Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozgrzebana kostka ISO - Golf IV

jacekkk12345 18 Paź 2008 21:13 15219 14
  • #1 18 Paź 2008 21:13
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Witam

    Wyjmowałem radio celem naprawy podświetlenia a tam okazało się że ktoś zaingerował własną twórczością w kostkę ISO. Mimo że generalnie są kostki ISO (zasilanie i głośniki) to jeszcze są 4 kable zagadkowe.

    Radio oryginalne działało chociaż nie miało podświetlania, możliwe że czegoś brakuje przy podłączeniu.

    Podam kolory kabli które znam/nie znam. Głośnikowe pomijam!
    (kolor kabla - kolor paska)
    Czerwono-Biały +
    Brązowy - (masa)
    Czerwono-Biały + od Podtrzymania Pamięci
    ------- Tych nie wiem ----------------
    Jasno Niebieski ma + nie jest nigdzie podłączony
    Ciemno Niebieski ma - nie jest nigdzie podłączony (U miedzy nimi =12 V)

    Żółto-Czerwony ma plus jest podłączony do ISO (zasilanie)
    Niebiesko-Biały ma minus jest podłączony do ISO (zasilanie)
    Tu ciekawa sprawa bo U miedzy nimi 2,8 V po przekręceniu stacyjki 12 V
    ------------------------------------------


    Muszę zrobić tą kostkę porządnie. Jeśli ktoś ma to poproszę o opis kolorów kabli, kolor i do czego?
    Możliwe że kiedyś była tam nawigacja MFD i niektóre przewody mogą być od CAN albo GALA ale jak je rozpoznać i gdzie powinny być poprawnie w kostce ISO?

    Czy możliwe że to właśnie przez tą pogrzebaną kostkę nie ma w radiu podświetlania? Proszę o pomoc!

    0 14
  • #3 19 Paź 2008 11:00
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Nie ma ktoś może schematu kolorów jakie ma ten samochód przy kostce ISO? To by wyjaśniło wszystko.

    Jak rozpoznać przewód od sygnału GALA? Czy jestem w stanie go wykryć zwykłym miernikiem napięcia?

    Czy podświetlanie charakteryzuje się że podczas włączenia świateł jest na kablu napięcie 12V a bez mniejsze czy wcale?

    1
  • #4 19 Paź 2008 13:25
    zecomeia
    Poziom 11  

    masz miernik elektryczny ??

    a co do poświetlenia w radiu to ISO nie ma nic do tego.

    2
  • #5 19 Paź 2008 13:48
    tos64sy
    Poziom 15  

    z kolorami będzie opornie ale jeśli chodzi o podświetlenie to na jednym przewodzie powinno się pojawić napięcie 12V,weź probówkę i po robocie.

    0
  • #6 20 Paź 2008 01:13
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    OK jest podświetlanie :) Na jednym z niepodłączonych kabli było napięcie 6 V po włączeniu świateł. Wg znalezionego na podanej stronie (dzięki za link) schemaciku podłączyłem go do ISO i działa.

    Poprawiłem też resztę. Niemiec pogrzebał tam nawet napięcie na wysuwanie anteny podał hehe tyle że antena jest na stale :)

    Chciałbym jednak poznać przeznaczenie reszty wolnych przewodów chociażby odnaleźć GALA ( nie Anonima ) wiem że można to podłączyć pod styk nr 1. Jeśli ktoś wie to niech piszę tutaj.
    Radio oczywiście działa b. dobrze ale nie lubię jednak zostawiać wolnych kabli.

    0
  • #7 20 Paź 2008 07:25
    zecomeia
    Poziom 11  

    przewód o którym mówisz to iluminacja , ale coś mi nie gra aby po podłączeniu go nagle radio ci świecić zaczęło . to co jak byś jeździł bez świateł to na radiu też byś nic nie widział ?? w innych radiach ten kabel jest do tego że po włączeniu świateł radio trochę przygasa

    -1
  • #8 20 Paź 2008 09:06
    tos64sy
    Poziom 15  

    nie koniecznie przygasa,wiele radioodtwarzaczy po włączeniu ma podświetlony tylko włącznik a dopiero po włączeniu świateł w aucie świeci sie cała reszta.

    0
  • #9 20 Paź 2008 19:15
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    To wygląda tak np. gdy włączę światła i radio jest wyłączone to włączy się też podświetlenie włącznika do radia, a gdy radio jest uruchomione to włączy się w nim tryb podświetlania "night" - można wyregulować sobie.
    Oczywiście piszę tutaj o nowym radio które montowałem (Blaupunkt) w oryginalnym po prostu bez włączonych świateł nie było podświetlania wcale a po włączeniu dopiero świeciło na niebiesko.

    Nie wiem jak wykryć ten sygnał GALA na kablu, czy to jakieś napięcie wzrastające wraz z wzrostem prędkości auta?? Ktoś ma jakiś pomysł?

    0
  • #10 21 Paź 2008 18:45
    tos64sy
    Poziom 15  

    gala to przewód od navi ale tylko fabrycznej.

    0
  • #11 21 Paź 2008 22:54
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Niektóre kostki ISO mają przewidziane wejście GALA na 1 styku. Problem jest taki że nie wiem jak go wykryć w przewodzie, a 3 kable mi zostały.

    0
  • #12 18 Lis 2008 11:52
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Odświeżam temat bo mam taki pomysł proszę o opinie czy ktoś coś takiego robił.

    MAŁY TEST:

    Podłączę żarówkę pod masę i jeden z kabli który mi został wolny pod + żarówki.
    Jeśli w czasie jazdy wraz z prędkością - żarówka zacznie coraz mocniej świecić to pewnie to będzie GALA.

    Co wy na taki pomysł? Damy radę w taki sposób to sprawdzić?

    II. sprawa - nikt nie wspominał że VW mają przy antenie wzmacniacz.
    A on wymaga zasilania przez separator antenowy (dla VW - w sumie jest to kondensator z czymś jeszcze) trzeba dostarczyć mu PLUSa i będzie śmigać.

    0
  • #13 24 Lis 2008 08:59
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Witam Podaje efekt testu.

    Z żarówką - nie udało się. Mimo iż między przewodami a masą było napięcie to żarówka nawet trochę nie zajarzyła.

    Z miernikiem sprawa wyglądała następująco:

    Między masą a niebiesko-białym przewodem podczas postoju było stałe napięcie - podczas ruchu zmieniała się wartość odczytu lecz bardzo nieregularnie.

    Jest to chyba spowodowane że GALA jest sygnałem PROSTOKĄTNYM a miernik pod sinusoidę dostosowany.

    Podczas postoju wartość napięcia nie zmieniała się lecz przy każdym zatrzymaniu była inna inna. TO JEST raczej GALA ale pewności nie mam.

    Czy ktoś potwiedzi lub zaprzeczy? Pozdrawiam!

    Dodano: Mierzyłem na DC tu chyba błąd??

    0
  • #14 25 Lis 2008 00:21
    Cinek2004
    Poziom 11  

    Niebiesko-bialy to na 100% GALA. A podswietlenie na ktorym kabelku masz?

    0
  • #15 25 Lis 2008 08:52
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Jest mały błąd w górnym opisie kolorów.

    Żółto-Czerwony to PLUS Z KLUCZYKA
    Podświetlanie (iluminacja) łatwo sprawdzić za pomocą miernika lub żarówki - podłącz masę i jakiś kabel włącz i wyłącz światła. Nie pamiętam teraz jaki to był kolor prawdopodobnie niebieski ale sprawdź przed podłączeniem na stałe.

    0