Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak ogrzewania Alhambra, Sharan, Galaxy

wirgin 20 Oct 2008 14:31 36082 23
  • #1
    wirgin
    Level 17  
    Po przekręceniu pokrętła na ciepłe powietrze niestety bez efektu. Dmuchawa podaje jedynie zimne powietrze. Czasem po dłuższej jeździe na chwilę zacznie lecieć ciepłe lecz po jakimś czasie znów pojawia się zimne. Temperatura silnika ok 90 stopni więc powinien grzać.
    Może ktoś zetknął się z tym problemem i wie jak temu zaradzić.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    marek.autoelek
    Level 12  
    Zacznij od sprawdzenia linek od regulacji nawiewu...
  • #3
    skylark
    Level 25  
    Możliwe, że w Twojej wersji jest elektryczna pompa wspomagająca. Najlepiej sprawdź, czy fizyczne znajduje się w komorze silnika pod podszybiem. Po wyłączeniu silnika powinna być wyraźnie słyszalna. Dosyć często ta pompa pada.
  • #4
    aras29
    Level 13  
    Mi to wygląda na zaszlamiony grzejnik nagrzewnicy .Spuść płyn,kup środek do czyszczenia układów chłodzenia i zastosuj wg.instrukcji użycia.Może pomoże.
  • #5
    kamazz
    Level 14  
    Po pierwsze zacznij od sprawdzenia powrotu z nagrzewnicy jeżeli ciepły to jest coś nie tak z klapami!!! Czy auto ma klimę i czy jest ona automatyczna to także jest różnica bo wtedy może być padnięty silniczek sterujący klapy.
    Jeśli powrót zimny to nagrzewnica zapchana. Nie polecam preparatów do udrożniania bo rozszczelniają chłodnicę!!!
  • #6
    wirgin
    Level 17  
    W samochodzie jest klima zwykła, (manualna).

    Ale może to się wiąże z tą sprawą, że co jakiś czas jest niedobór płynu chłodniczego i nie znalazłem żadnej nieszczelności którędy by wyciekał! Nie dostaje się do oleju. Chyba, że poprzez przewód przelewowy się wylewa.
    Może ma to związek z tym ogrzewaniem?
  • #7
    piotr682
    Level 10  
    1 jezel jest możliwość to zamień przewody (z plynem)stronami jak będze jakaś poprawa to ozancza że nagrzewnica jest zamulona(reczej bedzie konieczna wymiana nagrzewnicy)
    2 czy bylo coś grzebane przy silniku (jak tak to sprawdz czy wszystkie czujniki są podłoczone)

    Dodano po 1 [minuty]:

    1 jezel jest możliwość to zamień przewody (z plynem)stronami jak będze jakaś poprawa to ozancza że nagrzewnica jest zamulona(reczej bedzie konieczna wymiana nagrzewnicy)
    2 czy bylo coś grzebane przy silniku (jak tak to sprawdz czy wszystkie czujniki są podłoczone)

    Dodano po 1 [minuty]:

    1 jezel jest możliwość to zamień przewody (z plynem)stronami jak będze jakaś poprawa to ozancza że nagrzewnica jest zamulona(reczej bedzie konieczna wymiana nagrzewnicy)
    2 czy bylo coś grzebane przy silniku (jak tak to sprawdz czy wszystkie czujniki są podłoczone)
  • #8
    t.serafin
    Level 10  
    pracuje w vw i mialem kilka podobnych przypadkow. za kazdym razem padal panel sterujacy. czesto w manualnej klimie w sharanie,galaxy czy alhambrze to sie zdarza. moze da sie to naprawic (nie jestem elektronikiem) ale w autoryzownym serwisie wzmienam caly panel
  • #9
    wirgin
    Level 17  
    Sprawdziłem cięgna - całe i sprawne,
    pompki płynu pod silnikiem wycieraczek brak ( rocznik 97 )
    i miałem kłopot co teraz.
    Więc gdzie znajduje sie i jak wygląda owy panel sterujący?
    Czyżby to te trzy pokrętła w kabinie?
  • #10
    t.serafin
    Level 10  
    dokladnie. trzy pokretla. calosc mocowana na 4 torxy 20. front na zatrzaskach, delikatnie wypiac
  • #11
    wirgin
    Level 17  
    Sprawdziłem panel ale jest sprawny.
    Z silnika grubym przewodem do chłodnicy wypływa gorący płyn.

