Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa Airbag - jak sprawdzić?

11 Mar 2004 21:02 14968 14
  • Poziom 14  
    Jak sprawdzić airbag od Corsy czy jest sprawny?. Na forum trochę poszukałem i wiem że poducha powinna mieć rezystancje ok. 2,4 ohma.
    Czy pomiar tej rezystancji miernikiem cyfrowym jest bezpieczny? Może ktoś wie jak przeprowadzić pomiar?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    :arrow: elektrit
    Tak sobie myślałem że to Ty odpowiesz. Już chciałem pisać prywatne zapytanie. Przeglądając wczoraj tematy Airbag'ów często zabierałeś głos i z tego co czytałem wyglądasz mi na fachowca. A teraz do rzeczy. Corsiczka ma dwa airbagi (1996r.). Kiedy ją kupiłem lampka kontrolna zapalała się po właczeniu zapłonu i gasła po uruchomieniu silnika. Po dwóch latach użytkowania zapaliła się lampka poduchy (poduszki nie wywaliły). Teraz chciałem znaleźć przyczynę tego stanu. Najłatwiejsze co można zrobić to wymontować poduchę kierowcy, bo ta od pasażera jest mocno schowana. Stąd moje pytanie w poprzednim poście - jak sprawdzić poduchę. A może to połączenie poduszki z kolumną kierownicy jest uszkodzone. Proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    A moze zlacza napinaczy pod fotelami ??? sprawdz czy sie gdzies nie rozpiely itp...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Pomysł z padniętym akumulatorem podoba mi się. Jak sobie przypominam to by pasowało. Akumulator padł w tym samym czasie w którym zapaliła się lampka poduszki. Jeszcze to sprawdzę. Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Pewnie i tak będę musiał podjechać do jakiegoś warsztatu żeby mi skasowali ten błąd.
  • Poziom 14  
    Minęło kilka godzin. Właśnie wróciłem z warsztatu. Zdemontowałem poduszkę powietrzną kierowcy i sprawdziłem miernikiem oporność - wynosi ok. 2.4 ohma. Przyjrzałem się dokładniej spiralce (tej pod kierownicą) i okazało się że chyba już kiedyś była wymieniana - jest przelutowana. Okazało się że spiralka ma zwarcie ok. 0,6 ohma między dwoma przewodami biegnącymi do poduszki (te od sygnału dźwiękowego są OK).
    Jeżeli ktoś naprawiał taką spiralkę to może się podzieli informacją jak to zrobił?. I jeszcze jedno: w jaki sposób wyjąć pomarańczową wtyczkę z samej poduszki?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Wiedziałem że o to zapytasz. Moje zdania pisane wyżej nie są po kolei. Żółte przewody biegnące do poduchy były już lutowane - no to je rozlutowałem. Co do tej blaszki z pomarańczowej kostce ? i tu mnię zaskoczyłeś. Faktycznie coś takiego tam było, ale nie zastanawiałem się nad tym zbytnio. Prawdopodobnie masz rację. A już myślałem że znalazłem przyczynę palenia się lampki. Jutro to sprawdzę i będę walczył dalej. Może sprawdzenie obwodu poduszki pasażera coś wykaże. Bardzo dziękuję za cenne wskazówki.
  • Poziom 14  
    elektrit - okazało się (niestety) że masz rację. Blaszka we wtyczce tuż za kierownicą (pomarańczowa za spiralą) faktycznie zwiera piny. Ponad to wtyczka wyjęta ze sterownika poduszek też zwiera piny. Sprawdziłem już wszystkie obwody obydwu poduszek. Poduszka kierowcy ma ok. 2,4 ohma, a pasażera 2,1 ohma. Teraz to już nie wiem co było przyczyną zapalenia się lampki poduszki. Może to jednak ten walnięty akumulator?. Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły?.
  • Specjalista elektryk
    Witam
    Miałem ten sam problem w Corsie 97- z tym że:
    obydwie poduszki strzał - kierowcy wstawiona nowa - pasażera brak
    po naprawie wszystko działało przez 4 tygodnie - aż podczas jazdy zapaliła się kontrolka od Airbag - zaczęłem szukac przyczyny - u pasażera opornik ok, rozebrałem kierowcy - sprawdziłem miernikiem poduszkę - i też wszystko dobrze - niestety nie wiedziałem jaki kolor przewodów wchodzi na złącze do samego modułu i nie mogłem sprawdzić czy obwód jest ok. Za kierownicą (której oczywiście nie dałem radę odkręcić ;) ) jest taki pierścień plastikowy - który dziwnie mi się obkręcał i wyglądał na luźny - no ale wtedy stwierdziełm, że to chyba immobilajzer :) ! Zaprowadziłem do mechchanika i okazało sie że to właśnie było to- jest tam jakaś taśma łącząca z kerownicą , która sie odkleiła, przerwała coś koło tego - no i po naprawie potrzebny jest jakis restart modułu lub reset jak kto woli. do dzisiaj wszystko działa
    pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Trafiłem wreszcie do serwisu Opla i sprawdzili poduszki w Corsiczce komputerkiem Tech-2. Poduchy i wszystkie połączenia są sprawne. Skasowali lampkę poduszki i teraz jest wszystko OK. Jedynym rozsądnym wytłumaczeniem zapalenia się lampki było uszkodzenie akumulatora. Diagnosta stwierdził że jeżeli napięcie na aku spadnie do 9V to może się zapalić lampka poduszek, a jak się pali to mimo że poduchy są sprawne to nie zadziałają.
    Wielkie dzięki dla "elektrit" za trafną diagnozę"
    Pozdrowienia
    Jarek.
  • Poziom 11  
    jarek3 napisał:
    Trafiłem wreszcie do serwisu Opla i sprawdzili poduszki w Corsiczce komputerkiem Tech-2. Poduchy i wszystkie połączenia są sprawne. Skasowali lampkę poduszki i teraz jest wszystko OK. Jedynym rozsądnym wytłumaczeniem zapalenia się lampki było uszkodzenie akumulatora. Diagnosta stwierdził że jeżeli napięcie na aku spadnie do 9V to może się zapalić lampka poduszek, a jak się pali to mimo że poduchy są sprawne to nie zadziałają.
    Wielkie dzięki dla "elektrit" za trafną diagnozę"
    Pozdrowienia
    Jarek.


    Czyli co np po wymianie akumulatora kontroleka poduchy sieę pali i trzeba jechać dać stówę diagnośćie za wykasowanie z pamięci błędu??? 8O , to dość dupowato bo wymiana akumulatora drożeje o stówę. nie ma innej możliwości?
  • Poziom 13  
    Diagnostyka AIR BAG w tym samochodzie mążliwa jest tylko za pomocą sprzętu diagnostycznego.Nie ma sposobu na wykasowanie kontrolki bez testera.Pomimo że kontrolka zapaliła się od spadku napięcia to cały układ jest sprawny i będzie działać,nawet przy palącej się lampce.