Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z zapłonem jawa350ts zapłon z trabanta

TOMIXBOSS 20 Paź 2008 11:27 2548 13
  • #1 20 Paź 2008 11:27
    TOMIXBOSS
    Poziom 11  

    Witam wszystkich i proszę o pomoc mianowicie chodzi mi o to że
    posiadam jawa 350 ts i mam problem z zapłonem kolega dał mi zapłon
    elektroniczny z Trabanta założyłem go i motor chodzi ale tylko na wolnych obrotach po przeczytaniu dane techniczne z Trabanta doszliśmy
    do wniosku że to jest wina zapłonu bo w Trabancie jest 4,5 tys. obrotów a w jawie 10tys. i jawa przy 5 tys. gaśnie i zapala ponownie a na wolnych obrotach chodzi pięknie




    ps; proszę o pomoc bo sam nie dam rady

  • #2 20 Paź 2008 13:25
    mczapski
    Poziom 38  

    Szkoda, że kolega nie zechciał napisać co też z tego Trabanta zamontował. Zapłon to dość szerokie pojęcie. Ciekawe też w jakich to warunkach Jawa 350 osiąga 10 tys obr/min? Problem jednak faktycznie będzie w instalacji zapłonowej. W oryginalnym zapłonie pamiętam, że przerywacz Jawy miał malutką przerwę i taka była odpowiednia. Poza tym pytanie dlaczego został zastosowany jakiś zastępczy układ?

  • #3 20 Paź 2008 21:24
    TOMIXBOSS
    Poziom 11  

    Witam i to prawda że nie osiąga 10 tys obr/min tylko 7 tys obr/min i właśnie przy 5 tys obr/min silnik gaśnie a z trabanta to jest cały zapłon płytka na wał z magnesem i główna płytka zapłonu nie wiem dla czego tak się dzieje
    może wina magnesu że jest za duży ale wyciągnięty z sprawnego trabanta

  • #4 23 Paź 2008 11:54
    gromleon
    Poziom 33  

    A cewka zapłonowa jest z jawy czy trabanta?
    Ja montowałem moduł z łady miałem te same problemy jadę daje gazu silnik zdechł i jak zgasł to zapalałem od pierwszego kopa. Ale ja testowałem ten moduł na CZ 6 volt a on był przystosowany do 12 ale na wolnych obrotach radził sobie świetnie.

  • #5 23 Paź 2008 15:18
    TOMIXBOSS
    Poziom 11  

    Właśnie ja mam tak samo przy większych obrotach gaśnie
    co do cewek są z jawy ale parametry cewek z jawy a z trabanta są takie same jest tam magnes który rozłącza styki myślałem że to przez niego i przeciąłem go na pół ale jest jeszcze gorzej bardzo bym chciał mieć ten zapłon sprawny bo bardzo ładnie chodzi i zimna czy ciepła to pali pięknie
    postaram się wrzucić fotki tego zapłonu




    ps. proszę o pomoc

  • #6 23 Paź 2008 17:03
    gromleon
    Poziom 33  

    Teraz sie tak zastanawiam czy przypadkiem prądnica/alternator przy wyższych obrotach może tak "sieje" polem magnetycznym że ów czujnik (magnetyczny) "głupieje", i dopiero jak silnik spadnie z obrotów można bez problemów zapalić ponownie, niech ktoś potwierdzi tą teorię.
    Bo ja miałem inny moduł niż kolega a objawy identyczne, więc można wykluczyć tu rolę modułu.
    kolega odwiedzał kiedyś np to forum
    http://www.demonos.vipserv.org/
    ten temat może potwierdzać moją teorię
    http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,155/topic,3339.0
    Może wystarczy jakoś odizolować magnetycznie czujnik od alternatora.

  • #7 23 Paź 2008 17:19
    robokop
    Moderator Samochody

    gromleon napisał:
    Teraz sie tak zastanawiam czy przypadkiem prądnica/alternator przy wyższych obrotach może tak "sieje" polem magnetycznym że ów czujnik (magnetyczny) "głupieje", i dopiero jak silnik spadnie z obrotów można bez problemów zapalić ponownie, niech ktoś potwierdzi tą teorię.


