Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z Civikiem( 5) 1,5 16 V na gaz 2 generacji:(

26 Paź 2008 07:05 3348 22
  • Poziom 9  
    Witam, jw. zagazowalem nie dawno hondziawke w niby " dobrym zakladzie mialo nie być problemów tak twierdził gazownik jednak nie do konca sie to potwierdza.Problem z w tym, ze po przełaczeniu silnika na gaz w momencie kiedy minimalnie zwrosna obroty wywala checka , na benzynie jest wszystko ok check wyskakuje tylko na gazie w momencie jesli nacisne troche pedal gazu na wolnych obrotach nie wyskakuje ,po zaświeceniu gdy przełacze spowrotem na benzyne silnik chodzi juz w trybie awaryjnym (odciecie zaplonu na przy 3500) do momentu kiedy wyłacze zaplon i włącze od nowa . Jest zamontowany jakis tam emulator, sonda tez jest sprawdzona i jest ok spalanie wychodzi okolo 8 l na 100.
    Moze ktos sie spotkal z takim problemem?? wybieram sie w tym tyg do gazownika juz chyba 4 raz ostatnio juz czaczynal cos krecic ,cos mi sie wydaje ze sam nie wie co z tym za bardzo zrobic, instalacja ma 3 tyg jest na gwarancji poradzcie jak z gosciem gadac zeby sie nie wykrecil ze to od gazu

    pozdrawiam Przemek
  • Metal Work Pneumatic
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Walcz z nim do bólu i zacznij rozmowę od tego, że niech zabiera zabawki i oddaje kasę. To najczęściej pomaga.
    Objawy ewidentnie wskazują na złą regulację instalacji zły skład mieszanki na gazie. Jeżeli masz zaprzyjaźniony zakład poproś o analizę spalin wtedy powinno się wyjaśnić. Czy dostałeś od gazownika wydruk z analizy spalin?
  • Poziom 9  
    Witam ponownie wydaje mi sie ze nie maja tam analizatora spalin , jutro bede dzwonil do goscia i musze sie umówic z nim dokladnie, jeszcze jestem ciekaw czy jesli podjede gdzies pod komputer to by wyszedl blad , na benzynie pewnie nie bo na benzynie to nie wyskakuje ale na gazie moze by wyszlo i wiaodomo by bylo w czym jest problem, emulator sondy mam juz 2 poprzedni zle byl podlaczony i od samego poczatku instalacja tak działa jak działa myslalem, ze po zmienia emulatora bedzie wszystko ok ale nic sie nie zmienilo:/
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    sprawdz jaki jest stan mieszanki gazowej wynika z tego ze masz bardzo prawdopodobnie za bogatą mieszanke i przy dodaniu gazu jest bardzo bogata mieszanka gazowa dobra regulacja gazu powinna załatwic twój problem jak sonda jest ok i mixer jest odpowiedno dobrany do samochodu ewentualnie moze jest zły emulator wtryskiwacza nie emuluje dobrze wtrysku bo tam masz wtrysk 2 punktowy jak sie nie myle pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Zgadza sie wtrysk mam 2 punktowy , emulator jest przeznaczony do silnika hondy 1.5 wiec chyba jest wlasciwy, wyglada to dokladnie tak jesli przełacze na gaz i nie dodam gazu pedalem check sie nie zaswieci w momencie kiedy przycisne minimalnie gaz wyskoczy check, bede gadal jeszcze z gosciem z mojej ostatniej wizytu u niego wynikalo na to ze nie bardzo wie co juz robic,, aaa mam jeszcze jedno pytanie jesli jest za bogata mieszanka to moze spróbowac we wlasnym zakresie przykrecic ta srubke regulacyjna kolo krokowca?? spalanie mi wychodzi okolo 8 l mozna powiedzec nawet nie przekracza 8 w miare spokojna jazda raczej sie zastanawialem czy nie za malo i mieszanka nie za uboga jest
    tak czy inaczej dzieki za odp.