    W którym miejscu znajduje się nagrzewnica i jak ją wymontować ?
  • #12
    t.serafin
    Level 10  
    jesli masz klime to masz w samochodzie dwa czujniki temperatury zewnetrznej. na podszybiu z lewej strony i pod dolnym, prawym grillem. stawiam na ten drugi. jesli masz mozliwosc gdzies pozyczyc, sprobuj go zamienic
  • #13
    bodzior
    Level 16  
    t.serafin wrote:
    jesli masz klime to masz w samochodzie dwa czujniki temperatury zewnetrznej. na podszybiu z lewej strony i pod dolnym, prawym grillem. stawiam na ten drugi. jesli masz mozliwosc gdzies pozyczyc, sprobuj go zamienic

    Te czujniki nie mają znaczenia przy grzaniu. Pierwszy to czujnik dogrzewacza
    a drugi zabezpiecza klime przed włączeniem w temp. poniżej 4 stopni
  • #14
    wirgin
    Level 17  
    Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę.
    Przy wolnych obrotach dochodzi ciepły płyn do nagrzewnicy lecz nie przepływa przez nią dopiero po mocnym gazowaniu.
    Już sam nie wiem czy blokowany przepływ jest przez jakiś śmieć, może zawór jest przymknięty :?:

    Czy ktoś wie jak dostać się do nagrzewnicy?
    Czy trzeba ściągać cały kokpit?

    Z dogrzewaczem to osobna sprawa, że nie działa. Jak się okazało po wejściu pod samochód zauważyłem, że go brak :cry: Ktoś go wymontował, a ja przy kupnie samochodu tego nie zauważyłem.
  • #15
    olekmarcin2
    Level 11  
    Mam podobny problem sharan 2001. klimatronik
    Tyle ze u mnie nie grzeje z tylnej nagrzewnicy a z przodu mam wrazenie ze tez slaba wydajnosc

    ma ktos jakis schemat obiegu wody i sterowania ogrzewaniem?

    czy tylna nagrzewnic jest zesilana w moim modelu pąpą elektryczn, gdzie jej szukac?
  • #17
    kkkkkk23
    Level 10  
    panowie mam taki sam problem jak kolega w vectrze b morze jakas rada by sie przydala z gory dzieki
  • #18
    enauto
    Level 29  
    [quote="wirgin"]Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę.
    quote]
    Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej
  • Helpful post
    #19
    bandi21
    Level 30  
    w silnikach vw pęka plastikowy wirnik pompy wodnej.Wtedy nie grzeje ale silnik łapie wysokiej temperatury.Mialem taki przypadek w 1,9 na pompowtryskach,i to był sharan
  • #20
    Arturx1001
    Level 2  
    Wirgin mam pytynie czy usuneles ta usterke z ogrzewaniem.Bo u mnie jest dokladnie tak samo i nie wiem co mam robic.Prosze o jakas krodka odpowiedz
  • #21
    wirgin
    Level 17  
    Wymieniłem kolejny termostat lecz problem istniał dalej. Okazało się, że przyczyną była wadliwa pompa obiegu cieczy którą wymieniłem. Stara nie była w stanie przepchać płynu przez wąskie gardło termostatu.
  • Helpful post
    #22
    enauto
    Level 29  
    [quote="enauto"]
    wirgin wrote:
    Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę.
    quote]
    Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej


    Przecież pisałem
  • #23
    wirgin
    Level 17  
    Gdy przyszły ciepłe dni okazało sie, że problem był natury złożonej i nadal występowało przegrzewanie się silnika. Wymiana pompy pomogła ale tylko częściowo w obniżeniu temp. silnika. Przy jeździe długo pod górę jednak problem powracał, a teraz jak jest ciepło na zewnątrz wcale się nie dało jechać dłużej niż ok 10 km.
    Obecnie jestem po wymianie uszczelki pod głowicą ( miesiąc temu) i problem definitywnie znikł. :D
  • #24
    elbameb
    Level 2  
    Ford Galaxy 2002 1.9tdi miałem ten sam problem ale mechanik rozwiązał zaczynając od wymiany węzyka odpowietrzajacego zbiorniczek wyrownawczy a w którym znajduje się zaworek a który się prawdopodobnie zabrudzil i