Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan - nie słychać turbiny.

endriu.kom 19 Paź 2008 09:24 4942 10
  • #1 19 Paź 2008 09:24
    endriu.kom
    Poziom 24  

    Sharan 2000r 1.9TDI 110PS. Kopci mocno na czarno przy obrotach 3000 i więcej. Podejrzewam turbinę gdyż prawie w ogóle jej nie słychać (porównywałem z pracą innych sharanów i w każdym turbina gwizdała już od 2000obr. a moją ledwie słychać przy 3000obr.). Ale przed rozebraniem auta chciałbym się was zapytać, czy na brak (gwizdu, świstu) może przyczynić się jakiś inny element np. przepływomierz?. Dodam, że auto rozpędza się spokojnie do 160km.

    PS.Za miesiąc będę wymieniał rozrząd i pomyślałem, że może rozbiorę turbinę i ją przeczyszczę (może łopatki się zapiekły). Co o tym sądzicie, czy warto spróbować?.

    0 10
  • #2 19 Paź 2008 11:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 19 Paź 2008 13:08
    endriu.kom
    Poziom 24  

    No napewno masz rację ale nie posiadam manometra. Oczywiście planuję sobie sprzęcik jakiś poskładać w niedalekiej przyszłości ale skoro muszę wymieniać rozrząd i auto będę rozbierał lada dzień to może warto przeczyścić łopatki. Tylko właśnie interesuje mnie czy jeśli by walnął przepływomierz to czy turbinę byłoby słychać nadal. Mi się wydaje, że tak ale na "wydawaniu mi się" nie naprawia się aut i dla tego pytam fachowców.
    A ściągnąć węża chyba nic nie da bo napewno obracać się będzie tyle, że łopatki mogą się nie otwierać do końca.

    0
  • #4 19 Paź 2008 13:34
    carsmot
    Poziom 19  

    Naprocij posadzić kogoś za kierownicą niech depta gaz do 3500 obr. a ty stań przy silniku i ręką sprawdzaj czy wąż doprowadzający powietrze do kolektora spuchnie przy obrotach . Jeśli tak to coś tłoczy , ale ile to to tylko jak kolega elektrit pisał manometr lub komp. ci powie . niestety na oko nie będziesz mogł zrobić dokładnej diagnozy. Pozatym jeśli kopci na czarno to sprawdź czy masz szczelny układ dolotowy po turbinie bo zdarza sie w silnikach diesla turbodoładowanych.

    0
  • #5 19 Paź 2008 13:52
    bruns
    Poziom 30  

    endriu.kom napisał:
    (porównywałem z pracą innych sharanów i w każdym turbina gwizdała już od 2000obr. a moją ledwie słychać przy 3000obr.). .

    Ten sam problem z załączaniem się turbiny miałem w "pasku " VW 1,9 TDI
    Przyczyną były sparciałe i nieszczelne wężyki podciśnieniowe sterujące turbiną .
    Po zdjęciu plastikowej pokrywy na silniku widać je dokładnie .
    Przy obecnym przebiegu 120 000 wymieniłem je już dwa razy a wcześniej będąc u kilku mechaników to słyszałem że "turbina do wymiany"
    Zanim coś zaczniesz naprawiać to prosze najpierw sprawdź te wężyki . Kupisz je na metry w sklepie i koszt nie wielki .
    Teraz turbo działa normalnie czuć przyrost mocy i załączenie turbiny od 1600 rpm a wcześniej to ok. 2200 -2500 .

    0
  • #6 11 Lis 2008 02:34
    bodykon
    Poziom 10  

    Witam
    stałem się właścicielem nabytku zwanego Sharan 1.9 TDI z 2001 r.
    Nie wiem, na czym polega następujący problem : otóż przy rozpędzaniu się i wciśnięciu sprzęgła słychać "gasnący" gwizd w silniku, który cichnie, zanim wrzucę bieg. Sprzęgło na pewno pracuje cicho.
    Podejrzewam sprężarkę,która gwiżdże przy spadaniu obrotów.
    może ktoś wie, czy to jest normalne
    Pozdrawiam

    0
  • #7 11 Lis 2008 10:32
    bruns
    Poziom 30  

    Oczywiście , jest to normalne .Sprężarka jest napędzana spalinami i im bardziej wciśnięty gaz tym wyższe ma obroty .
    Przy puszczeniu gazu spreżarka wytraca obroty .

    0
  • #8 11 Lis 2008 17:35
    bodykon
    Poziom 10  

    dzięki bardzo ,bruns
    uspokoiłeś mnie, bo myśłałem, że turbina zaczyna się przycierać
    a wtedy powstałby duży problem

    pozdrawiam

    0
  • #9 11 Lis 2008 18:20
    darko76
    Poziom 12  

    a filtr powietrza jest nowy zaczni od tego kolego

    0
  • #10 11 Lis 2008 18:46
    bodykon
    Poziom 10  

    wszystko wymienione ; płyn układu chłodzenia, olej w silniku i filtr, kompletny rozrząd ( tzn pasek, pompa wody, tłumik drgań, rolka i napinacz), pasek i kółko alternatora, no i oczywiście filtry : powietrza, kabinowy i paliwa.
    jest jeszcze taki mały filterek znajdujący sie pod podszybiem za filtrem powietrza, ale nie wiem do czego służy i czy się go wymienia, na oko to jest dość brudny

    0
  • #11 11 Lis 2008 20:56
    krecik2003
    Poziom 13  

    Jest to filtr przez ktory doprowadzone jest cisnienie atmosferyczne do ukladu podcisnienia. Mozeszgo zdjac i sprobowac zassac powietrze - jesli idzie lekko znaczy ze dobry. Mozna go takze przemyc jakby cos bylo nie tak.

    1