    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    To jeszcze masz srubke kolo krokowca?????????ale rzezba.....
  • Poziom 18  
    Labobas napisał:
    To jeszcze masz srubke kolo krokowca?????????ale rzezba.....
    .
    Coś takiego robiło Zavoli widziałem takie cudo w Audi. Jeżeli to nie Zavoli to kawał "dobrej" roboty, ale z postu wynika to drugie. Kolego postaraj się uciec od tego gazownika bo znienawidzisz siebie, że popsułeś dobre autko.
  • Poziom 17  
    Ciekawe jaki masz komp gazowy.
    Jak nie potrafia wyregulowac gazownicy to wstawiaja srubke.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 9  
    Witam , jadę dzis na 17 do tego papracza ma byc tam gostek ktory sie zajmuje kompami samochodowymi ma hondziawke podłaczyc pod kompa i sprawdzic co to za blad wywala na gazie.Papracz sie zdeklarowal ze jesli to bedzie przez instalacje to on pokrywa tego koszty a chyba nic innego nie bedzie przyczyna skoro bląd wyskakuje tylko po przełaczeniu na gaz
    napisze wieczorem co i jak wymyslili

    pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Ja wstawialem do takich hond 2 punktowych emulator 2xrenix mimo ze tylko jeden wtryskiwacz ma 2Ohm samochody jezdzily ladnie nic sie nie dzialo po za przekraczaniem obrotow tzn krecily sie do 8.5 tys naszczescie silnik sam wylacza zaplo po przekroczeniu 7.Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam , po mojej ostatniej wizycie u gazownika nic sie nie zmienilo . Generalnie mozna powiedzec ze wywnioskowal ze chyba problem jest z emulatorem wtryskiwaczy a dokladniej w momencie dodania gazu po przełaczeniu na zasilanie gazem nie jest emulowany 2-gi wtryskiwacz, który sie załancza po dodaniu gazu i nie pracuje na wolnych obrotach.Byc moze wyszła seria wadliwych tych emulatorków i te które u mnie podłaczal mogły byc z tej samej partii, Co ciekawe mam kumpla ktory tez u niego zakladal gaz do takiej samej hondy i do takiego samego silnika i u niego jest wszystko ok, pomyslelismy aby podlaczyc na moment jego emulatorek tez ma Proteca ale jest innej wilekosci kostka i nic z tego nie wyszlo.
    Napisz dokładnie jaki ty stosowales ten emulator i jego pełna nazwe

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Kolego asxsn 19

    Najprawdopodobniej zamontowano w Twej Hondzie tradycyjny emulator wtrysków a nie emulator do Hondy Civic Dual gdzie wtryskiwacze mają różną oporność co wynika z pomiarów warsztatowych jak również dokumentacji technicznej producenta takowego emulatora.

    Podaję link do polskiego producenta
    http://www.protecdigital.pl/produkty.html#2

    Do Twego samochodu należy zastosować emulator typ PD-44

    Dane techniczne tego emulatora znajdziesz w zakładce Dokumentacja na stronie producenta.

    Pozdrawiam i życzę sprawnego usunięcia problemu przy jak najmniejszych nakładach finansowych i ..... zdrowotnych (szkoda tracić nerwy z powodu niesprawności auta).
  • Poziom 9  
    Cały problem w tym ze właśnie ten emulator mam zamontowany PD-44 i to juz 2 bo gosciu myslał ze ten poprzedni jest uszkodzony i dlatego wywala checka, nie wiem juz sam co z tym robic sonda jest sprawdzona i jest ok, rezystancja wtryskiwaczy tez jest ok jaka moze byc jeszcze przyczyna? zastanawiam sie czy nie przedzwonic kabli w ten całej wiązce od instalacji gazowej moze jakis kebelek ma przerwe?? instalacje mam juz prawie 2 miechy od poczatku działa tak jak działa nie wiem czy nie powiem gosciowi zeby sobie wyciagnoł ta instalacje nie chce mi sie juz do tego zakładu jezdzic bo i tak to do niczego nie prowadzi

    pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Witam ponownie znalazłem cos takiego na necie co o tym myslicie??:)



    Najczęściej D15B2 po założeniu gazu odczuwa problem braku dołączonych wtryskiwaczy (bodajże błąd nr 16). Druga opcja to brak sondy lambda (odłączenie jej na gazie).

