Witam
Udało mi się nabyć kolejny pojazd, mianowicie VW T4 1999r 2.5 tdi 102 PS z automatyczną skrzynią biegów.
Mój problem polega na tym, że rozgrzany silnik zaczyna bardzo nierówno pracować na wolnych obrotach, trzęsie nim i wibruje - jak by na jeden cylinder niedomagał.
Kultura pracy zmienia się po uruchomieniu ogrzewania - nawiewów-klimatronic, wówczas jest znacznie lepiej, po włączeniu świateł brak różnicy.
Objaw tej jest raczej nieodczuwalny przy normalnej jeździe, nie występuje przy przyspieszaniu.
Po gwałtownym dodaniu gazy na biegu jałowym silnik przy schodzeniu z obrotów w dolnym przedziale "przyklęka" jak by miał zgasnąć, po czym wraca do swojej nierównej pracy.
Dodam jeszcze, że przed wymianą filtra paliwa spuściłem jego zawartość i okazało się, że w filtrze była woda, więc wypompowałem ile się dało paliwa ze zbiornika - wody było śladowe ilości, zalałem nowe i dodałem denaturatu - tak mi poradzono
Po podłączeniu do VAG-a wywaliło błędy:
00741-kontrola pedału hamulca
27-00 - wartość sygnału niemożliwa
Przy tym błędzie mrugała kontrolka świec żarowych, po wymianie żarówek stopu przestała pulsować
00575-przepływomierz powietrza
17-10 - różnica doregulowana - intermittent
Po skasowaniu błędów i pokonaniu odcinka około 30 km usterki nie powróciły.
Pojawiają się również błędy w skrzyni biegów, ale one chyba nie maja wpływu na prace silnika:
00638-Połączenie elektryczne silnik / transmisja 2
brak sygnału błąd sporadyczny
01192-sprzęgło bocznikowe przekładnika
uszkodzenie mechaniczne - błąd sporadyczny
Zasięgnąłem opinii dwóch mechaników, którzy oglądnęli jedynie pojazd i wydali diagnozę:
- do wymiany pompa
- uszkodzony nastawnik
- zapieczony wtrysk
Bardzo mi zależy na tym, aby doprowadzić ten silnik do porządku i proszę o wasze sugestie.
Moje spostrzeżenia:
- Wszystkie przewody szczelne do podciśnienia,
- Wtryskiwacz sterujący zamontowany na pierwszym cylindrze od skrzyni biegów, we poprzednim T4 był na środku
- sztanga w turbinie nie reaguje - chyba "zaspawana"
Dla lepszego zobrazowania zagadnienia mogę dodać zrzuty z VAG-a ale proszę o wskazówki w jakim bloku mam dokonać pomiaru.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
Udało mi się nabyć kolejny pojazd, mianowicie VW T4 1999r 2.5 tdi 102 PS z automatyczną skrzynią biegów.
Mój problem polega na tym, że rozgrzany silnik zaczyna bardzo nierówno pracować na wolnych obrotach, trzęsie nim i wibruje - jak by na jeden cylinder niedomagał.
Kultura pracy zmienia się po uruchomieniu ogrzewania - nawiewów-klimatronic, wówczas jest znacznie lepiej, po włączeniu świateł brak różnicy.
Objaw tej jest raczej nieodczuwalny przy normalnej jeździe, nie występuje przy przyspieszaniu.
Po gwałtownym dodaniu gazy na biegu jałowym silnik przy schodzeniu z obrotów w dolnym przedziale "przyklęka" jak by miał zgasnąć, po czym wraca do swojej nierównej pracy.
Dodam jeszcze, że przed wymianą filtra paliwa spuściłem jego zawartość i okazało się, że w filtrze była woda, więc wypompowałem ile się dało paliwa ze zbiornika - wody było śladowe ilości, zalałem nowe i dodałem denaturatu - tak mi poradzono
Po podłączeniu do VAG-a wywaliło błędy:
00741-kontrola pedału hamulca
27-00 - wartość sygnału niemożliwa
Przy tym błędzie mrugała kontrolka świec żarowych, po wymianie żarówek stopu przestała pulsować
00575-przepływomierz powietrza
17-10 - różnica doregulowana - intermittent
Po skasowaniu błędów i pokonaniu odcinka około 30 km usterki nie powróciły.
Pojawiają się również błędy w skrzyni biegów, ale one chyba nie maja wpływu na prace silnika:
00638-Połączenie elektryczne silnik / transmisja 2
brak sygnału błąd sporadyczny
01192-sprzęgło bocznikowe przekładnika
uszkodzenie mechaniczne - błąd sporadyczny
Zasięgnąłem opinii dwóch mechaników, którzy oglądnęli jedynie pojazd i wydali diagnozę:
- do wymiany pompa
- uszkodzony nastawnik
- zapieczony wtrysk
Bardzo mi zależy na tym, aby doprowadzić ten silnik do porządku i proszę o wasze sugestie.
Moje spostrzeżenia:
- Wszystkie przewody szczelne do podciśnienia,
- Wtryskiwacz sterujący zamontowany na pierwszym cylindrze od skrzyni biegów, we poprzednim T4 był na środku
- sztanga w turbinie nie reaguje - chyba "zaspawana"
Dla lepszego zobrazowania zagadnienia mogę dodać zrzuty z VAG-a ale proszę o wskazówki w jakim bloku mam dokonać pomiaru.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.