Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 ( E klasa) - problem z kierunkowskazami

28 Paź 2008 21:23 18199 12
  • Poziom 10  
    Witam!
    Mam problem z tematem jak wyżej a mianowicie kierunkowskazy, po prostu ich brak ( światła awaryjne działają ). Nie wiem czego mogę się jeszcze czepić wymieniłem włącznik zespolony świateł awaryjnych ponieważ przeczyszczenie starego nic nie dało i nadal nic, wymieniłem manetkę od kierunkowskazów i wycieraczek i dalej nic, wyjąłem moduł odpowiadający za pracę tych urządzeń - sprawdziłem przekaźniki działają bo tylko to mogę sprawdzić i nadal nic. Nie mam drugiego modułu na podmianę ale tak naprawdę nie wiem czy on za te kierunkowskazy odpowiada. Wiem jedno na światła awaryjne idzie zasilanie bezpośrednio z akumulatora natomiast na kierunkowskazy po przekręceniu stacyjki ale na tym się kończy. Bardzo proszę o pomoc bo auto już mam unieruchomione czwarty dzień a niestety serwis nie udziela takich informacji a tak na prawdę to sam nie wiem czy wiedzą co może tam być. Może ktoś z Was miał już taki przypadek, jeżeli tak to bardzo proszę o pomoc[b]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Spec od Mercedesów
    czester555 napisał:
    tak na prawdę to sam nie wiem czy wiedzą co może tam być.


    My też nie wiemy...
    210 z kluczykiem - "scyzorykiem" jest całkowicie odmienne pod względem elektrycznym od modelu W210 - po lifcie (z kluczykiem - "rybką") We wcześniejszym za migacze odpowiadał niewielki przekaźnik zespolony adoptowany z poprzednich modeli (W201 oraz W124), natomiast okular po lifcie ma już założony wielki moduł zarządzający wieloma różnymi funkcjami (m. in. migaczami)
    NIE PODAŁEŚ O KTÓRY CHODZI...
  • Poziom 10  
    Więc jest to model z kluczykiem ( scyzoryk z 1996r ) aczkolwiek nie ma żadnego osobnego przerywacza. Jest jeden wielki moduł tak jak opisywałem wcześniej z trzema przekaźnikami jeden id świateł awaryjnych dwa od wycieraczek - reszta to sama elektronika. Ale dla ciekawości dodam że zakupiłem taki moduł w salonie nowy i się zupełnie załamałem jak po podpięciu niestety nic się nie zmieniło. A żeby było ciekawiej to rano jak chciałem wjechać autem do garażu przez chwilę działało wszystko jak należy ale tylko chwilkę. Więc teraz zupełnie się załamałem i nie wiem czego się czepić. Za pomoc z góry Wielkie Dzięki.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tak też i ja myślałem i znalazłem drugi pomimo że ten poprzedni dobrze przeczyściłem i nic to nie dąło na jednym jak i drugim jest to samo. Jedno co dzisiaj zauważyłem to przy włączonych awaryjnych jak przekręcisz stacyjke zmienia się impuls mrugania świateł awaryjnych normalnie prawie niezauważalny. Jeżeli mówisz że trzeba zająć się włącznikiem świateł awaryjnych to co ja tam jeszcze mogę zrobić.
  • spec od auto-elektro
    Nie rozumiem dlaczego idziesz metodą wymiany elementów a nie drogą pomiarów, przecież łatwo sprawdzisz wyłącznik awaryjnych.Na włączniku masz stałe zasilanie / masz go na pewno bo awaryjne są/ i musisz mieć zasilanie po zapłonie więc wyłączając awaryjne sprawdzasz czy napięcie po zapłonie wychodzi z włącznika ,jeżeli jest szukasz dalej jeżeli nie ma wiesz że to włącznik chyba że nie przychodzi zasilanie po zapłonie to bezpiecznik.P
  • Poziom 10  
    No Panowie niestety problem leżał w przełączniku świateł ( zimne luty ) no i po problemie. Za poświęcenie uwagi WIELKIE DZIĘKI !!!
  • Poziom 26  
    W MERCEDESIE zimne luty to istny pech chyba , prawie jak nieszczęście.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Witam. dołączam się do problemu, mercedes jak w temacie, ze scyzorykiem. Sprawdziłem włącznik kierunkowskazów, zwiera czarny przewód z czarno zielonym lub czarno białym, wiec wydaje się być ok, awaryjne działają, natomiast kierunki nie, moduł o którym pisze autor, sprawdziłem optycznie, brak zimnych lutów, problem wystąpił po podpięciu przyczepy, przekaźniki w komorze silnika, po stronie kierowcy sprawdzone i są ok. Co jeszcze mogę zrobić?
  • Moderator Samochody
    Włącznik awaryjnych sprawdziłem, jest ok, nie mam w ogóle plusa po zapłonie ani na włączniku kierunków ani na włącznik awaryjnych.
  • Spec od Mercedesów
    Trochę zabladziles :)
    bezpiecznik z migaczy jest w skrzynce w kabinie.
    Skrzynka jest na bocznej ścianie deski rozdzielczej (dostępna po otwarciu drzwi i zdjęciu klapki).
  • Moderator Samochody
    Heh, racja, po 3 godzinach rycia kabli doszedłem do tej skrzyneczki, i wymieniłem bezpiecznik.

    Ale wiecie co w tym wszystkim jest najlepsze? znalazłem ta skrzynkę jako pierwszy, jak się potem okazało, poprzedni elektryk pociągnął przez bezpiecznik plusa po stacyjce na owy czarno zielony przewód, on również nie wiedział, lecz poszedł na łatwiznę.

    :)