Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy Moto Guzzi V65 (650cm) V2

XXXTomus 24 Paź 2008 19:39 3979 8
  • #1 24 Paź 2008 19:39
    XXXTomus
    Poziom 9  

    Witam.
    Chciałbym wykorzystać moduł zapłonowy nanoplex med211a oraz cewkę zapłonową (taki jak w 126p elegant) do motocykla (dwa cylindry 4-sów układ cylindrów widlasty kąt 90st. korbowody na jednym czopie). Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić sterowanie aby iskra była wtedy gdy potrzeba.W maluchu na kole pasowym z którym współpracuje czujnik są trzy wypusty niesymetrycznie rozmieszczone oraz jeden wpust.
    Jeśli ktoś ma ochotę nad tym pomyśleć i podzielić się swoją wiedzą to bardzo proszę.
    Pozdrawiam,

    0 8
  • #2 24 Paź 2008 22:40
    carrot
    Moderator Samochody

    zamiast bawić się modułem z malucha, który nie dość, że wymaga tych występów na kole, to jeszcze ogranicza obroty, łatwiej i prościej zbudować cdi

    1
  • #3 26 Paź 2008 19:02
    XXXTomus
    Poziom 9  

    Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat.
    Ps. Na wałku rozrządu umieszczony jest odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu,może warto go wykorzystać stosując tarczę(z dwoma elementami które wyzwolą impuls) oraz czujnik indukcyjny.Dalej może moduł
    APE 05 i cewkę "dwuiskrową".
    POZDRAWIAM

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger

    0
  • #4 27 Paź 2008 10:08
    Pfemek
    Poziom 22  

    Jeżeli chcesz mieć układ zapłonowy bezstykowy to przede wszystkim powinieneś zacząć od zbudowania czujnika położenia wału. Można zastosować wiele rozwiązań jednak w technice amatorskiej najbardziej rozpowszechnione są dwa typy, indukcyjny albo optyczny. Ten drugi jest trudniejszy do wykonania i ja bym proponował indukcyjny. Kiedyś robiłem takie coś do swojego maluszka. Cały projekt był zamieszczony w którymś z numerów radioelektronika z lat 80. Narysowałem na szybko jak to mniej więcej może wyglądać. Całość powinna być napędzana z wałka rozrządu.
    1 - magnes (np. z głośnika), 2 - obwód magnetyczny, 3 - wirnik, 4 - cewka, 5 - obudowa aparatu. To jest rysunek poglądowy ale widać na nim o co chodzi. Jak wirnik przebiega koło nabiegunników to w cewce indukuje się impuls elektryczny, który można zastosować do wyzwolenia modułu zapłonowego. Po stronie elektronicznej powstało wiele rozwiązań. Przykładowe schematy są również na elektrodzie. Z tak przygotowanym aparatem powinny też działać fabryczne moduły zapłonowe ale to już trzeba było by dobrać. Jak będę miał chwilę to mogę znaleźć ten artykuł o którym pisałem...

    0
  • #5 27 Paź 2008 22:25
    web69
    Poziom 27  

    Silnik V nie pali równocześnie na 2 cylindry jak rzędówka, wszelkie rozwiązania z podwójnymi cewkami odpadają. Moduły samochodowe ograniczą Ci obroty do marnych 6000. Zastosuj lepiej zapłon od jakiejś chińskiej podróbki marudera, lub innego virago 125 (koniecznie V2). albo powróć do rozwiązania fabrycznego. Co to za motocykl z silnikiem 90st, cx, motogutek, ducati?

    0
  • #6 27 Paź 2008 23:05
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    web69 napisał:
    Silnik V nie pali równocześnie na 2 cylindry jak rzędówka, wszelkie rozwiązania z podwójnymi cewkami odpadają.

    Niektóre H-D chodzą na podwójnej cewce, a te wiadomo jaki mają układ cylindrów. "Uniwersalne" zapłony do silników H-D z katalogów wysyłkowych też współpracują z podwójną cewką. Wersje "bogate" mają nawet możliwość regulacji kąta drugiego cylindra.

    0
  • #7 28 Paź 2008 09:55
    web69
    Poziom 27  

    Zgadza się, ale autor posta raczej nie pisze o silniku H-D (kąt rozwidlenia 90st) i dlatego najprostszym rozwiązaniem będzie zastosowanie 2 modułów i 2 impulsatorów (tak jak np: cx 500 euro)

    0
  • #8 28 Paź 2008 17:23
    XXXTomus
    Poziom 9  

    witam ponownie
    w odpowiedzi na wasze pytania:
    jest to Moto Guzzi V65 (650cm) V2 kat rozwarcia cylindrow 90st.
    korbowody umieszczone sa na jednym czopie korbowym czyli zaplon jest nie rownomiernie rozlozony wolne obroty to ok. 1000 a przy ok. 7500tys. ma pelna moc
    moge przeciez wyznaczyc polozenie katowe walu kedy tloki sa w fazie zaplonu (zew.polozenie) myslalem zeby zrobic umiescic jeden czujnik indukcyjny i dwa elementy wyzwalajace odpowiednio rozlozone do tego jeden
    modul oraz cewke dwubiegonowa (bo nie mam rozdzielacza zaplonu)
    PS. w orginale na walku rozrzadu umieszczona jest krzywka z dwoma garbami oraz dwa przerywacze a pod nimi mechaniczny odsirodkowy regulator kata wyprzedzenia zaplonu (platynki) i dalej dwie osobne cewki zaplonowe (cewki sa zintegrowane z przewodami wszystko ma przebicia az sie pod bakiem swieci)

    0
  • #9 28 Paź 2008 18:30
    web69
    Poziom 27  

    Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator, zamiast krzywek załóż magnes i impulsatory. Moduł zapłonowy od jakiegoś czterocylindrowca (sterowanie 2 cewkami) bez elektronicznego przyśpieszacza zapłonu (przyśpieszenie masz na wałku dostosowane właśnie do tego silnika) 2 cewki i już. W moim CX był zapłon cdi i został uszkodzony poprzez zwarcie w alternatorze. Teraz mam zapłon od starej cb750 i silnik v2 chodzi idealnie (regulator na wałku został)

    0
  Szukaj w 5mln produktów