    To jest jedna ż możliwości, druga to tak że elektronika nie wyrabia się z częstotliwością impulsów zapłonowych przy wyższych obrotach. Na początek można by spróbować odizolować magnetycznie podstawę czujnika od alternatora, np. za pomocą osłony z blachy stalowej, a ponadto zmniejszyć odległośc pomiędzy czujnikiem Halla a "zębem" wirnika. Kształt tego zeba również jest ważny.

  • #8 23 Paź 2008 17:44
    Jarooo!!!
    Poziom 16  

    Witam
    Kolego Tomixboss dokladnie tak jak piszesz Trabancik kreci sie tylko do 4700 rpm Dlatego powyzej "odcina" iskre. Poszukaj prostego modulu na 2 tranzystorach ktory wykozystuje istniejacy przerywacz (odcinasz tylko kondensator BARDZO WAZNE). Jesli nie bedziesz mogl poszukac to daj znac poszukam w swoim archiwum.
    Pozdrawiam

  • #9 23 Paź 2008 19:12
    gromleon
    Poziom 33  

    Jarooo!!! napisał:
    Witam
    Kolego Tomixboss dokladnie tak jak piszesz Trabancik kreci sie tylko do 4700 rpm Dlatego powyzej "odcina" iskre. Poszukaj prostego modulu na 2 tranzystorach ktory wykozystuje istniejacy przerywacz (odcinasz tylko kondensator BARDZO WAZNE). Jesli nie bedziesz mogl poszukac to daj znac poszukam w swoim archiwum.
    Pozdrawiam

    Tu bym się tak do końca nie zgodził to nie ecu że po przekroczeniu tej granicy nagle odcina iskrę , raczej był bym za tym co napisał robokop ale w sumie do tych 5 tyś ten moduł powinien działać .
    Wystarczy zakupić inny moduł na szrocie są bardzo tanie razem z czujnikiem od samochodu co się kręci trochę wyżej .
    Ja np miałem ten moduł samarki i miałem te same objawy a w samarce jak się dobrze wcisnęło gaz to i nawet te 6,5 tyś kręciła spokojnie., więc jakby jestem za tym polem magnetycznym jako przyczyną tego zamieszania.

  • #10 23 Paź 2008 19:37
    TOMIXBOSS
    Poziom 11  

    Witajcie mam pytanko co do kolegi
    Jarooo!!! o co chodzi z tymi 2 tranzystorami czy to są tranzystory w zapłonie bo patrzyłem i są tam a jak byś mógł to poszukaj coś u siebie jeszcze napiszę bo jutro zobaczę z tym polem magnetycznym

    w module są tranzystory i kondesatory może chodzi o te kondesatory

  • #12 24 Paź 2008 13:58
    TOMIXBOSS
    Poziom 11  

    Dzięki za link ale co to za zapłon elektroniczny jak i tak dalej są młoteczki
    chciałem dzisiaj założyć ten mój ale upadł ma magnes i pękł i nie mogę nigdzie dostać taki ale wydaje mi się że to będzie problem z polem magnetycznym jak kupię gdzieś ten magnes to napiszę jak chodzi jawa

  • #13 24 Paź 2008 16:06
    gromleon
    Poziom 33  

    Ale te młoteczki już nie są obciążone tak jak przy zwykłej instalacji a i iskra jest duuużo mocniejsza a to chyba o to koledze chodzi. Można też zaadoptować układ na czujniku halla.
    A i pytanie jeszcze co jest nie tak z oryginalnym zapłonem na przerywaczach ze chcesz go zmienić?

  • #14 25 Paź 2008 11:10
    TOMIXBOSS
    Poziom 11  

    Witajcie dzisiaj będę montować zapłon z trabanta mam już magnes
    sprawdzę czy chodzi o pole magnetyczne czy może o coś innego
    a co do zapłonu oryginalnego to jak go ustawię że ładnie pali to znowu jak jest ciepła to jadę i się dusi znowu jak ustawię że się nie dusi to nie mogę jej zapalić jak jest zimna a na zapłonie z trabanta to jest coś pięknego kopnę dwa razy na ssaniu i chodzi i inaczej pracuje silnik.




    ps; idę montować napiszę czy jest dobrze życzcie powodzenia.