Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1,2i KAT 1994 8V Bład 25 wg komutera

AshRAdler 24 Paź 2008 06:12 5415 7
  • #1 24 Paź 2008 06:12
    AshRAdler
    Poziom 2  

    Witam!
    Auto jak w temacie (nie wiem dokladnie jaki to model silnika, byc moze x12sz).
    Auto ma instalacje gazowa (odpalam na benzynie, a przy "przegazowaniu" przelacza sie na gaz)

    Problemy zaczely sie od tego, ze sporadycznie nie chcial odpalac na benzynie (kontrolka check engine). Na gazie jednak odpalal. Po przejechaniu krotkiego odcinka, gasilem silnik poczym juz odpalal na benzynie i kontrolka gasla. Problem jednak zaczal narastac, az w koncu nie moglem odpalic w ogole (na gazie tez nie chcial ). Mechanik stwierdzil, ze padla pompa paliwowa - wiec wymienil mi wklad pompy na nowy. Samochod pojezdzil tydzien i problem sie powtorzyl.
    Wczesniej jeszcze poradzono mi, zebym dolal do paliwa plynu do przeczyszczenia wtrysku, bo byc moze sie zapiekl - tak zrobilem, ale najwyrazniej nie pomoglo.

    Sprawdzilem swiece - iskra jest. W koncu doszedlem do tego, ze nie slysze pracy pompy po przekreceniu kluczyka. Dobralem sie do kostki zasilania na pompie i po podlaczeniu miernika okazalo sie, ze nie ma zasilania.

    I tu moje pytanie: czy pompa powinna sie zalaczyc od razu po przekreceniu kluczyka, czy w momencie jak zaczne krecic rozrusznikiem?

    Co moze byc przyczyna braku zasilania pompy? Wadliwa stacyjka? (sprawdzilem kostke od stacyjki - wyglada dobrze, ale na wszelki wypadek spryskalem polaczenia siuwaksem do czyszczenia stykow).

    Dodam, ze jestem kompletnie zielony w temacie elektryki samochodowej. Poczytalem troche to forum, piszecie o uszkodzeniach, modulow, czujnikach walka czy czujniku Halla... nie bardzo wiem z czym to sie je i co wplywa na co...

    Bardzo prosze o wskazowki, porady, bo nie chce oddawac auta do warsztatu na razie, bo moze sie okazac, ze to niewielki problem, ktory moge sam naprawic. Przy okazji moze sie czagos naucze.

    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam!

    0 7
  • #2 24 Paź 2008 07:36
    ruleczka
    Poziom 17  

    Zobacz przekaźnik pompy paliwa czy jest sprawny i czy wszystko w nim styka.
    według techa:
    Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Sprawdzić przekaźnik:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
    Podłączyć wejście cewki do napięcia akumulatora, i wyjście cewki do uziemienia. Powinien kliknąć przekaźnik. Jeśli nie kliknął, to należy wymienić przekaźnik.
    Sprawdzić przełącznik przekaźnika: Zmierzyć opór pomiędzy wejściem przełącznika i wyjściem. Gdy przełącznik jest zamknięty, to opór powinien być < 1 om. Gdy przełącznik jest otwarty, to opór powinien być nieskończenie wielki. Jeśli tak nie jest, to należy wymienić przekaźnik.
    Jeśli przekaźnik działa poprawnie, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i) i drugi przekaźnik, jeśli takie są.

    Przekaźnik masz przy nogach pasażera, a tu masz wszystko:
    Link

    0
  • #3 24 Paź 2008 09:34
    tos64sy
    Poziom 15  

    dokładnie jak kolega piszę do sprawdzenia przekaźnik,poza tym opel posiada jeszcze bezpiecznik do pompy paliwa,wypadałoby go sprawdzić jest oznaczony KL.15 lub FI.

    0
  • #4 24 Paź 2008 09:46
    adam7009
    Poziom 38  

    Trzeba dodac jeszcze,że pompa załącza się po kręceniu rozrusznikiem,po zapłonie tylko na chwilę i nie jesteś w stanie sprawdzic czy dostaje napięcie.

    0
  • #5 25 Paź 2008 06:42
    AshRAdler
    Poziom 2  

    Sprawdzilem przekaznik pompy i bezpiecznik - oba w porzadku. Zamierzalem jeszcze raz sprawdzic napiecie na samej pompie, tym razem krecac rozrusznikiem, niestety (albo stety) akumulator sie rozladowal. Odlaczylem go wiec i podladowalem. Po ponowanym podpieciu i przekreceniu kluczyka... auto odpalilo natychmiast! I teraz zglupialem.
    Czy zatem moze byc problem ze sterownikiem? Akumulator byl odlaczony ponad godzine, wiec (jak czytalem w innych temetach) po 10 sekundach ewentualne bledy zostaly skasowane z pamieci ( poprawcie mnie, jesli sie myle). Jesli problem sie powtorzy, najpierw spróbuje wywolac kody bledow - moze mnie to na cos naprowadzi. Tymczasem zamierzam jeszcze posprawdzac przewody (podczas deszczu pod nogami pasazera pojawia sie woda, wiec moze zamokly i jest jakies przebicie).

    Jesli macie jeszcze jakies sugestie co do głownej przyczyny problemu, nie krepujcie sie :)

    I bardzo dziekuje za dotychczasowa pomoc!

    Pozdrawiam.

    0
  • #6 27 Paź 2008 11:04
    AshRAdler
    Poziom 2  

    No dobra. Problem sie powtorzyl: dzisiaj dojechalem do pracy (30 km), zgasilem silnik i probowalem odpalic - zaskoczyl i prawie natychmiast zgasl. Kolejne proby bezskuteczne. Na gazie odpalil (goracy silnik).
    W takim razie odczyt bledow i wyszlo : 25 - zbyt niskie napiecie na wtryskiwaczu.
    Po odlaczeniu akumulatora na ponad 10s - odpalil bez problemu.

    I co Wy na to? Co moze byc przyczyna ?

    Czy moze to byc wina przekaznika od instalacji gazowej?

    0
  • #7 27 Paź 2008 11:18
    ruleczka
    Poziom 17  

    Może masz coś nie tak z gazem, sprawdź przewody przy wtryskiwaczu bo jak masz gaziwo wtryskiwacz jest odcinany.

    0
  • #8 27 Paź 2008 13:26
    adam7009
    Poziom 38  

    Też postawiłbym na przekaźnik ,czy coś innego co odcina wtryskiwacz,lub połączenia pzewodów tam gdzie obwód był przecinany ,bardzo często sie zdarza.

    0