bo przerobiłem ustroistwo.
    Wlot powietrza od góry żeby ścierniwo nie dostawało się do filtrów.
    Jeszcze została zmiana szybkozłączy zwykłych na kłowe.

    Niezbyt estetycznie ale działa,po zatem przerabiam to coś w kółko więc...
    Zrobiłem też osłonę,tyle tylko materiału miałem.


    Piaskarka domowej roboty za 300zl Piaskarka domowej roboty za 300zl Piaskarka domowej roboty za 300zl Piaskarka domowej roboty za 300zl Piaskarka domowej roboty za 300zl
  • #305
    szwarcu1
    Poziom 13  
    foni-r napisał:
    Jeszcze została zmiana szybkozłączy zwykłych na kłowe.


    Możesz wytłumaczyć po co zmiana tych szybkozłączy? Przecież pisałeś, że Twoja sprężarka ma wydajność ok 400l/min, więc obecne przekroje szybkozłączy spokojnie obrabiają taką wydajność.
  • #306
    foni-r
    Poziom 14  
    Witaj.
    Jeśli byś poczytał wszystkie posty w temacie to byś miał jasność.
    Jak już wcześniej pisałem odpowiedzi są już w -11 stronach.

    Wystarczy ,że wiesz jak jest zbudowany zawór kłowy a zwykły-chodzi o jego przekrój i przepustowość.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1121300-210.html
    odpowiedz nr.219.
    Kłowy ma wielki otwór który nie blokuje powietrza co za tym tez idzie nie wytwarza tyle wilgoci.
    Zauważyłem nawet,że na zwykłej szybkozłączy potrafi wytworzyć się szron w czasie pracy!!.
    Tak dławi powietrze!!
    Jak w lodówce.
    One nie nadają się do piaskowania-jedynie do lakierowania i takich tam.

    Co do wydajności mojego zestawu też nie czytałeś używam dwa lub jeden kompresor -zależy do czego.
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • #307
    TigRa$
    Poziom 12  
    Panowie takie pytanie do was jeszcze, gdzie kupowaliście węże trudnościeralne?
  • #310
    szwarcu1
    Poziom 13  
    foni-r napisał:
    Witaj.
    Jeśli byś poczytał wszystkie posty w temacie to byś miał jasność.
    Jak już wcześniej pisałem odpowiedzi są już w -11 stronach.

    Wystarczy ,że wiesz jak jest zbudowany zawór kłowy a zwykły-chodzi o jego przekrój i przepustowość.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1121300-210.html
    odpowiedz nr.219.
    Kłowy ma wielki otwór który nie blokuje powietrza co za tym tez idzie nie wytwarza tyle wilgoci.
    Zauważyłem nawet,że na zwykłej szybkozłączy potrafi wytworzyć się szron w czasie pracy!!.
    Tak dławi powietrze!!
    Jak w lodówce.
    One nie nadają się do piaskowania-jedynie do lakierowania i takich tam.

    Co do wydajności mojego zestawu też nie czytałeś używam dwa lub jeden kompresor -zależy do czego.


    Czytałem, czytałem :-) Chodzi mi tylko o to, że normalne szybkozłącze (ja na przykład używam GAV'a), ma przepustowość ok 1000l/min przy ciśnieniu 7bar --> tak przynajmniej wyczytałem kiedyś w kartach katalogowych, tak więc z teoretycznego punktu widzenia przy wydajności ok 400l/min nie powinien dławić przepływu.

    Złącza kłowe oczywiście wiem jak wyglądają - są stosowane w każdej profesjonalnej piaskarce. U siebie co prawda nie zauważyłem żeby wytrącała się wilgoć na szybkozłączce, ale może nie zwracałem na to uwagi. Na pewno zastosuję je przy WAN'ie
  • #312
    _JF_
    Poziom 23  
    ja kupiłem w sklepie przemysłowym zwykły paliwowo/olejowy, piaskowałem im, i nic mu nie jest, budowa analogiczna do tych z lików.
  • #313
    szwarcu1
    Poziom 13  
    _JF_ napisał:
    ja kupiłem w sklepie przemysłowym zwykły paliwowo/olejowy, piaskowałem im, i nic mu nie jest, budowa analogiczna do tych z lików.


