Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

montaż BRC sequent 24 w silniku toyoty VVt-i

28 Paź 2008 10:54 3972 7
  • Poziom 9  
    Mam pytanko do fachowców co montowali taką instalację w silnikach toyoty.
    Problem jest taki, że zauważyłem, że ludzie co mi zamontowali BRC wpieli sie z (szarym) przewodem do wtryskiwacza oleju zmiennika faz rozrządu vvt-i. zastanawiam sie po co??
    Wydaje mi sie, ze ten szary przewód z instalacji BRC ma odczytwyać informacje o obrotach silnika. dlatego uważam, ze powinien być podłaczony do czujnika położenia wału korbowego a nie do wtryskiwacza oleju w systemie vvt-i.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 18  
    nie znam za dobrze tego silnika ale obroty najlepiej brac z gniazda diagnostycznego albo cewki.Jesli chodzi o czujnik hala to on pokazuje troszke inaczje na sekwencji obroty np. komputer odczytuje 800obrotow jako 16000 albo i wiecej.Moze nie mogli znalesc innego miejsca.Jak wsdzystko chodzi dobrze nie brac do glowy:)
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    dzieki za odpowiedź. właśnie nie chodzi dobrze bo spalanie jest za duze. producent podaje o 20% wiekszym zuzyciu gazu a u mnie jest grubo ponad 30 %.
    i czasami (bardzo żadko) pojawia mi sie błąd (0171- zbyt uboga mieszanka). programowałem ja kilka razy ( zmniejszyłem bład nawet do 2%), oraz robiłem wiele razy korekcję i bez zmian. spalanie bez zmian i raz na kilkaset kilometrów błąd jak wyzej.

    dlatego chciałbym ją podlaczyc poprawnie. gdzie w złączu diagnostycznym jest sygnał obrotów ? w jakim konkretnie złaczu?? blisko też mam cewki zapłonowe tylko nie umiem znalezść do nich rozpiski. tam są 4 przewody do kazdej i nie zabardzo wiem jak znależść sygnał sterujący. nie mam oscyloskopu w domu. być moze miernikiem częstotliwości bym to pomierzył. może masz jakiś inny patent na to?
  • Poziom 18  
    patent bardzo prosty kabel od komputera lpg podłączasz do szpikulca i dotykasz przewodów idących do cewki zaplonowej jak pokaza sie obroty lutujesz i po zabiegu.Ale jak obroty sa i pokazuje dobrze to nie w tym problem raczej za male cisnienie albo wtryskiwacze za slabe.
  • Poziom 9  
    dzieki za pomoc. wtryskiwacze czy cisnienie chyba jest ok. bo instalacja pracowała bez problemu aż padł mi silnik ( wyszła korba bokiem) włożyłem nowy silnik i w nim mam problemy z zaprogramowaniem tej instalacji. dlatego sprawdzam podłaczenie zgodnie z menualem BRC.
    oprócz tych obrotów mam jeszcze jedną rzecz troszke dziwną. w manualu BRC jest napisane, ze przewody pomiędzy listwą wtryskiwaczy a dyszami ( wkręconymi w kolektor) powinny byc tej samej długości. a u mnie mają różną długośc pierwszy i czwarty cylinder mają wężyki 12 cm a drugi i trzeci mają wężyki po 6-7 cm. czy ta różnica w długości tych węzyków moze mieć jakieś znaczenie??
  • Poziom 35  
    No i tu masz rozwiązanie prblemu. Długość wężyków powinna być taka sama.
    Tam nie ma wtryskiwacza oleju ale zawór elektromagnetyczny modulatora ciśnienia.
    A może oni ci się wpieli po prostu w czujnik poł wałka rozrządu ?
    A jakie obroty ci pokazuje soft od BRC? Jak dobre to nie zmieniać. Jak złe to poprawić, zgodnie z metodą opisana wyżej.

    W BRC nie jestem pewien, ale w innych sekwencjach które znam sygnał obrotów słuzy tylko do przełączania na gaz oraz do bzpieczeństwa (odłaczenie gazu gdy silnik stoi)
  • Poziom 33  
    marek_gabrys napisał:
    dzieki za pomoc. wtryskiwacze czy cisnienie chyba jest ok. bo instalacja pracowała bez problemu aż padł mi silnik ( wyszła korba bokiem) włożyłem nowy silnik i w nim mam problemy z zaprogramowaniem tej instalacji. dlatego sprawdzam podłaczenie zgodnie z menualem BRC.
    oprócz tych obrotów mam jeszcze jedną rzecz troszke dziwną. w manualu BRC jest napisane, ze przewody pomiędzy listwą wtryskiwaczy a dyszami ( wkręconymi w kolektor) powinny byc tej samej długości. a u mnie mają różną długośc pierwszy i czwarty cylinder mają wężyki 12 cm a drugi i trzeci mają wężyki po 6-7 cm. czy ta różnica w długości tych węzyków moze mieć jakieś znaczenie??


    Koba wyszła bokiem, wiec poszukaj usterki nie w gazie tylko w układzie dolotowym, to tez ma wpływ na spalanie. Jakie to dokładnie auto i jaka pojemność . A co do spalania to jak wiesz Japończyk nie lubi gazu sprawdź stan zaworów a zwłaszcza wydechów. Co do spalania 20% więcej to producent podaje to na gazie a nie na tym co tankujemy w naszych CPNach bo to ciężko nazwać gazem.
  • Poziom 2  
    99 corolla için map dosyası varmı