    1. Co do wtryskiwaczy - potrzebny jest emulator na dwa wtryskiwacze. Jak gazownik nie potrafi tego wyregulować, dobrać odpowiedniego to trzeba to zrobić samemu. To nic innego jak wymiana JEDNEGO rezystora. Układ emulatora wtrysku po przełączeniu na LPG przełącza przewody zasilające wtryskiwacze na rezystor lub w moim przypadku dołączał rezystory szeregowo z wtryskiwaczami. Efekt jest taki, że ECU odczytuje błąd wtrysków (ECU tak ma działać).

    Wartość rezystancji to:
    - górny (brązowy) ok 2 Ohm (u mnie 1.9), można kupić 1.8 lub 2.2 Ohm, dokładniejsze rezystory są też 2.0, albo kupić 2x 1Ohm i połączyć w szereg.
    - dolny (zielony) ok. 9 Ohm (u mnie 9.0), można kupić dwa 18 Ohm i połączyć równolegle - wyjdzie 9.0
    Takie muszą być rezystory. Polecam zakup rezystorów o mocy 5W. Wymieniamy ten zły (majac dwa do wyboru, na pewno jeden trafili) i nam działa.

    Wtryskiwacze o większej rezystancji to typu saturation (sterowane napięciem), w D15B2 działa on na obrotach jałowych.
    Wtryskiwacze o małej rezystancji to typu peak-hold (sterowane impulsem prądowym), w D15B2 zaczyna pracować przy uchylonej przepustnicy.

    2. Sonda lambda - tu też potrzebny jest emulator, ale powiedzmy, że nie warto w tym grzebać. To gazownicy maja już opanowane - zazwyczaj instalują poprawnie.

    Problem przechodzenia E95 <-> LPG i wynikające z tego dławienie silnika lub inne dolegliwości spowodowany jest źle dobranym czasem przełączenia wtryskiwaczy. Działa to w ten sposób:
    - paliwo LPG, instalacja z mikserem
    - przełączamy na E95
    - elektrozawór gazu jest zamykany
    - odliczana jest zwłoka czasowa na wypalenie gazu z kolektora dolotowego
    - załączane są wtryskiwacze benzyny.

    Podobnie jest z przechodzeniem na LPG - elektrozawór gazu powinien być otwarty wcześniej niż odłączenie wtryskiwaczy, aby mogło nastąpić napełnienie kolektora dolotowego mieszanką.

    W przypadku pierwszym jeżeli czas ten jest zbyt długi (silnikowi braknie paliwa) lub zbyt krótki (zalewany jest dwoma paliwami) to wtedy zamula. U mnie zwłokę czasową reguluje się w emulatorze wtryskiwaczy (jedyny kręciołek w tym pudełku).

    Ww. czynności można wykonać w praktycznie każdym garażu, w przerwie posilając się bezalkoholowym. Koszt zakupu rezystorów nie powinien przekroczyć 2pln. Jak gazownicy tego nie umieją to tym sposobem odbierają sobie klientów - ich sprawa.

    Nie trzeba resetować komputera, nie trzeba robić tricków z odłączaniem zapłonu. Opisany sposób działa u mnie od ponad dwóch lat - sami przyznacie, że jest prosty i tani.

    Mogę jeszcze dodać ze ECU PM5 z procesorem motoroli jest mniej czułe na ww. rezystancje niż PM5 na intelu.
  • Poziom 14  
    Zastanawiające jest czemu się tak dzieje pomimo dobrej emulacji sygnałów ? ...
    Jakim urządzeniem zczytujecie błędy ze sterownika benzyny ?....
    Czy macie podgląd parametrów bieżących pracującego silnika ?
  • Poziom 18  
    JAk juz pisalem zalozyc 2 razy emulator renix bedzie dobrze nie jeden 2 kanalowy tylko 2xrenix.
  • Poziom 14  
    Kolego fisto

    Renix ma oporność w granicach 2 do 3 Ohm zaś jeden z wtryskiwaczy Hondy ma oporność od 6 do 10 Omh....
    Czy kolega uważa że sterownik benzyny nie rozpozna tak dużej różnicy oporności ?.....

