Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak ogrzewania Alhambra, Sharan, Galaxy

wirgin 20 Paź 2008 14:31 26215 23
  • #1 20 Paź 2008 14:31
    wirgin
    Poziom 17  

    Po przekręceniu pokrętła na ciepłe powietrze niestety bez efektu. Dmuchawa podaje jedynie zimne powietrze. Czasem po dłuższej jeździe na chwilę zacznie lecieć ciepłe lecz po jakimś czasie znów pojawia się zimne. Temperatura silnika ok 90 stopni więc powinien grzać.
    Może ktoś zetknął się z tym problemem i wie jak temu zaradzić.

    3 23
  • #2 20 Paź 2008 16:20
    marek.autoelek
    Poziom 11  

    Zacznij od sprawdzenia linek od regulacji nawiewu...

    0
  • #3 20 Paź 2008 16:54
    skylark
    Poziom 25  

    Możliwe, że w Twojej wersji jest elektryczna pompa wspomagająca. Najlepiej sprawdź, czy fizyczne znajduje się w komorze silnika pod podszybiem. Po wyłączeniu silnika powinna być wyraźnie słyszalna. Dosyć często ta pompa pada.

    1
  • #4 20 Paź 2008 19:27
    aras29
    Poziom 12  

    Mi to wygląda na zaszlamiony grzejnik nagrzewnicy .Spuść płyn,kup środek do czyszczenia układów chłodzenia i zastosuj wg.instrukcji użycia.Może pomoże.

    0
  • #5 20 Paź 2008 19:42
    kamazz
    Poziom 14  

    Po pierwsze zacznij od sprawdzenia powrotu z nagrzewnicy jeżeli ciepły to jest coś nie tak z klapami!!! Czy auto ma klimę i czy jest ona automatyczna to także jest różnica bo wtedy może być padnięty silniczek sterujący klapy.
    Jeśli powrót zimny to nagrzewnica zapchana. Nie polecam preparatów do udrożniania bo rozszczelniają chłodnicę!!!

    0
  • #6 20 Paź 2008 22:22
    wirgin
    Poziom 17  

    W samochodzie jest klima zwykła, (manualna).

    Ale może to się wiąże z tą sprawą, że co jakiś czas jest niedobór płynu chłodniczego i nie znalazłem żadnej nieszczelności którędy by wyciekał! Nie dostaje się do oleju. Chyba, że poprzez przewód przelewowy się wylewa.
    Może ma to związek z tym ogrzewaniem?

    1
  • #7 22 Paź 2008 21:07
    piotr682
    Poziom 10  

    1 jezel jest możliwość to zamień przewody (z plynem)stronami jak będze jakaś poprawa to ozancza że nagrzewnica jest zamulona(reczej bedzie konieczna wymiana nagrzewnicy)
    2 czy bylo coś grzebane przy silniku (jak tak to sprawdz czy wszystkie czujniki są podłoczone)

    Dodano po 1 [minuty]:

    1 jezel jest możliwość to zamień przewody (z plynem)stronami jak będze jakaś poprawa to ozancza że nagrzewnica jest zamulona(reczej bedzie konieczna wymiana nagrzewnicy)
    2 czy bylo coś grzebane przy silniku (jak tak to sprawdz czy wszystkie czujniki są podłoczone)

    Dodano po 1 [minuty]:

    1 jezel jest możliwość to zamień przewody (z plynem)stronami jak będze jakaś poprawa to ozancza że nagrzewnica jest zamulona(reczej bedzie konieczna wymiana nagrzewnicy)
    2 czy bylo coś grzebane przy silniku (jak tak to sprawdz czy wszystkie czujniki są podłoczone)

    0
  • #8 04 Lis 2008 23:40
    t.serafin
    Poziom 9  

    pracuje w vw i mialem kilka podobnych przypadkow. za kazdym razem padal panel sterujacy. czesto w manualnej klimie w sharanie,galaxy czy alhambrze to sie zdarza. moze da sie to naprawic (nie jestem elektronikiem) ale w autoryzownym serwisie wzmienam caly panel

    1
  • #9 05 Lis 2008 18:03
    wirgin
    Poziom 17  

    Sprawdziłem cięgna - całe i sprawne,
    pompki płynu pod silnikiem wycieraczek brak ( rocznik 97 )
    i miałem kłopot co teraz.
    Więc gdzie znajduje sie i jak wygląda owy panel sterujący?
    Czyżby to te trzy pokrętła w kabinie?

    1
  • #10 06 Lis 2008 14:44
    t.serafin
    Poziom 9  

    dokladnie. trzy pokretla. calosc mocowana na 4 torxy 20. front na zatrzaskach, delikatnie wypiac

    0
  • #11 23 Lis 2008 20:14
    wirgin
    Poziom 17  

    Sprawdziłem panel ale jest sprawny.
    Z silnika grubym przewodem do chłodnicy wypływa gorący płyn.

