Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Scenic - automatyczna skrzynia biegów DP0

kucyk71 05 Mar 2014 11:38 384994 1012
Optex
  • #211
    automix
    Level 19  
    To powiem szczerze, że bardzo dobra cena. Wychodzi 38 za litr (ja leje omnimatica za 46 za litr, a jednak jest to zamiennik). Będzie trzeba gościa znaleźć i kupić hurtem trochę tego.
  • Optex
  • #212
    niajnia
    Level 11  
    automix wrote:
    wymieniasz olej " chyba Dextron" olej typu DII lub DIII NIE JEST OLEJEM ODPOWIEDNIM DO SKRZYNI DP0/AL4. o czym pisane było na elektrodzie 100 razy

    info ze strony www.automat.pl
    Rekomendowany olej do automatycznej skrzyni biegów DP0 (AL4) to Texaco: Synthetic ATF Heavy Duty Esso LT 71 141 oraz Renault - ATF Elf Dextron III. Można również stosować olej firmy Ravenol [Kup teraz - olej do skrzyni biegów DP0 (AL4)], ponieważ odpowiada on poniższym specyfikacjom:
  • Optex
  • #213
    automix
    Level 19  
    nie będę Cie przekonywał do swoich racji. Jeszcze raz podkreślam Olejem do automatycznej skrzyni biegów montowanej w samochodach marki renault, peugeot, citroen, lancia o oznaczeniach DP0/AL4 jest olej elfmatic D3 syn. Oczywiście można lać NIEKTÓRE zamienniki, ale olej Dextron III NIE JEST TYM OLEJEM. To tak samo jak oleje przekładniowe mają różne specyfikacje ( 80W90, 75W80 itd... ) Piszesz o oleju revanol, który jest bardzo wysokiej klasy olejem, tylko który?? piszesz o firmie a nie o konkretnym oleju. tak samo jest z elfem ( olej G3 to nie to samo co D3 ).
    I na koniec piszesz o oleju esso lt71141. Po pierwsze ta kiego oleju już nie ma bo firma esso została wykupiona przez mobila i teraz olej ten to mobil atf lt 71141. W jego specyfikacji jest nawet możliwość stosowania w skrzyniach AISIN WAGNER co jest BZDURĄ. Po drugie są to inne oleje, o innych specyfikacjach. Z moich wieloletnich obserwacji widzę że producenci chyba lecą w kulki bo.... wychodzi na to że najlepiej produkować tylko jeden rodzaj oleju bo spełnia wszystkie ( nawet te najbardziej wyśrubowane ) normy. Niestety tak nie jest a jak Tobie samochód stanie to Twój problem i oni umywają ręce. Szans na dochodzenie swoich racji nie masz. To sa koncerny.
    Reasumując :
    Wlałeś to co chciałeś - Twój wybór, ale nie pisz że jest to olej prawidłowy, bo takie utwierdzanie innych jest poprostu nie fer.
    Ponieważ zauważyłem że osoby na tym forum proszące o pomoc w ocenie, naprawie itp. później piszą jakieś bzdury, mądrząc się ( bo im się jakoś tam udało "naprawić" samemu ), bez odpowiednich procedur naprawczych, bez urządzeń diagnostycznych, literatury ( o wiedzy nie będę pisał bo to rzecz względna ) zaprzestaję udzielania pomocy w zakresie oceny uszkodzenia, naprawy itd...
    Dalsza dyskusja jest już bezsensowna i nie wnosząca nic do tego tematu.
    pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia
  • #214
    piotrek_ir4
    User under supervision
    do dejfit :
    czy współpraca to lewizna ? zapraszam na naprawę do mnie chętnie ci wystawimy fakturę
    pracuję w serwisie, nie mam działalności ale najważniejsze że ktoś inny ową taką ma tak
    pozdrawiam i nie reklamuj portali.
  • #215
    niajnia
    Level 11  
    automix wrote:
    nie będę Cie przekonywał do swoich racji. Jeszcze raz podkreślam Olejem do automatycznej skrzyni biegów montowanej w samochodach marki renault, peugeot, citroen, lancia o oznaczeniach DP0/AL4 jest olej elfmatic D3 syn. Oczywiście można lać NIEKTÓRE zamienniki, ale olej Dextron III NIE JEST TYM OLEJEM. To tak samo jak oleje przekładniowe mają różne specyfikacje ( 80W90, 75W80 itd... ) Piszesz o oleju revanol, który jest bardzo wysokiej klasy olejem, tylko który?? piszesz o firmie a nie o konkretnym oleju. tak samo jest z elfem ( olej G3 to nie to samo co D3 ).
    I na koniec piszesz o oleju esso lt71141. Po pierwsze ta kiego oleju już nie ma bo firma esso została wykupiona przez mobila i teraz olej ten to mobil atf lt 71141. W jego specyfikacji jest nawet możliwość stosowania w skrzyniach AISIN WAGNER co jest BZDURĄ. Po drugie są to inne oleje, o innych specyfikacjach. Z moich wieloletnich obserwacji widzę że producenci chyba lecą w kulki bo.... wychodzi na to że najlepiej produkować tylko jeden rodzaj oleju bo spełnia wszystkie ( nawet te najbardziej wyśrubowane ) normy. Niestety tak nie jest a jak Tobie samochód stanie to Twój problem i oni umywają ręce. Szans na dochodzenie swoich racji nie masz. To sa koncerny.
    Reasumując :
    Wlałeś to co chciałeś - Twój wybór, ale nie pisz że jest to olej prawidłowy, bo takie utwierdzanie innych jest poprostu nie fer.
    Ponieważ zauważyłem że osoby na tym forum proszące o pomoc w ocenie, naprawie itp. później piszą jakieś bzdury, mądrząc się ( bo im się jakoś tam udało "naprawić" samemu ), bez odpowiednich procedur naprawczych, bez urządzeń diagnostycznych, literatury ( o wiedzy nie będę pisał bo to rzecz względna ) zaprzestaję udzielania pomocy w zakresie oceny uszkodzenia, naprawy itd...
    Dalsza dyskusja jest już bezsensowna i nie wnosząca nic do tego tematu.
    pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia

    Kolego, ja Ci dziękuję za te wszystkie rady, bo tak jak pisałem ja się na tym nie znam, ale następnym razem jak będę wymieniał olej to się o ten olej zapytam, bo już dzięki Tobie ja i inni jakąś wiedzę posiadamy, jeszcze jedno pytanie mam nowo kupiony samochód scenica z automatem 6 biegowy i wiem, że od nowości był olej nie wymieniany a ma przebiegu 180000, czy jest sens go wymieniać jak.wszystko.jest narazie ok, czy zostawić przy takim przebiegu i jeździć?
  • #216
    dejfit
    Level 21  
    automix wrote:
    W jego specyfikacji jest nawet możliwość stosowania w skrzyniach AISIN WAGNER co jest BZDURĄ.

    Podobnie jak xxWxx to nie jest specyfikacja a rekomendacja producenta. Dobrze, że wiesz, że się nie nadaje.

    automix wrote:
    ( olej G3 to nie to samo co D3 ).

    Zmiana nazewnictwa nic innego. Nowy jest Elfmatic G3 a stary Renaultmatic D3. Do DP0 ważne aby było SYN w nazwie tzn. D3 SYN albo G3 SYN.Tak jak piszesz Esso LT71141 a Mobil LT71141 to tylko zmiana nazewnictwa po wchłonięciu Esso przez Mobila.

    piotrek_ir4 wrote:
    czy współpraca to lewizna ? zapraszam na naprawę do mnie chętnie ci wystawimy fakturę

    Dziękuję bardzo za ofertę, ale nie skorzystam. W razie potrzeby poradzę sobie sam, ponieważ czynność jest prosta a dokumentacja i fotorelacje udostępnione na forach PSA i Renaulta za darmo przez osoby, które rzeczywiście chcą pomagać.

    piotrek_ir4 wrote:
    pracuję w serwisie, nie mam działalności ale najważniejsze że ktoś inny ową taką ma tak

    Wkleić twoje wypociny z innych miejsc o tym, że "robisz po godzinach" ? Brniesz w coś czego perfumerią nazwać nie można. Nie widzisz w tym nic niestosownego ?

    piotrek_ir4 wrote:
    i nie reklamuj portali.

    Wszystkich razem czy każdego z osobna ? Napisz jeszcze, że nie jesteś bezczelny. Chcesz zarabiać otwórz firmę i kasuj swoje 1500pln a nie szukaj naiwnych ludzi przerażonych roztaczanymi wszędzie na forach wizjami remontów skrzyń automatycznych za grube tysiące reklamując się gdzie popadnie łamiąc po drodze wszelkie regulaminy. Chcesz pomagać pisz tutorial wymiany elektrozaworów na forum elektrody, citroena czy renault. Jak na razie pogroziłeś tylko paluszkiem:
    piotrek_ir4 wrote:
    Dla osób chcących samemu robić, nie piszcie potem o pomoc że poszło coś nie tak.

    Jedno zdanie a tyle mówi. Śmieszny jesteś. Na razie nie przekazałeś tu żadnej wartościowej wiedzy.

    automix wrote:

    Z moich wieloletnich obserwacji widzę że producenci chyba lecą w kulki

    Taka prawda.

    niajnia wrote:
    mam nowo kupiony samochód scenica z automatem 6 biegowy i wiem, że od nowości był olej nie wymieniany a ma przebiegu 180000, czy jest sens go wymieniać jak.wszystko.jest narazie ok, czy zostawić przy takim przebiegu i jeździć?

