Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi 80 (B3)-łapie temperaturę

eudajmonion 03 Nov 2008 03:46 14678 43
  • Helpful post
    #31
    tracker4
    Level 2  
    Postaraj sie jak bedziesz kupował nowy termostat to sprawdzić go domowym sposobem czy działa zalać go gorącą wodą w jakieś misce bo nieraz są fabrycznie wadliwe ja musiałem wymienić aż trzy ale jak to nie pomoże to niestety kolego ale to może być jednak głowica ale nie koniecznie pęknięta może ją tylko zwichrowało umnie też sie zagrzał i głowica sie wygieła o jedną setną milimetra na środku i to już wystarczyłoto cały problem wystarczy ją tylko splantować
  • #32
    eudajmonion
    Level 17  
    auto jest zawiezione i czeka na ostygnięcie. ciekawa sytuacja bo
    temperatura wynosiła ok 94°C na silniku (chłodnica i grube węże też
    gorące) a woda w zbiorniczku zimna (ok 5-10 stopni). węże od
    zbiorniczka są wpięte równolegle (z tymi grubymi od silnika) do chłodnicy.
    jeden najcieńszy wężyk nie tak dawno był wymieniany na nowy, ale to już
    pisałem.

    też padło pytanie czy blok czasem nie jest zakamieniony, lecz cały czas było
    jeżdżone na płynach (miesiąc awaryjnie w lecie na wodzie).

    wszystko na to wskazuje, że głowica będzie ściągana za 2 lub 3 godziny.

    dziękuję wszelkie wskazówki, mogą okazać się pomocne.
  • #33
    eudajmonion
    Level 17  
    witam ponownie,
    głowica jutro do południa ma zastać odebrana z diagnozy.

    a teraz bardzo ważna rzecz:
    mechanik dostrzegł, że ta nowo założona uszczelka nie ma wybitego
    jednego otworu (właśnie tego od wody)!
    on sam nie wie jak to
    możliwe ponieważ dwóch ich sprawdzało z tamtą uszczelką i tego
    przedtem nie zauważyli.
    zamieszczam zdjęcie (proszę wybaczyć jakość, ale nie maiłem wtedy
    odpowiedniej klasy sprzętu)-myślę, że widać gdzie nie ma otworu.

    audi 80 (B3)-łapie temperaturę
  • #34
    dzg4
    Level 25  
    Witam.Przeczytałem opinie forumowiczów i Twoje wiadomości i doszedłem do wniosku że to samo miałem nie w audi tylko w polonezie.
    Lekarstwem na to był ludwik - płyn do zmywania naczyń ,oczywiście nie całe opakowanie.Po takiej terapii przestał sie grzać i zaczęło działać ogrzewanie kabiny.
  • #35
    kwok
    Level 39  
    moim zdaniem brak tego otworu nie ma znaczenia
  • #36
    eudajmonion
    Level 17  
    kwok wrote:
    moim zdaniem brak tego otworu nie ma znaczenia


    myślę, że ten dodatkowy otwór na uszczelce nie zaszkodzi skoro już jest
    w bloku.
    nawiasem pisząc... dlaczego otwory w tej uszczelce pod głowicą są dużo
    mniejsze od tych w bloku i głowicy? na tym zdjęciu przedstawiającym
    kawałek bloku tego aż tak nie widać-może za wyjątkiem prawego
    dolnego rogu zdjęcia.

    pamiętam, że zaraz po remoncie (w tym czasie była też zamontowana
    instalacja gazowa) jechałem ruchem wahadłowym i miałem kilka
    załączeń wiatraka jak nigdy (było wtedy oczywiście lato). tylko co
    zatrzymałem się na postoju i uwidziałem dym spod maski... dwa litry
    płynu musiałem dokupić i dolać aby uzupełnić jego brak. (dolewałem
    chyba nieprawidłowo bo na dość rozgrzany silnik-jakieś pół godziny mi
    zeszło kupić płyn-i w dodatku wyłączony). do dziś nie wiem dlaczego
    wywaliło płyn...
    a jeśli i tamta uszczelka zakładana w remoncie też nie miała tego otworu?
    dwóch porównywało te uszczelki i nie zobaczyli podobno różnicy.
    wiem, że to gdybanie teraz, choć zaraz po remoncie wiatrak zaczął
    dawać o sobie znać jak nigdy...
    w ostatnim czasie sytuacja się zaostrzyła.

    sprawdzałem temperaturę czujnika od wentylatora: 90/95°C (czyli trochę
    inna niż pisałem przedtem). teraz wiem, że się to nie pokrywa ze
    wskazaniem czujnika silnika-załączenie/wyłączenie wynosi około: 98/94
    na pulpicie.
  • #37
    eudajmonion
    Level 17  
    głowica jak przypuszczaliście jest dobra

    toffic-k wrote:
    (...) są dobre podróby i złe podróby, przy kupnie termostatu można się walnąć bo obie nazwy są podobne (Wernet i Wahler)

    ten nowy termostat co mam to jest firmy Wahler - to dobra czy zła podróba?

    kwok wrote:
    moim zdaniem brak tego otworu nie ma znaczenia

    masz rację bo w głowicy tego otworu też nie ma (na uszczelce nowej też).

    silnik jest obecnie z powrotem skręcany... teraz obstawiana jest ta nowa
    chłodnica - że niby ten (najcieńszy) króciec powrotny do zbiorniczka jest
    usadowiony wyżej niż ten duży do silnika, więc zaraz patrzyłem na
    allegro i jest tak nawet w oryginalnych...co zresztą potwierdza się ze
    zdjęciem z książki "Audi 80/90 reguluję i naprawiam".

    w tej samej książce wyczytałem, że termostat otwiera się przy 85°C
    a całkowite jego otwarcie jest przy 105°C.
    natomiast wyłącznik termiczny wentylatora chłodnicy włącza wentylator
    przy 92-97°C a wyłącza przy 84-91°C

    bawiłem się śrubokrętem w tych dziurach od bloku i trochę jakby rdzy
    czy kamienia widziałem na kanałach wodnych-wg mechanika jest
    wszystko ok.
  • Helpful post
    #38
    kwok
    Level 39  
    bo jest wszystko ok
    moim zdaniem jeśli stało się to zaraz po założeniu gazu to nie ma się co czepiać chłodnicy czy termostatu tylko sposobu podłączenia obiegu płynu do parownika
    z drugiej strony jeśli stało się to po pewnym czasie to może być winny termostat, czujnik wentylatora, albo zamuliła się chłodnica
    sam już trochę nie wiem co mam o tym myśleć ale wiem że chciałbym kupić taki termostat który będzie mi utrzymywał 90st w zimie i żeby silnik się rozgrzewał do tej temp po powiedzmy 3 km a nie jak mam obecnie 8-10km i jeszcze nie do końca nagrzany mimo trzeciego już termostatu
    pozdrawiam
  • Helpful post
    #39
    Dog Tag
    Level 11  
    Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem dość miękkim i łatwo ulega odkształceniom a jeżeli dodamy do tego jeszcze takie niekorzystne warunki jak wysoka temperatura i wysokie ciśnienie z cylindrów to prawdopodobieństwo odkształcenia lub nawet pęknięcia wzrasta. Jeżeli układ chłodzenia tzn pompa , termostat i chłodnica korek zbiorniczka zostały,wymienione lub sprawdzone i układ jest drożny tzn, każdy z węży jest ciepły na całej długości gdy silnik się rozgrzeje( ciecz krąży po całym układzie) to zostaje tylko uszczelka-głowica. może również przy zakładaniu nowej uszczelki popełniono jakiś błąd.Najczęściej objawem uszkodzonej - pękniętej głowicy jest wędrówka wskazówki od temp. tj, dochodzi do max czerwonego pola po czym zaczyna wracać jednak przez zbiorniczek wyrzuca płyn ponieważ powietrze z cylindrów dostaje sie do wody. test na obecność Co2 w układzie może to jedynie potwierdzić choć jest to test mało dokładny przy niewielkich uszkodzeniach
  • #40
    eudajmonion
    Level 17  
    auto po złożeniu głowicy (planowanej przy zakładaniu nowej uszczelki),
    wczoraj zostało uruchomione i woda w zbiorniczku była już ciepła (chyba
    został przypadkiem dobrze odpowietrzony), ale dalej łapał temperaturę.
    tak jak sugerowaliście kazałem mu (po raz kolejny zresztą-w końcu
    usłuchał) wyjąć ten nowy termostat i założyć stary oryginalny. przed
    założeniem starego zrobiono test polegający na zanurzeniu obu w tej
    samej gorącej wodzie i sprawdzeniu jak się otwierają (akurat nie mogłem
    znaleźć w domu sondy do cyfrowego miernika by sprawdzić
    temperaturę). wynik był szokujący dla mechanika-w życiu by nie
    przypuszczał, że ten nowy termostat tak mało się otwierał przy tym
    oryginalnym...nie minęło długo i stary był założony z powrotem.

    zalano płyn i pojechałem "przegonić" auto. wczoraj było ok. 15 stopni na
    zewnątrz. temperatura podczas jazdy przy prędkości od 60 do 120km/h
    oscylowała w granicy 80 stopni! dziś było zimno bo tylko 5 stopni
    i temperatura silnika długo dochodziła do 70 a potem skoczyła do 75°.
    przejechałem wtedy 25km. rano też musiałem dolać płynu bo go ubyło
    w zbiorniczku.

    teraz temperatura jest jakby za niska :), pozostaje chyba tylko zabawa
    w wymianę termostatów i trafienie na dobry. szukałem na allegro choć
    nie spotkałem na razie oryginalnego do tego modelu.

    mało tego, silnik pracuje równo, przed wymianą uszczelki pod głowicą
    ciekło chłodziwem się na cylinder i stąd te lekko nierówne obroty
    (o których chyba nie pisałem tutaj).

    prawdopodobnie będę chciał jeszcze wymienić czujnik wentylatora
    chłodnicy by załączało przy 95 wentylator.

    wszystkim, którzy zasygnalizowali wymianę termostatu i odpowietrzenie
    układu przydzielam zasłużone punkty.

    Dodano po 8 [minuty]:

    kwok wrote:
    z wężyka od zbiorniczka (cienki z chłodnicy do zbiorniczka) będzie leciało na trochę wyższych obrotach a jeśli nie leci to może być zapchany króciec w chłodnicy albo sam wężyk

    tutaj nie masz racji, bo teraz płyn leci na wolnych obrotach (w innym aucie na podobnym silniku a może i tym samym też tak było).
  • #41
    kwok
    Level 39  
    w kwestii tego wężyka to pewnie zależy od wydajności pompy wody i otwarcia termostatu
  • #42
    User removed account
    User removed account  
  • #43
    eudajmonion
    Level 17  
    jeżeli drażni Cię ten wątek to spróbuj go może nie czytać?

    temat zostanie niebawem zamknięty.
  • #44
    justyna5551
    Level 18  
    Mam (żona nim jeździ) taki sam silnik w 100 i podobne ćwiczenia przerabiałem jakiś czas temu. Okazało się że dopiero 3 z rzędu termostat zachowywał się normalnie i wszystkie były Wahler. Tak na marginesie układ w tym silniku dość trudno się odpowietrza. W drugim audi z silnikiem 2,3 nie ma problemu z odpowietrzeniem.