Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skrzynka bezpiecznikowa instalacja domowa

mac19 23 Paź 2008 11:43 10740 17
  • #1 23 Paź 2008 11:43
    mac19
    Poziom 9  

Witam serdecznie nie jestem elektrykiem z uprawnieniami lecz, czy ktoś mógby mi pomuc ze skrzynką bezpieczników elektrycznych w instalacji domowej. Do skrzynki z bezpiecznikami dochodzi tylko kabel dwie żyły L N,chcę podłączyć na nowym przewodzie 3razy 2,5 przez bezpiecznik 16A dwa gniazdka z bolcami które będą służyć do pralki oraz sterownika pompy co. Czy jest możliwość zabezpieczenia tych dwóch gniazdek bezpiecznikiem róznicowym w razie jakiego kolwiek przebicia .Problem tkwi że do skrzynki z bezp. niedochodzi wogóle uzimienie. PROSZĘ O PORADĘ.

0 17
  • Megger
  • #2 23 Paź 2008 12:30
    misiek1984
    Poziom 14  

Witam

Z tego co rozumiem to posiadasz instalacje L i PEN czyli starą dwuprzewodówkę.

U mnie w domu mam podobnie i podłączym to w ten sposób że przed wyłącznikiem różnicowym rozdzieliłem przewód PEN na dwa przewody jeden do różnicówki drugi jako PE i za wyłącznikiem już mam 3 przewodową instalację.

Pozdrawiam

1
  • #3 23 Paź 2008 13:18
    jorgkrab
    Poziom 20  

misiek1984 napisał:
    Witam

U mnie w domu mam podobnie i podłączym to w ten sposób że przed wyłącznikiem różnicowym rozdzieliłem przewód PEN na dwa przewody jeden do różnicówki drugi jako PE i za wyłącznikiem już mam 3 przewodową instalację.

Pozdrawiam

Nieprawidłowo

Przewód PEN należy rozdzielić w złaczu, gównej rozdzielni, skrzynce licznikowej na dwa i dobrze uziemić.
    PE i N !
    Zastanów się co się stanie jak nastąpi przebicie napięcia na obudowę urządzenia np. pralki, gdy braknie PEN np. od słupa, od złącza lub przerwa np. w pionie. :D

Wolę być od niej z daleka

0
  • #4 23 Paź 2008 14:11
    Daniel982
    Poziom 10  

Witam.