    Bardziej się zastanawiam czy instalator zgodnie ze schematem podpiął właściwie przewody prawidłowego emulatora bo zamiana może skutkować właśnie zapaleniem lampki awarii silnika.......
  • Poziom 9  
    Witam , pdołaczone jest raczej prawidłowo , gosciu tez to brał pod uwage ,ze moze w miejsce brazowego wtryskiwacza byc wpiety zielony i przeciwnie ale jesli tak przepiał to w momencie przełaczenia na gaz wywala checka , jesli podłaczy tak jak ma byc to wywali go dopiero w momencie dodania gazu - na wolnych obrotach wtede sie nie zaswieci tylko po dodaniu gazu jak zacznie pracowac ten 2 -gi czyli dolny(zielony wtryskiwacz) wyglada na to ze emulator nie daje sobie rady z tym dolnym wtryskiwaczem ktory pracuje po dodaniu gazu
  • Poziom 14  
    asxsn19 napisał:
    Witam , pdołaczone jest raczej prawidłowo , gosciu tez to brał pod uwage ,ze moze w miejsce brazowego wtryskiwacza byc wpiety zielony i przeciwnie ale jesli tak przepiał to w momencie przełaczenia na gaz wywala checka , jesli podłaczy tak jak ma byc to wywali go dopiero w momencie dodania gazu - na wolnych obrotach wtede sie nie zaswieci tylko po dodaniu gazu jak zacznie pracowac ten 2 -gi czyli dolny(zielony wtryskiwacz) wyglada na to ze emulator nie daje sobie rady z tym dolnym wtryskiwaczem ktory pracuje po dodaniu gazu


    ....sądze po tym co kolega napisał powyżej że to nie emulator wtrysku jest winien a raczej emulacja sondy lambda z jednego prostego powodu a mianowicie takiego iż emulator wtrysków jest załączony nieprzerwanie po przejściu na zasilanie gazowe i zmiany obrotów z jałowego na wyższy nie mają wpływu na jego pracę jako że on już w tym momencie pracuje .......
  • Poziom 9  
    Witam jesli jest tak jak piszesz to co z ta emulacja sondy zrobic ? sterownik gazu mam stag 2L chyba i wydaje mi sie ze jest jaki emulator sondy podłaczony skoro kabelek od sondy mam przecienty i podłaczony do wiazki instalacji do gazu , ten sterownik ktory mam ma jakis emulator sondy?? czy moze trzeba dolozyc cos dodatkoweg?? sonda raczej jest dobra bo gazownik ja sprawdzal i mówil ze sonda "ładnie pracuje" co o tym myslisz??


    ;pozdrawiam
  • Poziom 18  
    wmgaz napisał:
    Kolego fisto

    Renix ma oporność w granicach 2 do 3 Ohm zaś jeden z wtryskiwaczy Hondy ma oporność od 6 do 10 Omh....
    Czy kolega uważa że sterownik benzyny nie rozpozna tak dużej różnicy oporności ?.....

    Bardziej się zastanawiam czy instalator zgodnie ze schematem podpiął właściwie przewody prawidłowego emulatora bo zamiana może skutkować właśnie zapaleniem lampki awarii silnika.......

    drogi kolego wiem ze jeden ma 2 ohmy drugi okolo 12 ale sprawdzone i chodzi raz mi sie zdazylo ze nie chcialo chodzic to zalozylem emulatory zalecane przez landi renzo moge wrzucic instrukcjie jakie to maja byc :)
  • Poziom 14  
    Jeśli się okaże że faktycznie nie jest winna emulacja sondy to właściciel autka na pewno skorzysta z rad i doświadczenia kolegi i zacznie próby z emulacjami wtryskiwaczy..... a tak w ogóle to podziwiam cierpliwość użytkownika Hondy.....przecież za ten montaż ktoś wziął pieniądze....