Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt - Fiata punto 2 + emulator zmien. CD = zakłócenia

25 Paź 2008 22:06 5633 6
  • Poziom 11  
    Cześć,

mam radio fabrycznie instalowane w Punto 2 wersja z odtwarzaczem kaset.
    Na Allegro kupiłem emulator zmieniacza CD. nazywa się USB car interface firmy XCAR Link ( wejście USB, karta SD i wejście liniowe).
    Wszystko dział a OK ale słyszę silnik w głośnikach (pisk jak przyspieszam itp ) , także na radiu ( po wypięciu na radiu jest OK)
    Czyli jakoś łapie urządzenie. Jestem co najwyżej początkujący i dla tego zrobiłem błąd na początku - potrzebowałem przedłużyć kabel i użyłem nie ekranowanego. Potem okleiłem ten "przedłużacz" taśmą ekranującą miedzianą ale nie pomogło nic. Przy wyłączonym silniku oczywiście nie ma zakłóceń.

Strasznie to kłopotliwe dobrać się do tego w samochodzie więc najpierw zbieram informacje.

A tak teoretycznie to czy gdybym dl atestu całe urządzenie i cały kabel zawinął szczelnie folią aluminiową to byłby to skuteczny ekran ?
    Podłączenie jest tylko do radia kostka mini ISO

Pomóżcie bo to strasznie denerwuje...
  • Poziom 43  
    A może w aucie masz taką "sieczkę" zakłóceń pod maską i warto się rozejrzeć za przyczyną a nie skutkiem ? Odwdzięczy się to lepszą pracą silnika i mniejszym spalaniem ?

Owijanie folią pomoże mniej więcej tyle co umarłemu kadzidło. Ekranuje się przez szczelną puszkę, najlepiej z blachy a cały efekt to mądre podłączenie mas by masy nie były anteną dla zakłóceń i całkiem możliwe że urządzenie masz w ten sposób uszkodzone lub źle podłączone. O prowadzeniu mas można książkę napisać i nie wyczerpać tematu.

SławeK
  • Poziom 11  
    Raczej nie jest to problem sieczki zakłóceń bo samo radio gra doskonale dopiero wpięcie (fizyczne podłączenie kabla) daje ten efekt.
  • Poziom 33  
    Ekranuje sie albo źródło zakłóceń albo odbiornik zakłóceń.