    W którym miejscu znajduje się nagrzewnica i jak ją wymontować ?

    1
  • #12 25 Lis 2008 00:04
    t.serafin
    Poziom 9  

    jesli masz klime to masz w samochodzie dwa czujniki temperatury zewnetrznej. na podszybiu z lewej strony i pod dolnym, prawym grillem. stawiam na ten drugi. jesli masz mozliwosc gdzies pozyczyc, sprobuj go zamienic

    1
  • #13 01 Gru 2008 20:47
    bodzior
    Poziom 16  

    t.serafin napisał:
    jesli masz klime to masz w samochodzie dwa czujniki temperatury zewnetrznej. na podszybiu z lewej strony i pod dolnym, prawym grillem. stawiam na ten drugi. jesli masz mozliwosc gdzies pozyczyc, sprobuj go zamienic

    Te czujniki nie mają znaczenia przy grzaniu. Pierwszy to czujnik dogrzewacza
    a drugi zabezpiecza klime przed włączeniem w temp. poniżej 4 stopni

    2
  • #14 02 Gru 2008 21:56
    wirgin
    Poziom 17  

    Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę.
    Przy wolnych obrotach dochodzi ciepły płyn do nagrzewnicy lecz nie przepływa przez nią dopiero po mocnym gazowaniu.
    Już sam nie wiem czy blokowany przepływ jest przez jakiś śmieć, może zawór jest przymknięty :?:

    Czy ktoś wie jak dostać się do nagrzewnicy?
    Czy trzeba ściągać cały kokpit?

    Z dogrzewaczem to osobna sprawa, że nie działa. Jak się okazało po wejściu pod samochód zauważyłem, że go brak :cry: Ktoś go wymontował, a ja przy kupnie samochodu tego nie zauważyłem.

    2
  • #15 26 Gru 2008 11:54
    olekmarcin2
    Poziom 10  

    Mam podobny problem sharan 2001. klimatronik
    Tyle ze u mnie nie grzeje z tylnej nagrzewnicy a z przodu mam wrazenie ze tez slaba wydajnosc

    ma ktos jakis schemat obiegu wody i sterowania ogrzewaniem?

    czy tylna nagrzewnic jest zesilana w moim modelu pąpą elektryczn, gdzie jej szukac?

    3
  • #17 27 Gru 2008 17:01
    kkkkkk23
    Poziom 9  

    panowie mam taki sam problem jak kolega w vectrze b morze jakas rada by sie przydala z gory dzieki

    0
  • #18 27 Gru 2008 17:10
    enauto
    Poziom 29  

    [quote="wirgin"]Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę.
    quote]
    Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej

    0
  • Pomocny post
    #19 27 Gru 2008 18:24
    bandi21
    Poziom 29  

    w silnikach vw pęka plastikowy wirnik pompy wodnej.Wtedy nie grzeje ale silnik łapie wysokiej temperatury.Mialem taki przypadek w 1,9 na pompowtryskach,i to był sharan

    1
  • #20 08 Sty 2009 10:03
    Arturx1001
    Poziom 2  

    Wirgin mam pytynie czy usuneles ta usterke z ogrzewaniem.Bo u mnie jest dokladnie tak samo i nie wiem co mam robic.Prosze o jakas krodka odpowiedz

    0
  • #21 19 Sty 2009 07:24
    wirgin
    Poziom 17  

    Wymieniłem kolejny termostat lecz problem istniał dalej. Okazało się, że przyczyną była wadliwa pompa obiegu cieczy którą wymieniłem. Stara nie była w stanie przepchać płynu przez wąskie gardło termostatu.

    0
  • Pomocny post
    #22 19 Sty 2009 10:00
    enauto
    Poziom 29  

    [quote="enauto"]

    wirgin napisał:
    Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę.
    quote]
    Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej


    Przecież pisałem

    0
  • #23 29 Kwi 2009 16:00
    wirgin
    Poziom 17  

    Gdy przyszły ciepłe dni okazało sie, że problem był natury złożonej i nadal występowało przegrzewanie się silnika. Wymiana pompy pomogła ale tylko częściowo w obniżeniu temp. silnika. Przy jeździe długo pod górę jednak problem powracał, a teraz jak jest ciepło na zewnątrz wcale się nie dało jechać dłużej niż ok 10 km.
    Obecnie jestem po wymianie uszczelki pod głowicą ( miesiąc temu) i problem definitywnie znikł. :D

    1
  • #24 20 Lis 2017 22:08
    elbameb
    Poziom 2  

    Ford Galaxy 2002 1.9tdi miałem ten sam problem ale mechanik rozwiązał zaczynając od wymiany węzyka odpowietrzajacego zbiorniczek wyrownawczy a w którym znajduje się zaworek a który się prawdopodobnie zabrudzil i

    10