Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia (1.9 tdI, 110 KM, 2000) i parowanie szyb

28 Paź 2008 12:39 15263 10
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich sedecznie.
    Mam wielki problem z parowaniem szyb w samochodzie. Odjaw jest taki że po odpaleniu samochodu (szczególnie rano jesienią i gdy temp. spadają poniżej 6°C i przestaje działać klimatyzacja) gdy tylko załączy się nawiew wszystkie szyby strasznei parują. Oczywiście zdaję sobie sprawę że praw fizyki się nie ominie, ale intensywność występowania tego zjawiska u mnie jest przerażająca. Przez długi czas miałem problemy z klimatyzacją. Na początku okazało się że zawór rozprężny jest zapchany (został wymieniony), potem że klapa obiegu zamkniętego jest zablokowana w pozycji zamkniętej (została otworzona i odłączona). Sam samochód w środku jest czysty i suchy. Filtr przeciwpyukowy został wymieniony. Reasumując powyższe parowanie w kabinie nie powinno występować a jak już to na pewno nie tak intensywnie jak to jest teraz. Jazda po "specjalistach" już mi się znudziła gdyż w większości wykazują się mniejszą wiedzą na temat klimatyzacji niż ja. Nie wiem już co robić. Zaczołem się zastanwaiać czy mój problem nie wynika z zakłuconej cyrkulacji powietrza w kabinie (jak miałem ZX-a to w tylnich nadkolach były kratki którymi uchodziło poowietrze z kabiny - w Skodzie nie potrafię tego zlokalizować).
    Może ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem i ma gotowe panaceum na moją bolączkę.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    tkexit
  • Poziom 2  
    Witaj!
    Kolego a czy dokladnie sprawdziles klime ja tez mam skode i z tego co mi wiadomo mozesz miec malo plynu w ukladzie kilatyzacyjnym i przezto nie prawidlowo Ci pracuje stad te zachodzenie szyb.A po drogie nie udawaj sie do pseldo fachowcow bo z ciebie zedra udaj sie do serwisu skody lepjej natym wyjdziesz przynajmniej masz gwarancje na zrobiona usluge.
    Pozdrawiam
    Kazek
  • Poziom 2  
    W tym wypadku ilość czynnika w układzie nie ma znaczenia gdyż sprężarka załancza się przy temp. otoczenia przekraczającej 6°C. Kiedy klimatyzacja chodzi jest wszystko Oki. Szyby robią się czyste w kilka sekund. Bardziej się skłaniam do "przeszkód" w prawidłowej cyrkulacji powietrza w kabinie lub "tajemniczemu" miejscu w którym gromadzi się wilgoć.

    Pozdrawiam.
    tkexit
  • Poziom 39  
    Sprawdż szczelność nagrzewnicy.
  • Poziom 10  
    trans-serwis napisał:
    Sprawdż szczelność nagrzewnicy.


    tu kolegawyżej ma racje,a płynu w układzie chłodzenia nieubywa?
  • Poziom 11  
    sprawdz tez odplyw klimy.Moze jest przytkany i woda stoi w calym mieszalniku powietrza.
    Dobrym sposobem jest tez schlodzenie wnetrza samochodu przed jego opuszczeniem,oraz umycie szyb od wewnatrz-jesli wszystkie usterki sa wyeliminowane.
  • Poziom 11  
    Radziłbym dodatkowo sprawdzić filtr pyłkowy znajdujący sie po prawej stronie w podszybiu, jesli dawno go nie wymieniałeś albo jest zawilgocony i przymulony to nalepsza klima nie pomoże, proponuje zobaczyć i ewentualnie wymienić .
  • Poziom 18  
    Zielony KIA odpisujesz tylko po to, żeby odpisać? Kolega napisał:

    Cytat:
    Filtr przeciwpyukowy został wymieniony.
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Zajrzyj pod fitr przeciwpyłkowy czy otwiera się klapa od obiegu zewnętrznego. Jak jest zamknięta to będzie parowało. Siłownik znajduje się za schowkiem przy prawym słupku i jest od tego bezpiecznik.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Takie objawy mogą występować jak jedziesz z włączoną klimą i gasisz silnik.
    Gdy ruszasz ponownie klima się już nie włączy z powodu zbyt niskiej temp. zewnętrznej i odparowuje wilgoć która pozostała na parowniku.
    Czy szyby są zaparowane cały czas?
    Tam są 2 klapki przełączające obieg wewnętrzny,sprawdź czy ta od strony kabiny jest zamknięta?