Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 1.7 Problem z silnikiem

Polaris 12 Mar 2004 17:01 12086 9
  • #1 12 Mar 2004 17:01
    Polaris
    Poziom 16  

    Posiadam R 19 z motorkiem 1.7 F3NL 740 (monowtrysk). Ostatnio wykorbiła mi się rolka prowadząca paska rozrządu co za tym idzie wiadomo (zawory wydechowe podgięło). Po remoncie silnika (wymiana uszczelki zaworów, itp kompresja podniosła się z 11 do 13 więc ok. Ale motor zamiast brykać lepiej to po gwałtownym depnięciu zaczyna się dusić, świece pokrywają się czarną sadzą, motor jest słaby. Przy stopniowym dodawaniu gazu wchodzi na obroty (do 5500 obr/min później odcina czego przed remontem nie bylo) Czy może ktoś z was spotkał sie z podobnym przypadkiem? Gdybym mial nieco szersze spojrzenie na ta sprawe to może bym wiedział czy to świece, przewody, kopułka, cewka, komputer zapłonowy, wtrysk, komputer wtrysku czy może podciśnienia albo sonda lambda. Swoja drogą co powinno być na sondzie lambda? Czy po jej odłączeniu praca silnika powinna się racjonalnie zmienić czy teżnie ma odczuwalniej różnicy? :roll:

    0 9
  • #2 12 Mar 2004 20:39
    Artwin
    Poziom 16  

    Na mój nos to masz żle załorzony pasek rozrządu !!!!!

    0
  • #3 12 Mar 2004 21:06
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Zaczałbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu, luzów zaworowych aż po statyczny kat wyprzedzenia zapłonu.

    0
  • #4 13 Mar 2004 23:30
    Robzyn
    Poziom 2  

    Odlaczenie sondy lambda moze lekko zmienic prace silnika,do komputera nie sa wysylane sygnaly korygujace mieszanke.

    0
  • #5 14 Mar 2004 18:32
    Polaris
    Poziom 16  

    To już zawsze coś. Rozrząd mechanior ustawiał i sprawdzał ale mam gdzieś opis jak to powinno być ustawione i sprawdzę to raz jeszcze. Ogolnie autko ma mało pary na wysokich obrotach. Może faktycznie coś jest nie tak złożone.

    0
  • #6 16 Mar 2004 15:59
    mkobiela
    Poziom 11  

    Gdyby pasek był źle założony (nawet o jeden ząbek) to pogięcie ponowne zaworów jest prawie pewne (sprawdziłem).

    0
  • #7 17 Mar 2004 22:40
    tosiek1
    Poziom 15  

    nie nie nie przestawienie o jeden ząbek paska nie spowoduje pogiecia zaworow przynajmniej w mojej renówce :) moze byc przestawiony nawet wiecej,ale wtedy pojawiają sie objawy podobne jak u Ciebie,wiec zmien mechanika :)

    0
  • #8 17 Mar 2004 23:53
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Przychylam się do wypowiedzi tosiek1 :!:

    Kiedyś miałem z takim przypadkiem do czynienia, ponadto kolega z autoryzowanego serwisu RENAULT nie wyklucza i takiej możliwości. Mówi że to całkiem ralne :!: Choć moze się mylić, bo feralnego autka na oczy nie widział :D

    0
  • #9 18 Mar 2004 08:57
    Polaris
    Poziom 16  

    Brak mocy już usunięty, powodem był przestawiony rozrząd o 1 ząbek tak jak to sugerowali koledzy (wielkie dzięki za pomoc) pozostało jeszcze lekkie przyduszanie przy niskich obrotach tutaj myślę że pozostało zmienić przewody i świece bo nie sa chyba pierwszej młodości. Ważne, że podstawowy problem został pokonany 8) Dzięki wielkie za pomoc :) . Tak przy okazji zapytam czy może wiecie jak ustawia się częstotliwość pracy wycieraczek (wersja RN) ?

    0
  • #10 01 Paź 2007 20:54
    michał krapkowice
    Poziom 1  

    mam wielki problem z autem renault 19/17 silnik jedno punktowy wtryskiem rok 91 kiedys mi szczelił pasek rozrządu poszły mi zawory z 4 wydechowy a z 1 sący po wymianie zaworuw itp ałto mi sie dusi po gwałtownym dodaniu gazy niema mocy czyć mu spaliny nie idzie wyregulować wieszanke spalin jest za bogata wymieniłem sonde wszystko co było tylko morzliwe nawet załorzyłem nową głowice kompletna z wałkiem rozrządu i dalej to samo punkt zapłonu rozrządu jest idealnie ustawiony swiece są jasnego koloru co morze być przyczyną pomuście nawet więcej mi teraz pali

    1