Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szybkie 8 cali w drzwi - jakie??

19 Paź 2008 18:47 2759 35
  • Poziom 16  
    Witam! Potrzebuje w drzwi zaaplikować jakieś szybkie 8 cali. Ma się z nich wydobywać tylko i wyłącznie kick bas! Do basu mam suba, do średnicy średniotonowe. Budżet to max 400 zł za sztukę. Bedzie to hulać pod wzmacniaczem 4 Ω 150W RMS, 2 Ω 300W RMS. Myślę nad RE Audio RE 8D4 ale nie mam możliwości odsłuchu wiec proszę Was o opinie. Jak nie te to jakie?? Dzieki i pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    Aspire3000 napisał:
    Witam! Potrzebuje w drzwi zaaplikować jakieś szybkie 8 cali. Ma się z nich wydobywać tylko i wyłącznie kick bas! Do basu mam suba, do średnicy średniotonowe. Budżet to max 400 zł za sztukę. Bedzie to hulać pod wzmacniaczem 4 Ω 150W RMS, 2 Ω 300W RMS. Myślę nad RE Audio RE 8D4 ale nie mam możliwości odsłuchu wiec proszę Was o opinie. Jak nie te to jakie?? Dzieki i pozdrawiam.


    Myślę, że AXTON AW08 będzie lepszy. Nie schodzi wprawdzie tak nisko (ale jak sam wspomniałeś od tego masz suba w bagażniku) a za to jest szybszy i ma dużo większą skuteczność
  • Poziom 36  
    Witam
    Czy możesz napisać dokładnie :
    1) Jakie pasmo ten głośnik ma przenosić ?
    2) Czy planujesz do niego zrobić skrzynkę , czy też będzie w drzwiach i jaki litraż ewentualnie drzwi ?
  • Poziom 16  
    Na głośniczek jest przewidziana komora w drzwiach max 8 litrów. Ma odtwarzać do ok 450 Hz. Dol obetnę po zamontowaniu i odsłuchu! Głębokość montażowa to w sumie nawet 140 mm zmieszczę. Na 100% będzie to obudowa zamknięta i to szczelnie! Jak potrzebujecie więcej danych to pytajcie. Pozdrawiam!
  • Poziom 36  
    Propozycja - choć to ani 8" ani 150Wat .
    IT06 w obudowie 7L (takie dostałem kiedyś info).
    Są ultra-szybkie i precyzyjne -> zdeklasują 8" nawet RE . (Oczywiście piszemy o paśmie 80-450Hz).
    Obudowa powinna być szczelna.
    Styczność z nimi miał Sylwek .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Popieram , zgadza się miałem takowe . Zrezygnowałem z nich tylko i wyłącznie dlatego , że to takie ni w kij ni w oko bo ani typowe 6" ani jak wspomniał Grzegorz 8" , powiedziałbym 7" ...akustycznie najlepsze kick-basy z którymi miałem do czynienia (a przerabiałem ich trochę) niestety są ciężko osiągalne , ale z pewnością warte uwagi .
  • Poziom 16  
    A jaki dokladnie rozmiar ma Mds08? Przyznam sie szczerze, ze mam dziure po 9 calach i 8 cali ledwo co zakrywa dziure. Fajnie by bylo gdybym nie musial znowu przerabiac boczkow!
  • Poziom 36  
    My piszemy o MDS06 - napisałem wcześniej będzie dużo szybszy i precyzyjniejszy od 8-mio calowych.
    Średnice 181/146 mm
    Głębokość 84 mm.
    MDS08 też bym polecił ale w tym konkretnym przypadku lepszy będzie 06 :
    - w zupełności wystarcza mu 7 L (nawet mniej , ale to optimum) a 8" nie ;
    - w przedziale 80-450 Hz - 8" nie jest potrzebne (zawsze będzie większa bezwładność nic w zamian nie oferując).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zakończona aukcja nr : 424100253 , to chyba te co miałem :D poznaję po pewnym szczególe .
    A wszelkie parametry masz tu:
    Szybkie 8 cali w drzwi - jakie??
  • Poziom 16  
    Chyba znowu przerobie drzwi.... Bedzie 2 x MDS06! Powiększy się komorę i będzie git! Dzieki dobrzy ludzie za rady! Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Jak jeszcze szukasz 8" to może zastanów się nad μ-Dimension RM 208 SL obudowa do niego to 8L no i wzmacniacz byś wykorzystał maksymalnie ;)
  • Poziom 16  
    No i jak zwykle mam namieszane w głowie... A może po sztuce 6,5 i 8 cali? Juz zgłupiałem....
  • Poziom 20  
    Sylwek zgadza sie to byly te twoje ;)
    Rowniez polecam mds ale warunkiem jest naprawde solidny piec i dobry montaz.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Aspire3000 napisał:
    No i jak zwykle mam namieszane w głowie... A może po sztuce 6,5 i 8 cali? Juz zgłupiałem....

    Absolutnie nie !!! Przerost formy nad treścią nigdy nie wychodzi na dobre .
    Jeden głośnik , jedna zestrojona komora , nie cuduj bo "przedobrzysz" .
  • Poziom 29  
    Sylwek napisał:
    Aspire3000 napisał:
    No i jak zwykle mam namieszane w głowie... A może po sztuce 6,5 i 8 cali? Juz zgłupiałem....

    Absolutnie nie !!! Przerost formy nad treścią nigdy nie wychodzi na dobre .
    Jeden głośnik , jedna zestrojona komora , nie cuduj bo "przedobrzysz" .



    Ale chyba nie wiesz co bedzie w bagazniku. Watpie ze jeden zestaw wystarczy.
  • Poziom 16  
    No właśnie, muszę uzyskać jakąś mniej więcej równowagę, dlatego myślę o wzmocnieniu przodu...
  • Poziom 29  
    Mi srednio wystarczaja 2 zestawy R6A do jednej 18.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chodzi mi o to , że albo kładziemy 2 szt DLS R6A w jednej komorze , albo 1 szt DLS R6A w jednej "zestrojonej" a inny np. IT MDS06 w drugiej oddzielonej i zestrojonej z kolei pod niego .
  • Poziom 36  
    Przy całym szacunku dla sprawy ale :
    Żeby przód mógł zrównoważyć Kicker-a zasilanego 2,5 kW RMS w kombi to na przód trzeba by połowę mocy czyli około 600 Wat RMS na stronę :D .
    To muszą być zamknięte skrzynki gdyż raczej takiej mocy nie wytrzymają zgrzewy blachy drzwi :D .
  • Poziom 16  
    Komory będą zamknięte. W 2 Ohm na stronę będzie 600W RMS dokładnie!
  • Poziom 36  
    Witam
    Wracam do tematu aby go jakoś zakończyć . Popytałem , dostałem odpowiedzi że to niemożliwe ( uzyskanie czystego i punktualnego dźwięku w przedziale 80-450 Hz ) o mocy 600 Wat RMS z pudełka do 10L.
    1) Żadna europejska firma nie robi (według moich znajomych) głośników które by można było wykorzystać . Może jakieś amerykańskie ale nie wiem dokładnie jakie.
    Oczywiście oprócz nie da się dostałem propozycje konstruktywne.
    1) 8Si -> pracuje w 8L i przyjmie moc do 300 RMS (byle nie non stop 24H). ale kosztuje więcej niż deklarowałeś i dwa potrzebują 16L;
    2) Są zestawy amerykańskie ze średniej półki 6,5" mające moce trochę powyżej 200 Wat RMS i można kick-basy teoretycznie wykorzystać ale ....
    nie znane są parametry T-S i nikt z moich znajomych z nimi się nie bawił i tym bardziej nie zamykał dwóch sztuk w jednej tak małej obudowie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    KICK bas (ten który kopie :D ) nieśmiało stwierdzę , że należy go przporządkowac pasmu 80-100do400-450 Hz (mięsko poniżej 80 oddamy temu w bagażniku :D ) zastanawiam sie nad sensem "żyłowaniu" wzmacniacza na 2 Ω i te kosmiczne wartości 600 RMSÓW :D .
    Dalej obstawiam , że IT MDS-06 zasilony marnymi 50 watami :D od jakiegoś Audio Arta ba nawet jakiegos Sony serii XM zostawia w tyle wiele droższej konkurencji .
    Wykonałbym "uniwersalny" pierscień adaptacyjny na te niewymiarowe otwory i ... cieszyłbym się z tej... jakości.
  • Poziom 16  
    Wcale się nie upieram na 600W na drzwi. W tej chwili mam po 2 kanały na drzwi w 4 Ω po 150W na głośnik i gra to naprawdę potężnie. Po prostu nie umie żyć bez eksperymentowania dlatego szukam jakiś innych przetworników. Pomyśle nad tymi mds'ami. Dzieki wielkie za pomoc!
    Pozdrawiam.
  • Poziom 36  
    Sylwku - w zupełności się z tobą zgadzam (sam zaproponowałem MDS06 o niższej mocy niż deklarowane 150 Wat RMS i 8") . Jest tylko jeno małe ale . Sub z którym to pracuje to 18-ka Kicker-a zasilana 2,5 kW RMS. Nie sądzę aby autor postu chciał "skręcić" go na maks 1kW z dwóch powodów.
    1) Sub ten nie gra przy dostarczonej mocy rzędu 150-200 Wat w ogóle . Zresztą wolał bym aby to poświadczył Ci autor postu i mike21.
    2) Przy zbyt dużej różnicy mocy przodu i suba -> sub całkowicie zagłusza przód . mike21 o tym doskonale wie :D .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Teraz z kolei zastanawiam sie nad sensem szukania "wysublimowanej" jakości hi hi . Niestety moja fascynacja kilowatami minęła już bezpowrotnie :D poza tym wiem swoje Waty nie grają a słucha się muzyki nie sprzętu :D .
    P.S. Nie neguję firmy Kicker ale 15" potworek nie bardzo mi tu pasuje :D , nie znam całego systemu ale pewnie pociągniemy jeszcze ten wątek .
    Pozdrawiam odezwę się jak dojadę do domu :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ja juz usłyszałem że dotychczas

