Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterowanie serwo Mitsubishi poprzez PLC

Zoomas 20 Oct 2008 13:37 4454 5
    Zoomas
    Level 12  
    Witam,

mam następujący problem, potrzebuję wykonać sterowanie serwomotorami mitsubishi, za pomocą wzmacniaczy i sterownika tej samej firmy, jednak wcześniej nie zajmowałem się tym tematem i jestem delikatnie mówiąc zielony.

Dowiedziałem się tyle, że do obsługi serwo w programie gx-developer stosuje się polecenie DDRVI, w helpie jest o nim tyle że cały czas i tak nie wiem o co chodzi za bardzo - poniżej ta informacja:

This instruction is for single speed positioning in the form of incremental movements.
    (tłumaczę to tak: ta instrukcja jest dla stałoprędkościowego pozycjonowania w ruchach postępowych - dobrze?)

Składnia jest następująca:
    [ DDRVI BIN 32 | BIN 32 | Bit | Bit ] - o ile dobrze widzę to ostatnie 2 parametry opisują dane wyjścia sterownika, dalej idące do serwa, więc tu problemu nie ma, jednak nie mam pojecia co to są te wartości BIN.

Domyślam się, że deklarują one ilość kroków do wykonania oraz ich częstotliwość, słusznie?

z góry dziękuje za wszelką pomoc
    pozdrawiam

----------
    edit:

tak dla ścisłości,sygnały z PLC do wzmacniacza wchodzą na wejścia Pulse R+ oraz Pulse F+
  • Helpful post
    premiks
    Level 15  
    Robiłem kiedyś sterowanie serwa, ale ja używałem instrukcji "PLSY".
    Jest wygodniejsza i szybsza w użyciu. Poczytaj manuala tam jest dokładny opis. Możesz też pogadać z gośćmi z MPL-a bardzo życzliwi i fachowi.
    Komunikacja z nimi na stronie - http://www.mpl.pl/
    Poproś o kontakt z Panem Wojciechem Wąsikiem.
    Zoomas
    Level 12  
    dzięki wielkie :)
    multiprojekt_kg
    Level 13  
    witam,