Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nierówna praca silnika 2,5 tdi na biegu jałowym - długi

rafal412 29 Oct 2008 19:59 17327 8
Tespol
  • #1
    rafal412
    Level 13  
    Witam
    Udało mi się nabyć kolejny pojazd, mianowicie VW T4 1999r 2.5 tdi 102 PS z automatyczną skrzynią biegów.

    Mój problem polega na tym, że rozgrzany silnik zaczyna bardzo nierówno pracować na wolnych obrotach, trzęsie nim i wibruje - jak by na jeden cylinder niedomagał.
    Kultura pracy zmienia się po uruchomieniu ogrzewania - nawiewów-klimatronic, wówczas jest znacznie lepiej, po włączeniu świateł brak różnicy.

    Objaw tej jest raczej nieodczuwalny przy normalnej jeździe, nie występuje przy przyspieszaniu.

    Po gwałtownym dodaniu gazy na biegu jałowym silnik przy schodzeniu z obrotów w dolnym przedziale "przyklęka" jak by miał zgasnąć, po czym wraca do swojej nierównej pracy.

    Dodam jeszcze, że przed wymianą filtra paliwa spuściłem jego zawartość i okazało się, że w filtrze była woda, więc wypompowałem ile się dało paliwa ze zbiornika - wody było śladowe ilości, zalałem nowe i dodałem denaturatu - tak mi poradzono

    Po podłączeniu do VAG-a wywaliło błędy:
    00741-kontrola pedału hamulca
    27-00 - wartość sygnału niemożliwa

    Przy tym błędzie mrugała kontrolka świec żarowych, po wymianie żarówek stopu przestała pulsować

    00575-przepływomierz powietrza
    17-10 - różnica doregulowana - intermittent

    Po skasowaniu błędów i pokonaniu odcinka około 30 km usterki nie powróciły.

    Pojawiają się również błędy w skrzyni biegów, ale one chyba nie maja wpływu na prace silnika:
    00638-Połączenie elektryczne silnik / transmisja 2
    brak sygnału błąd sporadyczny

    01192-sprzęgło bocznikowe przekładnika
    uszkodzenie mechaniczne - błąd sporadyczny

    Zasięgnąłem opinii dwóch mechaników, którzy oglądnęli jedynie pojazd i wydali diagnozę:
    - do wymiany pompa
    - uszkodzony nastawnik
    - zapieczony wtrysk

    Bardzo mi zależy na tym, aby doprowadzić ten silnik do porządku i proszę o wasze sugestie.

    Moje spostrzeżenia:
    - Wszystkie przewody szczelne do podciśnienia,
    - Wtryskiwacz sterujący zamontowany na pierwszym cylindrze od skrzyni biegów, we poprzednim T4 był na środku
    - sztanga w turbinie nie reaguje - chyba "zaspawana"

    Dla lepszego zobrazowania zagadnienia mogę dodać zrzuty z VAG-a ale proszę o wskazówki w jakim bloku mam dokonać pomiaru.

    Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
  • Tespol
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    01192 to uszkodzenie konwertera skrzyni i może mić wpływ na stabilne wolne obroty, chociaz niewielki.
  • Tespol
  • #3
    rafal412
    Level 13  
    A co sądzicie o uszkodzonym nastawniku pompy wtryskowej, może to w nim tkwi przyczyna?

    Wszystkie moje dociekania sprowadzają się właśnie do niego
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    Uszkodzony nastawnik szarpie również w czasie jazdy.
    Napisz jaką masz dawkę na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku pow. 80 stopni. Co się dzieje z dawką jak szarpie.
  • #5
    rafal412
    Level 13  
    Kolego trans-serwis proszę napisz w jakim bloku VAG-u mam dokonać pomiaru.
  • #6
    rafal412
    Level 13  
    Ludzie dajcie jakiś pomysł na usunięcie usterki.

    Byłem dzisiaj u fachowca w Jezierzanach - "człowiek ma wysoką renomę"
    powiedział mi, że przyczyną jest sprzęgło dwumasowe - W AUTOMACIE - już sam nie wiem gdzie się udać z tym tematem.
  • #7
    maniek2591
    Level 19  
    tak czytam te posty i widze ze ktos tam pisze nawet o konwenterze skrzyni ktory by dzwonil jakby go cos bolalo,a moim zdaniem jest zawalony intercooler i przy przyspieszeniu go dlawi i pewnie jeszcze wtedy zakopci ladnie--sprawdz intercooler i przewody laczace
  • #8
    rafal412
    Level 13  
    Nie jestem kompletnym laikiem i T4 jeżdżę już kilka lat, przeważnie nie potrzebuje pomocy aby zdiagnozować usterkę, tym razem nie wiem jednak jak to ugryźć.

    Wymieniłem filtr paliwa i zalałem nowego ON ponieważ pojawiła się woda w paliwie, niewiele, ale jednak.

    Wymieniłem wszystkie podciśnienia na nowe na wszelki wypadek,

    Wylizałem cały intercooler aż się świeci, filtr powietrza również,

    Wpadłem jeszcze na forum na temat gdzie ktoś opisywał podobny problem w BMW czy A-klasie, gdzie winowajcą był alternator, ale tego jeszcze nie sprawdziłem.
  • #9
    rafal412
    Level 13  
    Naprawiłem!!!

    Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej.

    Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem