Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbosprężarka i 126p(maluch)-moja koncepcja i pytania

masteriusz 20 Lip 2009 07:57 48786 47
  • #31
    putin2208
    Poziom 18  
    To mało słyszałeś:) był taki z silnikiem 1.9jtd. I wygrywał z subaru imprezą wrx sti;)
  • #32
    gondoljerzy
    Poziom 23  
    putin2208 napisał:
    To mało słyszałeś:) był taki z silnikiem 1.9jtd. I wygrywał z subaru imprezą wrx sti;)


    W internecie krążyły filmiki jak taki zgniłozielony maluch podnosił przednie koła przy ruszaniu i zostawiał wielką chmurę czarnego dymu. Może to ten?
    Były tez maluchy z silnikami od zastawy 1100, alfy romeo 1,7 boxer, 1,8G60 z Corrado, z silnikami motocyklowymi, z amerykańskimi V8 i nie wiadomo z czym jeszcze. Fantazja nie zna granic.
  • #33
    krzysiek-blaz
    Poziom 11  
    Silnik z malucha jest stanowczo za slaby. są patenty które podnoszą moc o 100% ale na krótką chwile po po takim tuningu silnik nadaje się na złom. Ale życzę powodzenia. ja swoja droga spróbował bym przystosować wtrysk paliwa jedno lub wielopunktowy (w tym przypadku 2 punktowy)
  • #34
    mr.papryk
    Użytkownik obserwowany
    Był maluch z silnikiem diesla. Najbliższy realizacji był pomysł wstawienia do malucha silnika wysokoprężnego. W tym przypadku prowadzono już nawet analizy technologiczne. Idea zrodziła się w początku lat 80-tych, w epoce kartek na benzynę w Polsce. W grę wchodziły dwa przemysłowe silniki - japońskiej firmy Kubota, chłodzone cieczą: trzy- i czterocylindrowy. Ostatecznie wybrano jednostkę większą. Z pojemności 800 cm³ osiągała ona moc 24 KM. Samochód z nią stał się nie tylko bardziej dynamiczny, ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania prac nie doszło do seryjnej produkcji, ponieważ japoński jen zaczął gwałtownie zwyżkować i całe przedsięwzięcie przestało mieć ekonomiczny sens.


    Silnik malucha ci nie wytrzyma tego, zapomnij, nie ma sensu ;)
  • #35
    MISCOALA
    Poziom 11  
    putin2208 napisał:
    To mało słyszałeś:) był taki z silnikiem 1.9jtd. I wygrywał z subaru imprezą wrx sti;)

    we wszystko uwierze ale ze Maluch wygrywal ze Subaru Impreza to juz przesada :D
  • #36
    Moulder
    Poziom 23  
    MISCOALA napisał:
    putin2208 napisał:
    To mało słyszałeś:) był taki z silnikiem 1.9jtd. I wygrywał z subaru imprezą wrx sti;)

    we wszystko uwierze ale ze Maluch wygrywal ze Subaru Impreza to juz przesada :D


    Na prostej owszem jest to możliwe. Kluczem jest stosunek masy do mocy.
    Ale nie mówimy o komforcie, bezpieczeństwie, prowadzeniu w zakrętach etc.