    Ja również kupiłem podobny wąż i zdaje egzamin, a był sporo tańszy. Kupowałem na Allegro u użytkownika "hydrowaz"

    http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=15360357
  • #314
    semmac
    Poziom 11  
    Chyba już znalazłem rozwiązanie odciągu pyłu z kabiny do piaskowania.
    wentylator/nadmuch powietrza do pieca centralnego ogrzewania. Na Allegro ponad 100 zł, wydajność raczej dobra, jedyny problem to wymyślenie sposobu mocowania od strony zasysania.
    Co o tym sądzicie?
  • #315
    szwarcu1
    Poziom 13  
    Trzeba było by pewnie jakiś kołnierz dorobić od strony zasysania...
  • #316
    Antare
    Poziom 9  
    Ponieważ mam słabą instalacje, pomyślałem czy jako napędu nie użyć silnika spalinowego. Miał ktoś styczność z takim rozwiązaniem?
  • #317
    wow
    Poziom 27  
    Witam.

    Ktoś pytał o szkiełkowanie...
    Oto efekty zmagań moich i kolegi:

    Link
  • #318
    _JF_
    Poziom 23  
    Gdzie można nabyc takie ścierniwo? Czy do skiełkowania stosuje sie mniejsze dysze?
  • #319
    wow
    Poziom 27  
    Aby uzyskać efekt połysku stosuje się najpierw mikrokulki grubsze (nie pamiętam rozmiaru) i na koniec mikrokule drobną, która nadaje połysk.
  • #320
    foni-r
    Poziom 14  
    wow napisał:
    Witam.

    Ktoś pytał o szkiełkowanie...
    Oto efekty zmagań moich i kolegi:


    Szkiełkujesz środki karterów? :cry:

    Gratulacje i kondolencje dla Twoich klientów.
    Jeśli oczywiście szkiełkujesz wnętrze silników.
  • #321
    Tado_87
    Poziom 13  
    Wow to co piszesz jest zupełną odwrotnością tego co sie uzyskuje wg wielkosci kulek.
    Drobna kulka oczyszcza, ale daje duzo mniejszy połysk od duzej kulki.

    ( to forum nie jest od robienia sobie reklamy)


    JF kulki masz dostępne na allegro, kup granulacje 200-300 mikronów i masz zadowalajacy efekt.
    Co do dyszy to stosujesz jaką chcesz. Ja np do piaskowania mam 4mm, a do szkiełkowania 5-6 mm( 3 atm). Sprężarka wolę ażeby chodziła pracą ciągła a nie co 20 s sie włączała, przez to pobierała by tylko więcej prądu.
  • #322
    foni-r
    Poziom 14  
    Tado_87

    To jaką granulacje do połysku polecasz.
    Szkiełkowałem ostatnio pożyczonymi kulkami [nowy worek] o bardzo małej granulacji-jak mąka!!
    Powiem szczerze,że efekt lipny.
  • #323
    Tado_87
    Poziom 13  
    Kulki szklane ogólnie na 1 rzut oka są jak mąka. 200 miktonów to znaczy że maja rozmiar 1/5 milimetra.
    Dobrze jest wstępnie oczyścić element, który następnie będzie obrabiany kulką, nawet piaskiem bardzo drobnym.
    Tak jak pisałem 200-300 mikronów bedzie ok.
    coś jak na zdj.

    Piaskarka domowej roboty za 300zl

    Albo w MW które robiłem

    Piaskarka domowej roboty za 300zl
  • #324
    foni-r
    Poziom 14  
    Tado_87

    Masz namiar na dobrego ,taniego sprzedawcę?
    Jak tak to poproszę.
  • #325
    wow
    Poziom 27  
    foni-r napisał:
    wow napisał:
    Witam.

    Ktoś pytał o szkiełkowanie...
    Oto efekty zmagań moich i kolegi:


    Szkiełkujesz środki karterów? :cry:

    Gratulacje i kondolencje dla Twoich klientów.
    Jeśli oczywiście szkiełkujesz wnętrze silników.

    W czym masz problem? Po pierwsze szkielkuje mi to kolega. Po drugie wszystkie gniazda łożysk są zabezpieczane, tak samo jak tuleje lub ich miejsca ;-)
    Naprawdę siedzę trochę w temacie i nie chciałbym wyrobić gniazd łożyska lub tuleji..
    Dlatego zanim rzucisz chore komentarze wypytaj co i jak..
  • #326
    foni-r
    Poziom 14  
    Skąd wiesz ,że chore skoro nie wiesz o co mi chodzi.
    To nie ja mam problem ale,ty będziesz miał ...
    Jakoś nie jesteś w temacie skoro nie wiesz o tym,że szkiełkując kartery wewnątrz nie robisz nic dobrego ...
    To ,że zabezpieczyłeś bieżnię i inne to oczywiste dla każdego laika.
    Ale jak zabezpieczyłeś aluminiową powierzchnię wewnątrz karterów???
    Jak już siedzisz trochę w temacie to może wiesz o tym,że drobinki szkła pod ciśnieniem wbijają się w aluminium i nawet myjka po wszystkim go nie usunie.
    Dopiero uwalnia się podczas nagrzewania się silnika [karterów] podczas pracy i rusza w obieg elegancko docierając wszystkie podzespoły.
    Jak byś był tak w temacie to o tym byś wiedział choć by czytając na ten temat fora motocyklowe.

