Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[avr/arm] Obsługa ethernetu

26 Paź 2008 16:39 1619 1
  • Poziom 13  
    Witajcie.
    Na wstępie chciałem napisać, że jestem początkującym w tej dziedzinie ale nie tak całkiem ciemny.

Otóż rozpocząłem już zabawę z AVR oraz języka bascom. (wiem że dla niektórych nie jest to język warty uwagi. Ale od czegoś trzeba zacząć. Dodam, że poszedłem na kurs C++)

Chciałem rozpocząć przygodę z wykorzystywaniem układów w sieci ethernet.

Chciałbym budować urządzenia które komunikowałyby się ze światem za pomocą protokołu tcp/ip.

Np. serwer www, sprawdzić pingi routera czy też terminal sprawdzający pocztę itp itd. Czyli na początek takie proste urządzenia sieciowe.

Dlatego zwracam się do was drodzy koledzy od czego zacząć?
    Czy uczyć się na AVR czy też ARM?
    Jeśli jest to jaki wybrać zestaw uruchomieniowy?

Znalazłem dwie kości obsługujące ethernet i wspołpracujące z AVR (bo to tej pory tylko tego używałem)

- ENC28J60
    oraz
    - W3100A (z tego co zauważyłem w bascom łatwo go zaprogramować do swoich potrzeb ale gdzie kupić?)

Ogólnie jestem chętny nauczyć się tego tylko nie wiem od czego zacząć.
    Czy dalej kontynuować naukę z AVR czy przesiąść się na ARM bo z tego co wiem to jest bardziej funkcjonalny.

Tu także kolejne pytanie. Czy ja dobrze rozumiem, że w takim procesorze jest system linux i programuje się jego jak w zwykłym systemie linux które instaluje się na komputerach?

Bardzo proszę o szczegółowe informacje i nie złościć się za te "głupawe" pytania ale pomogą mi one rozwiać kilka wątpliwości.

Pozdrawiam.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 35  
    W dużych armach masz system linux, ale jak jesteś początkujący to zapomnij o robieniu do tego płytki. Możesz po prostu kupić gotową np. http://olimex.com/dev/index.html -> patrz arm SAM9-L9260