Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obroty na biegu jałowym - Polonez Abimex jednopunkt

kotek_13 20 Oct 2008 22:30 3481 7
  • #1
    kotek_13
    Level 10  
    Panowie mój problem w polonezie objawia się na różne sposoby.
    Pierwsza sprawa mam w nim instalacje gazową firmy lovato która jest podłączona na sposób gaźnikowy, a jak wiadomo to jest jednopunk abimexa.
    i zaczynają się jaja, poldek ciężko odpala nie ważne czy benzyna czy gaz, jak już odpali utyka i ciężko mu utrzymać obroty, spada poniżejej 500 i tak kuleje, po przegazowaniu utrzyma przez chwile i robi się to samo. Jak silnik się rozgrzeje złapie 90 to jest super nie dusi się wchodzi na obroty normalnie i je trzyma tak jak należy. Wziołęm się na sposób i przytkałem mu częściowo dopływ powietrza do filtra i tu cudowne ozdrowienie, odpala na gazie z dotyku nie trzeba dodawać gazu obroty się utrzymują i reaguje normalnie, ale w tym wypadku dostaje więcej paliwa a mniej powietrza no i automatycznie więcej pali co jest niedopopuszczalne.
    Nie sprawdzałem błędów komputera, podejrzewam silniczek krokowy który jest odpowiedzialny za dawkowanie powietrza.
    filtry, przewody, świece wymienione.
    I jest jeszcze drugi problem nie wiem o jakiej szkodliwości ale pojawia mi się od czasu do czasu, na wskaźnikach zapala mi się lampka hamulaca i haka, czy katalizatora ciężko mi stwierdzić co to jest, wtedy zaczynają wariować kierunkowskazy, mrugają strasznie szybko,ale po za tym wszystko działa dobrze, gasze silnik odpalam jeszcze raz i problem znika.
    Proszę o pomoc:)
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    czujnik temperatury cieczy, albo kable do niego, silnik krokowy zostaw w spokoju
  • #3
    kotek_13
    Level 10  
    raczej czujnik jest ok, pokazuje temperaturę, włącza wentylator i wszystko przebiega bez szwanku, kupiłem dla pewności czujnik cieczy i zastanawia mnie w nim fakt że podłanczany jest przez dwa bolce, a ja mam orginalnie na wsuwkę, wygląda identycznie jak stary ale różni się tylko tym, ma to jakieś znaczenie??
    A i w jaki sposób mogę sprawdzić silniczek krokowy
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    bo są 3, jeden, na obudowie termostatu jest połączony z wskaźnikiem temperatury, drugi na kolektorze ssącym z ecu, a w chłodnicy jest wyłącznik termiczny wentylatora
  • #5
    fisto
    Level 18  
    Zdejmij klemy przed odpalenie rano na 2 minuty odpal zobacz co się dzieje jak dobrze tzn ze komputer lapie błedy musisz dokladniej opisac instalacje czy register,czy jest przekaznik resetujacy
  • #6
    kotek_13
    Level 10  
    Dzięki Panowie, chyba pomogło, po resecie komputera uruchomiłem silnik i przez czas dogrzewania obroty były równomierne, zobaczę jak się będzie zachowywał w przyszłości.
    Jeszcze raz dzięki
  • #7
    kotek_13
    Level 10  
    Przechwaliłem, jest to samo, lub nawet gorzej, wymieniłem sondę gdyż wyrzucało mi błąd check engine i silnik działał na awaryjnym, podwyższone obroty itd. obroty się uspokoiły po resecie.
    Ale teraz np. mam problem z rannym rozruchem na paliwie i na gazie nie chcę odpalić, strasznie długo trzeba go kręcić, jak już odpali to trzeba pilnować go żeby nie zgasł, nie trzyma obrotów i tak jakby go dusiło, jak się rozgrzeje, złapie już jakąś temp. to nie zgaśnie ale będzie utykał na wolnych obrotach, jak już złapie 90 to chodzi dobrze.
    (ostatnio jeszcze rozbierałem wtrysk, przedmuchałem go i sprawdziłem też czy komputer nie pokazuje błędów, ale według niego wszystko jest ok)
    Co mam zrobić z tym fantem??
  • #8
    neig555
    Level 17  
    zaczołbym od czujnika temperatury ,kupiłeś chyba do GSI .Włóż opornik 20kom do wtyczki zamiast czujnika pod kolektorem,20kom to bardzo zimny silnik.Wypięty czujnik to 45st Celcjusza.Najlepiej podłączyć auto do laptopa,załączam programik do GSI ,można tu zobaczyć jakie powinny być prawidłowe parametry ,uruchom monitor i załaduj 19