    P.S.
    Tado_87
    Czy myslisz podobnie?
  • #327
    wow
    Poziom 27  
    Wyszkiełkowane elementy zawszę myję środkiem AKRA + myjka ciśnieniowa często też używam szczotki ryżowej.
    Dodatkowo po 500 km wymieniam olej.
    Chociaż nie uważam, aby wymiana była koniecznością...

    Jak wspomniałem szkiełkował mi to znajomy na własne potrzeby :)
  • #328
    foni-r
    Poziom 14  
    Jak to rozumieć-"na własne potrzeby" ??
    To nie trzeba zrobić coś tak porządnie?
    Myjka i żadne środki chemiczne nie powyjmują tych wbitych w aluminium drobinek.
    Tylko pracujące aluminium przy nagrzewaniu.!
    Potem nie musisz długo docierać i najlepiej nigdy nie wymieniać oleju.
    A jak już piszesz.że wymieniasz po remoncie olej dopiero po-500km. to już bije pokłony do samej gleby.

    Najlepiej to pójść na łatwiznę i użyć "cudownych środków" ala Adam Słodowy -zrób to sam...

    Karter od sowieta nie rozbierany od 79 roku myłem ropą [najbardziej skuteczną] w OP1 DWA DNI !!!
    Wyszedł błyszczący.
    Dopiero po tym szkło.
    I to drobną mąką która zmatowiła powierzchnię -a twierdzisz,że ma się błyszczeć.

    Być może siedzisz troszkę w temacie ale pojęcia nie masz o niektórych tematach.

    Ja bawię się w motocykle od 1987 roku-pierwszy Junak i dalej twierdzę,że się uczę i wszystkiego nie wiem.
    Raczej pytam z pokora niż się wymądrzam...


    Piaskarka domowej roboty za 300zl Piaskarka domowej roboty za 300zl
  • #329
    wow
    Poziom 27  
    foni-r napisał:
    Jak to rozumieć-"na własne potrzeby" ??


    Do własnych zastosowań czyli kolega miał kompresor zbudowaliśmy urządzenie, które umożliwia szkiełkowanie i wyszkiełkowaliśmy moje silniki :)

    foni-r napisał:
    o nie trzeba zrobić coś tak porządnie?
    Myjka i żadne środki chemiczne nie powyjmują tych wbitych w aluminium drobinek.
    Tylko pracujące aluminium przy nagrzewaniu.!
    Potem nie musisz długo docierać i najlepiej nigdy nie wymieniać oleju.
    A jak już piszesz.że wymieniasz po remoncie olej dopiero po-500km. to już bije pokłony do samej gleby.

    Najlepiej to pójść na łatwiznę i użyć "cudownych środków" ala Adam Słodowy -zrób to sam...

    Ale czego Ty się tak doczepiłeś? Wręcz prawie zagotowałeś :)

    Jest sobie temat o piaskarce własnej roboty, ktoś poruszył szkiełkowanie chciałem pokazać jaki efekt można uzyskać samemu, a Ty wielce mi wypisujesz, że Adam Słodowy zrób to sam :)


    Chciałem uzyskać jakiś efekt, udało mi się go uzyskać dużo lepiej niż zamierzałem, a Ty wielce się tam poruszasz tym, że używam środków łatwo dostępnych.


    Co do oleju to jednak wolę wymieniać go regularnie w moich maszynach - Ty zrobisz jak uważasz...


    foni-r napisał:
    a twierdzisz,że ma się błyszczeć.

    Być może siedzisz troszkę w temacie ale pojęcia nie masz o niektórych tematach.

    Ja bawię się w motocykle od 1987 roku-pierwszy Junak i dalej twierdzę,że się uczę i wszystkiego nie wiem.
    Raczej pytam z pokora niż się wymądrzam...


    Widzę bardzo Ci uraziłem dumę...
    Czy ja napisałem, że się nie uczę? Wszystkiego to nikt nigdy nie będzie wiedział :)

    I szczerze jestem przekonany, że mój silnik po takim myciu akrą + myjką + szczotką będzie równie długo śmigał bez zarzutów niż myty w NASA pod różnymi temperaturami itp...



    Tyle w temacie!
  • #330
    foni-r
    Poziom 14  
    Odpowiadasz tak jak byś nie zrozumiał moich odpowiedzi a czasami aluzji.
    No ale tak też można...

    Powodzenia
    i oczywiście
    Pozdrawiam.