Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik A.O.SMITH typ DF3G6829K?

31 Paź 2008 14:00 1964 11
  • Poziom 17  
    Silnik A.O.SMITH typ DF3G6829K - ma 3 prędkości, 230V, wychodzi z niego 9 przewodów na kostkę - 1 na kondensator, 2 na termistor i ochronny - te wiem jak, pozostaje 5 i tu się moja wiedza kończy. Każdy z tych 5 jest w innym kolorze: czarno-biały, niebieski (nie jest to neutralny), czerwony, żółty i pomarańczowy - w tej właśnie kolejności są na kostce.
    Jak to to połączyć aby "mieć" prędkość maksymalną ?
  • Poziom 15  
    kolego spróbuj odszukać które przewody to cewki. sprawdź omomierzem które pary maja rezystancje.
  • Poziom 27  
    Sprawdź przejścia pomiędzy poszczególnymi końcami ( jakie mają oporności ) i podaj postaramy się pomóc. Bez tego trudno cokolwiek powiedzieć <mało jest jasnowidzów w tej branży.:idea::cry:
  • Poziom 17  
    trochę się spóźniłem, ale już podaję:

    przewody są ustawione w kostce w 2 rzędach.
    Jeden z nich nazwijmy górnym, drugi dolnym
    - rząd górny: Czarny, wolny, wolny, wolny, wolny, Biały
    - rząd dolny: Czarny, Pomarańczowy, Żółty, Czerwony, Niebieski, Biało/Czarny

    Czarne to termistor, Biały "idzie" na kondensator

    Teraz rezystancje:
    dla uproszczenia: czarny - CZ, pomarańczowy - PM, żółty - ŻŁ, czerwony - CE, niebieski - NB, biało/czarny - BC, rezystancja w omach


    - B-BC=84 | BC-NB=16 | NB-CE=21 | CE-ŻŁ=12 | PM-ŻŁ=27

    - B-NB=101 | BC-CE=37 | NB-ŻŁ=33 | CE-PM=39

    - B-CE=121 | BC-ŻŁ=49 | NB-PM=60

    - B-ŻŁ=133 | BC-PM=76

    - B-PM=160

    rezystancja mierzona miernikiem elektronicznym, dokładność pomiaru ok 1-2 omów

    przy podłączeniu "zera" na B a "fazy" kolejno na BC, N, CE, ŻŁ, PM silnik obraca się z tą samą prędkością i trochę się grzeje (silnik jest fabrycznie nowy)

    będę niezmiernie wdzięczny za pomoc
  • Poziom 15  
    Masz możliwość dodania zdjęć?
  • Poziom 11  
    Jeżeli żaden z kolegów na forum nie znajdzie schematu, to proponuję podłączyć silnik szeregowo przez żarówkę 150-200W i próbować różnych kombinacji.
  • Poziom 27  
    Nie byłoby problemu gdybym miał silnik na warsztacie. Wiadomo od czego jest ten silnik.?
  • Poziom 17  
    jest to silnik od wentylatora klimatyzatora.
    w zależności od potrzeb ma obracać się z 3 rożnymi prędkościami.
    producent (silnika) robi również silniki do sprzętu AGD - między innymi do pralek
  • Poziom 27  
    Jak nie jest to bardzo pilna sprawa to ja mam klimatyzator który będę rozbierał ( wymieniałem na nowy bo padła sprężarka )na części jeśli będzie taki lub podobny to postaram się go rozgryźć w najbliższych dniach.
  • Poziom 27  
    Mam pytanie. Czy ten silnik nie jest przypadkiem 4biegowy.

    Mój ma tylko 5 przewodów ( w tym właśnie jeden do kondensatora ). Jest 3 biegowy. Z tego co napisałeś to podłączałeś go (chyba) prawidłowo.
    Ja doszedłem ( po tym swoim) do wniosku że one obroty mają regulowane przez zaniżenie napięcia. W taki przypadku bez obciążenia może mieć takie same obroty( prędkość ). Załóż mu śmigło i podłącz pod biały jedną żyłę a dotykając drugą po kolei do pozostałych sprawdź co się będzie działo. Oczywiście pomijając termistor. To że trochę się grzeje to normalne tym bardziej silniki z fazą kondensatorową nie powinny długo pracować bez obciążenia - bo będą się grzać.

    Napisz co z tego wyszło. Jak nie będzie dobrze do będziemy dalej główkować.:idea: