Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem uklad chlodzenia fiat cc 900

przem1987 20 Oct 2008 17:12 20230 17
  • #1
    przem1987
    Level 2  
    Witam mam pewien problem z Fiatem cinquecento 900, 95 rok

    Mianowicie przegrzewa mi się silnik i nie włącza się wentylator.
    Wymieniłem Przepustnice, czujnik temp na chłodnicy. Płukałem okład chłodzenia, Wymieniłem pasek klinowy
    Wydawało mi się ze to pompa gdyż kiedy dodawałem lekko gazu na postoju zwierzając obroty temperatura spadała ale dziś rozebrałem pompę wody i wydaje mi się ze jest ok. Łopatki bez żadnych śladów zużycia kreci się dobrze załączam linki do zdjęć pompy możne się ktoś dopatrzy jakichś wad. Płyn chłodniczy nie śmierdzi benzyna, olej nie zamienia się w majonez wiec wydaje mi się ze to nie uszczelka pod głowicą.

    Proszę o pomoc bo nie wiem co mam dalej robić.


    Tu zdjęcia pompy :
    Problem uklad chlodzenia fiat cc 900

    Problem uklad chlodzenia fiat cc 900
  • #2
    ushi771
    Level 1  
    Nie wiem jak w cienkim ale u mnie wiatrak załacza termostat.
  • #3
    przem1987
    Level 2  
    Tu na 100% wiatrak załącza czujnik na chłodnicy który jest wymieniony termostat zresztą tez.
  • #4
    zipawel
    Level 2  
    Radzę sprawdzić , czy termostat nie jest założony w drugą stronę.
  • #5
    kotweiler
    Level 17  
    Sprawdź temperaturę na dolnym wężu chłodnicy, jak niższa niż na silniku to termostat, jeżeli taka sama to czujnik wentylatora.
    Nie ufaj nowym częściom, nie zawsze są sprawne.
    Pasek klinowy dobrze napięty, nie ślizga się?, bo jak dodasz gazu to temp. spada :D
    Sprawdź czy odpowietrzenie układu chłodzenia sprawne, czasami się zapycha.
    Sprawdź czy wirnik pompy wody, nie obraca się na wałku.
  • #6
    arcios91
    Level 11  
    mialem taki prawie taki sam problem naciaglem pasek i wymienilem termostat i pomoglo teraz chodzenie silnika dziala bez zarzutu :)
  • #7
    gebels1973
    Level 15  
    zerknij czy na krotko wentylator w ogóle śmiga
  • #8
    emil03
    Level 2  
    Witam piszę bo mam podobny problem. Zakupiłem niedawno Fiata cc 900 96r. Silnik się przegrzewał więc został wymieniony termostat, uszczelka pod głowicą była wymieniona (głowica regenerowana), po miesiącu gdy zaczęły sie upały incydent się powtórzył wysadziło mi wodę z układu chłodzenia. Wentylator załącza się w odpowiednim momencie (prawdopodobnie poprzednik wymienił go na nowy). Dziś wymieniłem chłodnicę na nową i powtórka programu. Do wymiany z całego układu została mi już tylko pompa albo znów uszczelka pod głowicą. Najciekawsze jest to, że grzeje się gdy pracuje na wolnych obrotach. Do zamienienia się w porowóz wystarcza mu 10 min. Z płynu chłodzącego nie robi się Cappucino. W naprawy włożyłem już coś około 800zł i mam już wystarczająco ruszone nerwy więc proszę o pomoc.
  • #9
    gimak
    Level 40  
    Quote:
    Najciekawsze jest to, że grzeje się gdy pracuje na wolnych obrotach
    Może jestem w błędzie, bo nie znam układu przestrzennego układu chłodzenia w CC, ale to wskazuje na źle odpowietrzony układ chłodzenia. Przy małych obrotach blokowany jest przez pęcherz gazu (powietrza) przepływ przez chłodnicę oraz nie wykluczone, że również i mały obieg.
  • #10
    carrot
    Moderator of Cars
    Jeden odpowietrznik jest za prawą lampą na wężyku, drugi na górnym wężu nagrzewnicy
  • #11
    roper
    Level 11  
    Sprawdż korek od zbiorniczka w nim jest zawór bezpieczeństwa który trzyma odpowiednie ciśnienie w układzie .Lub zobacz czy wskażnik czy też kontrolka nie kłamie wrzuć termometr od piece do zbiorniczka wyrównawczego
  • #12
    wqq
    Level 22  
    Witam

    Przypuszczam, że masz za duży luz między łopatkami wirnika a obudową pompy.

    Problem uklad chlodzenia fiat cc 900

    Pozdrawiam
  • #13
    emil03
    Level 2  
    Dzięki za wszelkie rady ale okazało się, że nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego wypuszczał ciśnienie z układy chłodzenia wraz z płynem. Ciśnienie w układzie chłodzenia powinno wynosić 0,7 atmosfery ( na niektórych korkach jest nadruk) a jest po to aby był obieg płynu na nagrzewnicy która znajduje się wyżej od zbiorniczka wyrównawczego. Ponadto jeśli ktoś chce sprawdzić czy ma walniętą uszczelkę pod głowicż to niech dokręci korek i pozostawi odpalony silnik na 10-15 min (tyle wystarcza na zagotowanie się) i sprawdzi jak twardy jest przewód od termostatu. Jeśli jest twardy na kamień to uszczelka jest wydmuchana i pompuje ciśnienie spreżania do układu chłodzenia gotując ciecz chłodzącą. A jeżeli miękki to zostaje pompa, chłodnica lub zapowietrzony układ. Ewentualnie korek zbiorniczka wyrównawczego :)
    Jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc i mam nadzieję, ze też komuś pomogę przed wydatkami finansowymi.
  • #14
    adler47
    Level 2  
    Mam analogogiczny problem z cc900.Początkowo chodził bez zarzutu ponad rok czasu,teraz doprowadza do obłędu.Przegrzewa się i nie załącza wentylatora.
    Wymiana czujnika temperatury to zaczyna działać.Wyjazd w teren to zaczyna głupieć.Jeśli załącza to przy różnych temperaturach i kapryśnie albo ogłasza strajk.W zbiorniku wyrównawczym pojawiło się jakieś jakby masło.Rozetrzeć to,to przyjmuje kolor mini.Wentylator na zwieraku i bywa że nie nadąża schładzać.
    Innym razem w czasie jazdy jakby wszystko zaczyna działać bo przy pracującym, na zwieraczu,wentylatorze temperatura spada do 70°C.Bywa że temperatura rośnie podczas jazdy przy pracującym,na zwieraczu,wentylatorze i układ zapowietrza się.Możliwe że uszczelka pod głowicą.Jak to nie pomoże pójdzie na złom.Do mechaników nie mam zaufania i określam mianem wydrwigroszy.Przykład?Stacja paliw i serwis Kawiro w Mysłowicach.Wymieniali skrzynię biegów.Pomijając usterki montarzowe nie nalali oleju do skrzyni.Na 2,5 litra było tylko 0,5 litra a była wręcz idealna BO SZLAG JĄ TRAFIŁ PO TRZECH MIESIĄCACH_.Po nich kolejną wymieniał niejaki Adam Warchoł także z Mysłowic.Nieustawił jak należy wybieraków i szlag trafił III bieg po przejechaniu 24 km.Trzecią wymieniłem sam na asfalcie pod bramą z pomocą żony.Przejechane ponad 2800 km i działa nadal.Chcesz przyjść do drobnych?Zdaj się na "mechaników"_.Może ktoś miał podobny przypadek i wie jak to ugryźć?Termostat trzeba wykluczyć bo walnął i został tymczasem usunięty tak że nie przytyka obiegu cieczy.
  • #15
    gimak
    Level 40  
    adler47 wrote:
    i układ zapowietrza się.Możliwe że uszczelka pod głowicą.

