Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1.9TDi 98r. nie odpala bład FLOW REGULTOR

saly 25 Paź 2008 21:15 8149 8
  • #1 25 Paź 2008 21:15
    saly
    Poziom 32  

    Witam
    Autko jak w temacie, po wymianie rozrządu zaczął chodzić nie równo, a po jakimś czasie zaczął gasnąć teraz zgasł całkiem i nie chce odpalić, kontrolka immo gaśnie czyli rozpoznaje kluczyk. Odczyt EUROSCANEM pokazał błąd FLOW REGULATOR. Nie można go skasować. Błędów w immo nie ma. Świece grzeją. Czasem jak ma dość długo włączoną stacyjkę, wtedy miga kontrolka świec żarowych. Ale to chyba normalne. Znaki na rorządzie sprawdzone i wszysttko się zgadza.

    0 8
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 27 Paź 2008 10:43
    carrot
    Moderator Samochody

    Euroscan bardzo słabo robi grupę vw, podłącz jakiegoś vaga i poczytaj

    0
  • Relpol
  • #3 27 Paź 2008 18:08
    saly
    Poziom 32  

    Zapomniałem dodać chociaż dowiedziałem się że dość ważne i coś oznacza w grupie VW, że miga kontrolka świec żarowych po przekręceniu stacyjki, po mniej więcej 30s. Wiem że miganie diody coś oznacza, jakieś uszkodzenie w układzie
    sterowania pompy. Podczas roruchu sprawdziłem też poprzez poluzowanie rurki wysokiego ciśnienia idącej do wtryskiwacza, że popmpa nie dawkuje, a olej napędowy dociera do pompy.

    Dodano po 13 [sekundy]:

    Zapomniałem dodać chociaż dowiedziałem się że dość ważne i coś oznacza w grupie VW, że miga kontrolka świec żarowych po przekręceniu stacyjki, po mniej więcej 30s. Wiem że miganie diody coś oznacza, jakieś uszkodzenie w układzie
    sterowania pompy. Podczas roruchu sprawdziłem też poprzez poluzowanie rurki wysokiego ciśnienia idącej do wtryskiwacza, że popmpa nie dawkuje, a olej napędowy dociera do pompy.

    0
  • #4 27 Paź 2008 18:36
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jak kolega wyżej napisał, zrób dobrą diagnostykę.

    0
  • #5 27 Paź 2008 18:45
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Ostatnio byłem na kursie Opla.Tam nie wolno odkręcać przewodów od wtryskiwaczy bo formują się przy dokręcaniu.Drugi raz już to niemozliwe.Nie wiem jak w VW ale w Oplu jest to zakazane bo nieszczelność przy takim ciśnieniu może kogoś poważnie poturbować.Pozdrawiam.Jak możesz to podaj numer usterki.

    -1
  • Pomocny post
    #7 28 Paź 2008 07:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #8 28 Paź 2008 16:53
    Sztomel
    Poziom 34  

    saly, sprawdź czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapali się i zgaśnie po chwili kontrolka świecy żarowej,
    jeśli nie to po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon sprawdź czy na pompie wtryskowej dochodzi napięcie 12V do elektrozaworu N109 - jest to elektrozawór umieszczony na górze części pompy, z której wychodzą przewody wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy, do tego elektrozaworu dochodzi tylko jeden czarny kabel, jeśli nie będzie na nim napięcia to silnika nie uruchomisz, podłącz wtedy ten elektrozawór na "krótko" czyli jeden koniec dowolnego kawałka kabla podłącz do bieguna dodatniego akumulatora a drugi do tego elektrozaworu - usłyszysz wtedy jak lektrozawór będzie cykał za każdym dotknięciem do niego drugiego końca kabla, po takim podłaczeniu bez problemu uruchomisz silnik ale potem aby go zgasić musisz odłączyć od niego ten kabel - inaczej mimo przekręcenia kluczyka w stacyjce silnik będzie nadal pracował - chyba, że Twój silnik jest wyposażony w klapę gaszącą znajdującą się w obudowie zaworu EGR - wtedy silnik zgaśnie po przekręceniu kluczyka, jest to jednak naprawa doraźna gdyż winny będzie temu zapewne przekaźnik nr 109, który wymaga rozebrania i przelutowania wygrzanych lutów na jego płytce drukowanej.

    0
  • #9 29 Paź 2008 06:20
    saly
    Poziom 32  

    Sprawdziłem to co napisałeś,napięcie jest na elektrozaworze, lampka świec też się pali po przekręceniu stacyjki, niestety koleś zabrał auto bo stwierdził że sprawdzi rozrząd więc już się nie dowiem co go bolało a szkoda ale napewno nie rozrząd, no ale klient zawsze ma rację.

    -1