Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektro Magnes zmiana z 220V na 9V lub 12V

23 Paź 2008 17:37 3429 9
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.

    Chcialem zwrocic sie do was o pomoc. Dostalem dzisiaj od znajomego urzadzenie przedstawione na zdjeciach ponizej. Nie znam fachowej nazwy tego urzadzenia dlatego nawet nie staram sie nazwac tego. Mam nadzieje ze bedziecie wiedziec do czego to sluzy. Elektro magnesy dzialaja na 220V. A zalezy mi na tym aby dzialaly poprawnie na 9V ( jesli jest to mozliwe ). SLyszalem ze wystarczy nawlec nowe miedziane druty w miejsce starych tylko ze powinny one byc grubsze. Lecz nie wiem czy to wystarczy.

    Elektro Magnes zmiana z 220V na 9V lub 12V[/url]

    Elektro Magnes zmiana z 220V na 9V lub 12V[/url]

    Elektro Magnes zmiana z 220V na 9V lub 12V[/url]

    Elektro Magnes zmiana z 220V na 9V lub 12V[/url]


    Ps. Jesli wyrazilem sie malo przejzyscie prosze o napisanie czego nie dopowiedzialem



    Z gory dziekuje za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Witam
    Nie nawlec a nawinąć to raz, nie druty tylko jeden drut emaliowany. Da się to zrobić bez większych problemów, tylko trzeba się liczyć z tym, że prąd będzie ten elektromagnes brał sporawy. Tak w ogóle to jest elektromagnes czy silnik? Bo jeśli silnik to będzie ciężko. Opisz zasadę działania tego.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Jeśli chodzi jedynie o przezwojenie (przewinięcie) elektromagnesu to jest to możliwe. Aby zachował swoje właściwości musi być zachowany współczynnik Azw (amperozwoje). Podczas przepływu prądu o ściśle określonym natężeniu (Ampery) przez odpowiednią ilość zwojów uzwojenia (zwoje) wytworzone zostaje pole magnetyczne. Aby pole osiągnęło po przezwojeniu tę samą wartość należy zachować właśnie ową wielkość. Mniej zwojów grubszym drutem. Żeby to jednak policzyć trzeba znać ilość zwojów obecnej cewki i prąd jaki przepływa przez uzwojenie. Problem może stanowić konieczność zmieszczenia nowego uzwojenia w obudowie.
  • Poziom 9  
    Urzadzenie to jak widac ma 3 kola zebate srodkowe kolo polaczone bedzie z kolem zebatym od silnika. Pozostale dwa kola beda polaczone z osiami mojego pojazdu. Gdy silnik bedzie wlaczony bedzie sie krecic srodkowa zebatka gdy wlacze lewy elektromagnes kolo lewe przyklei sie ( przepraszam za niefachowe okreslenie ) do kola srodkowego i tym samym bedzie napedzac oś. Gdy wlacze dwa elektromagnesy beda sie krecic jak wiadomo wszystkie zebatki;p

    Urzadzenie to chce zastosowac do pojazdu gasiennicowego ktory napoczatku mial w zalozeniach 2 silniki. Ale dostalem to urzadzenie dzieki czemu wystarczy jeden silnik ktory bedzie napedzac dwie osie.

    Lutek49 z tego co wiem urzadzenie to dziala na 220V w takim razie przeplywa przez to 220V chyba ze zle zrozumialem.

    Jesli mogł bym cie prosic prosze wytlumacz mi jak policzyc zwoje bo chyba wiem jak to zrobic ale wolal bym precyzyjne wytlumaczenie tego poniewaz moge zle myslec;p
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Urządzenie jest zasilane napięciem 220V natomiast wartość prądu można albo zmierzyć włączając elektromagnes w obwód z amperomierzem albo wyliczyć znając rezystancję uzwojenia.
    Policzenie ilości zwojów nie jest takie łatwe (nie biorę pod uwagę żółwiej roboty polegającej na odwinięciu całego uzwojenia z liczeniem zwojów). Można to zrobić orientacyjnie: znając przekrój/średnicę drutu i jego rezystancję wylicza się długość nawiniętego drutu, mierzy średnią długość jednego zwoju i oblicza ilość zwojów. Być może na urządzeniu znajdują się jakieś napisy, które umożliwią jego identyfikację i wtedy uda się znaleźć jego specyfikację.
  • Poziom 9  
    A czy urzadzenie to bedzie mialo porownywalna moc i sile przy 9V tak jak na 220V ? Zalezy mi na tym zeby ten magnes byl dosc silny i mocno przytrzymywal kola zebate.

    Ps. napisów niestety nie ma ;s
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Siła przyciągania będzie porównywalna. Problemem leży w wydajności źródła zasilania ponieważ będzie mniej zwojów i większy prąd pobierany z baterii/akumulatora. Musisz się liczyć z tym, że do podtrzymania pracy elektromagnesu (na dwa koła) układ będzie bardzo prądożerny.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Z tymi uzwojeniami może być trochę zabawy. Prawdopodobnie oryginał jest obliczony na prąd zmienny 50Hz (dane 220V) więc w grę wchodzi znaczna oporność indukcyjna a nie tylko omowa drutu. Docelowo ma pracować w modelu czołgu więc prąd stały z baterii, więc tylko oporność omowa drutu.
    Temat obliczania elektromagnesów był na elektrodzie, trzeba poszukać. Znasz obecnie siłę z jaką one się przyciągają, więc chyba będzie najlepiej policzyć te cewki na nowo lub dobrać eksperymentalnie średnice drutu i ilość zwojów.

    Mahnahmuhnah odróżniaj napięcie od prądu (kłania się fizyka z podstawówki). Tak obrazowo na przykładzie hydrauliki: prąd (natężenie) to tak jak ilość przepływającej wody w rurze a napięcie to jak ciśnienie wody w tej rurze.
  • Poziom 9  
    Tak tak fizyka to nie jest moja mocna strona.

    A czy wiecie moze jak nazywa sie to urzadzenie ? Bo prawdopodobnie poszukam innego urzadzenia ktore jest podobne. Niestety tak jak ktos powiedzial urzadzenie to bedzie pobieralo za duzo mocy lepiej by bylo zeby rozlanczac je a nie wlanczac. WIadomo ze pojazd ten bedzie czesciej jechac w przod niz w boki ;p A za kazdym razem gdy bedzie jechac do przodu elektromagnesy beda musialy byz zalaczone. Lepszym rozwiazaniem bylo by gdy by 3 koła zebate zawsze razem sie uruchamialy i mozna je bylo poszczegolnie wylaczyc.

    Gdybyscie znali nazwe bylbym bardzo wdzieczny.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Wedlug mnie ma byc to sprzeglo elektromagnetyczne