    były dls-y 8" + r6a

    tak więc nie najgorzej

    dodam tylko że te 8" dls-y są typowymi

    głośnikami nie subami
  • Poziom 16  
    Tak dla ścisłości - Kicker SoloX18 zasilany będzie 2 x SPL EXT2000D - przy 13,8V daje to 4kW RMS. Oczywiście nie będzie głośnik grał cały czas na max możliwości. Z tad tez pytanie w innym temacie o skrzynkę do słuchania muzyki a nie do wyginania blach. Nie celuje w jakość Hi End - Kicker na pewno do niej nie należy, dlatego zestaw przedni tez nie musi byc z Hi polki. Wzmacniacz zasilający przód to włoska Gratia. Nie znalazłem żadnych info na jego temat ale był mierzony przez człowieka pracującego w firmie Dls. Jakość jest naprawdę niesamowita. Spokojnie mógłbym go porównać do Genesis Five Channel tylko, ze ma zdecydowanie większą moc. Mialem zamontowana Gratie - zamontowałem Genesisa i po ok miesiącu z powrotem zamontowałem Gratie. Zasilanie tez mam ok - osobny alternator do systemu audio + 2 akumulatory Bosch Silver po 65 Ah każdy. Pradu mam sporo wiec po co ma się marnować?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 29  
    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    Sylwku - w zupełności się z tobą zgadzam (sam zaproponowałem MDS06 o niższej mocy niż deklarowane 150 Wat RMS i 8") . Jest tylko jeno małe ale . Sub z którym to pracuje to 18-ka Kicker-a zasilana 2,5 kW RMS. Nie sądzę aby autor postu chciał "skręcić" go na maks 1kW z dwóch powodów.
    1) Sub ten nie gra przy dostarczonej mocy rzędu 150-200 Wat w ogóle . Zresztą wolał bym aby to poświadczył Ci autor postu i mike21.
    2) Przy zbyt dużej różnicy mocy przodu i suba -> sub całkowicie zagłusza przód . mike21 o tym doskonale wie :D .


    No całkowicie to nie :D bez przesady 2 zestawy to już naprawdę głośno dodam że mam dosyć słabe zasilanie na przód ale i tak jak by było miejsce z chęcią bym wstawi 3 zestaw. Na pewno po zmianie wzmacniacza powinna być spora różnica.


    Dodano po 57 [sekundy]:

    Sylwek napisał:
    Teraz z kolei zastanawiam sie nad sensem szukania "wysublimowanej" jakości hi hi . Niestety moja fascynacja kilowatami minęła już bezpowrotnie :D poza tym wiem swoje Waty nie grają a słucha się muzyki nie sprzętu :D .
    P.S. Nie neguję firmy Kicker ale 15" potworek nie bardzo mi tu pasuje :D , nie znam całego systemu ale pewnie pociągniemy jeszcze ten wątek .
    Pozdrawiam odezwę się jak dojadę do domu :D


    NO watpie ze sie mozna delketowac jakoscia przy cisnieniu pewnie ponad 140db :D

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Aspire3000 napisał:
    Tak dla ścisłości - Kicker SoloX18 zasilany będzie 2 x SPL EXT2000D - przy 13,8V daje to 4kW RMS. Oczywiście nie będzie głośnik grał cały czas na max możliwości. Z tad tez pytanie w innym temacie o skrzynkę do słuchania muzyki a nie do wyginania blach. Nie celuje w jakość Hi End - Kicker na pewno do niej nie należy, dlatego zestaw przedni tez nie musi byc z Hi polki. Wzmacniacz zasilający przód to włoska Gratia. Nie znalazłem żadnych info na jego temat ale był mierzony przez człowieka pracującego w firmie Dls. Jakość jest naprawdę niesamowita. Spokojnie mógłbym go porównać do Genesis Five Channel tylko, ze ma zdecydowanie większą moc. Mialem zamontowana Gratie - zamontowałem Genesisa i po ok miesiącu z powrotem zamontowałem Gratie. Zasilanie tez mam ok - osobny alternator do systemu audio + 2 akumulatory Bosch Silver po 65 Ah każdy. Pradu mam sporo wiec po co ma się marnować?
    Pozdrawiam.


    Ja mam strojenie do sluchania muzyki 35Hz zobacz co sie dziej z autem :Da skrzynia tylko 175L.

    Co do zasilania watpie że ci to wystarczy do zasilenia 4kw rms
  • Poziom 36  
    Cóż, jak podobnie jak Sylwek nie gonię za kilowatami. Bardzie nastawiam się w stronę czystości dźwięku. W takim razie może poszukaj tych amerykańskich zestawów o mocy ponad 200 Wat (choć jak teraz napisałeś nie 2,5 a 4 kW to nawet nie przeliczam :D ). Swoją drogą w samochodzie nie potrzebujesz ogrzewania -> biorąc pod uwagę , że około 20-25 % ze wzmacniacza to ciepło masz małą Farelkę :D .
  • Poziom 16  
    No ciepło się robi! I na dodatek chcąc mieć dodatkowy alternator wywaliłem klimatyzacje....