    Link
  • #37
    MISCOALA
    Poziom 11  
    E, to Porsche mialo uwalony silnik :D i jeszcze jakiś [wymoderowano] w nim siedział, a w Maluchu na pewno 2 kompresory i Nitro :D....ale już dobrze, Sorry Batory, zwracam honor :D:D:D
  • #38
    D2macgiver
    Poziom 2  
    Po przeczytaniu tego musze dodac troche wiedzy z wlasnego doswiadczenia i ludzi ktorzy sie tego podjeli ja mialem zalozone turbo w seryjnym silniku z lublina olej wziety z miejsca czujnika oleju ale turbo od 2.5l prawie sie nie obracalo wiec i efekt mizerny, ale widzialem tez jak to dziala z turbo od vw 1.6 D (male turbo) i juz nawet gwizdalo i mocy terz troche wiecej:) a teraz mam w planach wlozyc turbo od minikoparki 25KM bardzo podobne do tego malego na zdjeciach wczesniej w czym silnik juz ma dobre ponad 35KM a sposob na lepszy wal to wal od cc lub bisa chlodzenie oleju z pompy wspomagania i miedziano mosieznej chlodniczki nagrzewnicy ( nped z walu ) a co do zpalania stukowego to odpowiednie ustawienie zaplonu i podawanie b.bogatej mieszanki jak ktos chce miec malucha seryjnego z turbo i ww dodatkami jak chlodnica to napewno troche posmiga a na wzrost spalania tez bum zbytnio nie liczyl powodzenia dla odwaznych uturbiaczy:)
  • #39
    doda245
    Poziom 2  
    masteriusz napisał:
    Witam,
    Idzie zima mam troszkę wolego czasu i wpadł mi do głowy pomysł "maluch i turbo=??" myślałem szukałem i na dzień dzisiejszy mam 2 koncepcje:
    1. elektrycznie napędzana sprężarka z układem który zraz ze wzrostem obrotów wału będzie zwiększał obroty silnika sprężarki( zadanie ułatwione posiadam eleganta ELX z elektronicznym modułem zapłonowym można podpiąć się pod czujnik położenia wału).
    2. standardowa nie duża turbosprężarka przerobiona tak ze turbina którą napędzają spaliny zostanie zamieniona na koło pasowe przez odpowiednią przekładnię i pasek napędowy zostanie to wszystko połączone z wałem korbowy.
    ponieważ jest to eksperyment mógłbym kupić sprężarkę i próbować albo wyjdzie albo nie...
    mam okazję kupić nie dużą sprężarkę ale zawsze to jakiś pieniądz dlatego chcę zaczerpnąć wiedzy innych.
    szukam odpowiedzi na kilka pytan:
    1. jakie konsekwencje niesie za sobą montaż takiej sprężarka?
    2. silnik zasilany gaźnikiem nadaje sie do sprężarki?
    3. sprężarka zasilania z wału korbowego lub elektrycznie ma szanse na jakikolwiek efekt?
    Pozdrawiam :)



    http://zlotemysli.pl/skwarzecdorota,1/publica...6p-Sportowe-modyfikacje-i-tuning-malucha.html
    Zrób ze swojego malucha auto sportowe
    polecam
  • #40
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #42
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    TemAT OD 26 Paź 2008--- MAM SILNIK malucha, mam kilka sprężarek , gdyby nie kombinacje ze smarowaniem to wczoraj już bym to poskłądał i odpalił i dodał jeszcze instalacje LPG .

    Temat do opanowania w 1 popołudnie.
    Oczywiście turbawka pomiędzy gaźnikiem a głowicą .
    Obspawanie kolektora wylotowego to też nie problem.
  • #45
    szpeco
    Poziom 14  
    Tu trzeba mocną pompę oleju a nie wody :D
  • #46
    :) 936
    Poziom 13  
    Witam Panowie.
    Po co zakładać turbokompresor do malucha ? Smarowania, chłodnice, itp.
    A co z układem wydechowym, który będzie do wyrzucenia ...
    Skoro on ma fabrycznie kompresor !!!
    Wystarczy założyć gaźnik od japońca (motocykla) podciśnieniowy, obciążeniowy, Wykorzystać wentylator do chłodzenia silnika i gotowe.Wydech trzeba zrobić nowy bofabryczny nie przepuszcza tyle spalin blokując osiągi.
    Tak zrobiłem ze swoim 2 lata temu.
    100 km/h na 3 biegu.
    Jakiś Seicento próbował ale zasypałem go asfaltem:)
    Strzelał ogniem jak w DTM i palił 16 litrów na 100 km.
    Więc powróciłem do webera...

    Dodano po 2 [minuty]:

    zamiast kupować turbosprężarke lepiej kupić silnik od szlifierki (japońca)
  • #47
    dawidek55
    Poziom 10  
    Maluchy się psuły i turbina w nich montowana pewnie tez będzie sprawiać problemy i generować koszty czy ktoś o tym mysli.Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i dbałość o jego stan techniczny. Większość poruszających się po naszych drogach aut z turbodoładowanymi silnikami to samochody z silnikami diesla, ale sposób obchodzenia się z benzyniakami i objawy usterek są bardzo zbliżone.Dużo informacji jest na turbosprężarki uszkodzone Turbosprężarka w uproszczeniu składa się z części gorącej, czyli turbiny napędzanej energią wyrzucanych z silnika spalin i z części zimnej, czyli sprężarki budującej ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Obie części są ze sobą połączone a wirniki turbiny i sprężarki osadzone są na jednej osi. Oś ta jest wraz z wirnikami bardzo dokładnie wyważona przez producenta, aby sprostać ogromnym prędkością obrotowym. Oś jest również precyzyjnie osadzona na łożyskach smarowanych olejem silnikowym.
  • #48
    ladamaniac
    Poziom 38  
    MISCOALA napisał:
    i chyba jeszcze nie slyszalem o Maluchu z dieslem :D:D:D

    Były fabryczne koncepty z dieslem, silnik 800ccm Kubota 24KM, ktoś wrzucił silnik od Charade, a na Słowacji taki 126pTDI śmiga na ćwiartki.