Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kontrolka oleju i obroty silnika peugeot 1.4 93/94r

gorzki_ck 18 Paź 2008 20:15 4056 12
  • #1 18 Paź 2008 20:15
    gorzki_ck
    Poziom 9  

    witam!
    mam problem z kontrolką oleju w moim peugeotcie 306 1.4 93/94r.
    Otóż, gdy obroty spadną poniżej 1000 (przy ok.950) zaświeca się kontrolka oleju. Jak go kupiłem i jeździłem przez ponad 1rok ni było takiego problemu, a teraz jest. Nie wiem co może być tego przyczyną? może ktoś doradzi?

    0 12
  • #2 18 Paź 2008 20:50
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ciśnienie za małe

    0
  • #3 18 Paź 2008 21:50
    gorzki_ck
    Poziom 9  

    a to małe ciśnienie czym może być spowodowane? co mogło ulec awarii?

    0
  • #4 18 Paź 2008 22:00
    kwok
    Poziom 39  

    pompa oleju, zawór redukcyjny (nadmiarowy), panewki sie zajechały, benzyna w oleju...

    0
  • #5 18 Paź 2008 22:01
    mczapski
    Poziom 38  

    Ano kilka możliwości do wyboru. Za mało oleju, za wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik, zużyte panewki na wale korbowym silnika. Moze się zdarzyć jeszcze paliwo w oleju i płym chłodniczy w oleju. Nic nie wiemy o przebiegu samochodu ani o rodzaju silnika.

    0
  • #6 18 Paź 2008 22:35
    gorzki_ck
    Poziom 9  

    jest to silnik benzynowy 1.4, przebieg ok 150tys.

    Dodano po 25 [minuty]:

    a czy taka awaria jest groźna czy można z nią dalej jeździć? jaki jest koszt naprawy panewek (wymiany) oraz pompy oleju? oczywiście szacowany, przyjmijmy że wymiana panewek jako jedna cena a wymiana pompy olejowej jako inna naprawa, pytam się bo muszę się zorientować ile to kosztuje

    0
  • #7 21 Paź 2008 11:20
    cyborg39
    Poziom 24  

    taniej bedzie poszukac silnik na chodzie ze szrotu, to sa popularne silniki rozniace sie osprzetem, wystepowaly w Pugach 205, 206, 309, 306 i kto wie w jakich jeszcze, swoja droga nie sadze zeby mial 150 000 i juz sie "skonczyl", ja mam wlasnie silnik TU3M w 205 i mam przebieg 210 000 i silnik zwawy, minimalne zyzycie oleju a niejeden sie zdziwil przy starcie ze swiatel.. (75 KM przy 900 kg)

    0
  • #8 21 Paź 2008 20:11
    gorzki_ck
    Poziom 9  

    ale to prawda ze to moje auto ma 150tys km przejechane, ta awaria stała się nagle podczas gwałtownego hamowania. Jak wymieniłem na wiosnę olej (półsyntetyk) to ta kontrolka przy tych niskich obrotach się nie zapalała dopiero po miesiącu jazdy na nowym oleju zaczęła się włączać

    Dodano po 4 [minuty]:

    jak czytałem książkę napraw mojego auta - wymiana pompy oleju - to natknąłem się na informacje, że jeżeli jest małe ciśnienie oleju to najlepiej jest zakupić nową pompę oleju bo to ona jest prawdopodobnie zepsuta i przez to nie ma odpowiedniego ciśnienia, muszę jechać do mechanika aby zdiagnozował czy na pewno

    0
  • #10 21 Paź 2008 20:26
    gorzki_ck
    Poziom 9  

    ale jak? jeżeli silnik pracuje normalnie, nic się nie tłucze i nie stracił nic na mocy, ciągle jest mocny

    0
  • #11 26 Paź 2008 12:00
    gorzki_ck
    Poziom 9  

    a jeżeli bym silnik zalał olejem syntetycznym to poprawi się ciśnienie? teraz silnik pracuje na pół syntetyku

    0
  • #12 26 Paź 2008 17:18
    adam7009
    Poziom 38  

    Raczej zalac go mineralnym.

    0
  • #13 26 Paź 2008 17:31
    gorzki_ck
    Poziom 9  

    a to poprawi cisnienie? to tez moze byc powodem slabego cisnienia ze jest olej polsyntetyczny w tak starym samochodzie?

    0