    Bardzo chaotycznie kolega to opisał, ale sentencja umieszczona w cytacie raczej trafna - przedmuchy do układu chłodzenia, ale nie koniecznie uszczelka pod głowicą, może być również pęknięty blok (tujeja cylindra) lub głowica. To czy są przedmuchy może kolega sprawdzić moim sposobem opisanym tutaj Link
  • #16
    adler47
    Level 2  
    Wygląda na to że jednak,chyba,uszczelka pod głowicą.Przynajmniej tak stwierdził znajomy emerytowany policjant z drogówki który,nota bene, naprawia przeróżne pojazdy.Pochodził silnik z pół minuty i już układ chłodzenia był napompowany.Olej czysty ale w zbiorniku wyrównawczym pływa coś w rodzaju majonezu,płukanie niewiele daje.Głowica praktycznie
    zdjęta nie wykazuje pęknięć.Okucia uszczelki z jednej strony czyste aluminium z drugiej zabrązowione.F126P miałem opanowany w jednym palcu.Z cc gorzej.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Wracając jeszcze raz do problemu na moment:
    1) ciekawe jest to że w czasie ruchu pojazdu przy pracującym wentylatorze
    temperatura rośnie tak jakby był przyblokowany przepływ cieczy
    podczas gdy nie ma termostatu i blokowanie sporne nie może wystąpić;
    2) innym razem w tych samych warunkach temperatura spada do 70 st.C
    czyli jakby przytkanie znikało.
    Kupiłem taki preparat do płukania układu ale to nic nie dało.Wcześniej nalałem wody z octem i co ocet miał wyżreć to wyżarł i spłynęło.Pocieszam się że jak wymienię uszczelkę i uszczelniacze na trzonkach zaworów to opamięta się a jak nie to pójdzie na złom.Szkoda by go było silnik,ma fajny.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Ponadto problem,chyba,narastał z czasem.Co jakiś czas trzeba było przeczyścić świece bo tworzył się na elektrodach taki brązowawy kamień.
    Podobno ma to miejsce gdy płyn dostaje się do cylindrów.Najlepsze to były kaszloki (F126P).Wiatrak dmuchał i problem nie występował.
  • #17
    komornik
    Level 15  
    Do Adler 47. Jeżeli wymieniasz coś w warsztacie i to się psuje to trzeba tam uderzyć, niech naprawiają w ramach gwarancji, a nie ten zepsuł to do innego, tamten zepsuł to do następnego. Pomijam kwestie wymiany części na takie ze szrotu, gdzie leżą w niezbyt sprzyjających warunkach Bóg wie ile czasu, a potem płacz i zgrzytanie zębów bo się popsuło. No to na mechaniora... I obsmarować. Akurat u Pana Adama robiłem wiele rzeczy i zawsze było naprawione na 100%, a w razie niedomagań podjazd i regulacja. Bez słowa i miło... I za każdym, razem mówił: jak coś się dzieje to podjechać... A tak poza tym, może pompa do wymiany, wąż z chłodnicy wylotowy zimny czy gorący? Jak zimny to zapchana chłodnica, a jak nie ma termostau to może na krótkim obiegu lata bo nie ma siły przez chłodnicę przepchać?
  • #18
    kriss0403
    Level 9  
    Miałem tez podobny problem w czasie jazdy temperatura rosła jak oszalała ze w lato włączałem nadmuch ciepły żeby w czasie jazdy chłodziło,płukałem,wymieniłem termostat-(tak w ogóle termostatu nie można włożyć odwrotnie bo trzeba wymienić cały moduł i pasuje tylko w jednej pozycji)okazało się ze uszczelka pod głowica pękła miedzy płaszczem wodnym a cylindrem i kompresja waliła w układ chłodzenia,węże i zbiornik wyrównawczy pęczniały na kamień,koszt naprawy wymiany uszczelki pod głowicą pod korektorami planowanie głowicy,robocizna w granicach 400-500 zł ale podziałało i jest ok.Powodzenia życzę.