    Zawsze warto zmienić choć raz pod warunkiem, że olej będzie świadomie dobrany.Karty charakterystyk i opakowania producentów olejów dla wielu są mylące.
  • #217
    FIGIELP
    Level 11  
    może ja się pokuszę o fotorelacje jak dojdą elektrozawory i mam zamiar wymienić wszystko w następny weekend, a ze będę to robił pierwszy raz i dokładnie oglądał wszystko pewnie ze 100razy i więcej to zleci jeden dzień na wszystko.
  • #218
    niajnia
    Level 11  
    dejfit wrote:
    Zawsze warto zmienić choć raz pod warunkiem, że olej będzie świadomie dobrany.Karty charakterystyk i opakowania producentów olejów dla wielu są mylące.

    To co teraz robić, zlać ten olej co gość zalał, bo nie chce mieć problemów z tą skrzynią, po opakowaniu wydaje mi się, że zalał tan olej, jutro do niego tam zadzwonię i to dokładnie ustalę.

    http://www.midparts.com.pl/pl/p/OLEJ-TRANSTAR-DEXRON-III-MERCON/2072
  • #220
    niajnia
    Level 11  
    dzięki wszystkim za pomoc, dzwoniłem, olej zalany jak powinien być, po prostu ja na coś spojrzałem nie tak przy odbiorze, dzięki za pomoc, sorry za zamieszanie.
  • #222
    FIGIELP
    Level 11  
    to jest zwykły G3 który kupisz wszędzie za podobne pieniądze. Dzwon tam gdzie podałem. Kolega zamówi i jak trzeba to wyśle do domu. Ja zamawialem i realizacja 1 dzień
  • #223
    ops2
    Level 2  
    ....... tak po prawdzie to nie wiem o co wam niektórym chodzi......

    Miałem problemy z moim Scenikiem i jeździłem z nim po wielu autoryzowanych warsztatach. Nie będę podawać nazw bo niektórzy z was się w nich serwisują bądź zakupują części (np. automix).

    Przejechałem po naprawie u Piotrka już jakieś 20 tys. km i oddałbym mu każdą kolejną Renówkę z DP0 "w ciemno" do naprawy.

    Tyle w tym "gorącym" temacie.
  • #224
    automix
    Level 19  
    znów zostałem wywołany :ops2: co masz mi do zarzucenia?? słucham
  • #225
    ops2
    Level 2  
    ....powiedz mi - gdzie i jak zostałeś "wywołany" ? i do czego ?

    Ja swoim postem chciałem podkreślić, że dobre i polecane serwisy automatów w tej mojej małej "mieścinie" nie potrafiły sobie poradzić z moim Dp0. Polegając na wiedzy Piotrka a później na jego usłudze udało się w końcu doprowadzić skrzynię do stanu używalności i to za uczciwe pieniądze.

    Widzisz w tym coś złego ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    twój nick pojawił się w poprzednim poście w związku z tym, że napisałeś o tym , że zaopatrujesz się w części w jednej z firm, z której usług i ja korzystałem.
  • #226
    automix
    Level 19  
    aha no to ok. bo jakoś odebrałem to inaczej.
  • #227
    bacaluk
    Level 1  
    Potwierdzam opinię ops2,

    oddałem Piotrkowi (piotrek_ir4) Renówkę z DP0 do naprawy, po wizycie śmiga jak nowa. Dla potrzebujących auto zastępcze gratis na czas naprawy :)

    Poprzednia naprawa w "renomowanym" warszawskim warsztacie - całkowita porażka.

    Naprawdę polecam Piotrka. Ja osobiście jestem zadowolony.

    Tyle w temacie.
  • #228
    don kowal
    Level 9  
    Ja również o Piotrku suzuki2 nie mogę powiedzieć złego słowa. Pomógł mi, zupełnie za darmo, udostępnił fotografie i dokumentacje techniczną. Pomógł kupić elektrozawory w super cenie. Pomagał poprzez email i telefonicznie. Dzięki niemu sam ogarnąłem AL4 w 406 która do dzisiaj spisuje się kremowo. Dzięki niemu pokochałem to auto i nie mam zamiaru go sprzedawać, a napewno tak skończyłaby się moja przygoda z francuzami gdyby nie on. Nie wspominając ile kasy straciłbym sprzedając jako laik auto z "uszkodzoną" skrzynią biegów.
  • #229
    FIGIELP
    Level 11  
    Moja opinia po naprawie
    Robiłem to z kuzynem i obydwoje wiedza zaczytana i oglądana w internecie, robiliśmy to PIERWSZY RAZ
    Rozebranie, czyszczenie, wymiana oleju, wymiana elektrozaworów, poskładanie, sprawdzenie oleju. W sumie czas jaki to nam zajęło to ok 5h, teraz jakbym miał to zrobić jeszcze raz to ok 2-3h. Zostało mi do zrobienia adaptacja, a ze było późni to odpuściłem i zostawiam to na inny dzień.
    O ile oleju na moje nikt nie wymieniał i przy przebiegu nie całych 120tyśkm stwierdzam znaczną poprawę zmiany biegów - łagodniej, kontrolka nie zapaliła się ani razu, olej niby ładny a jednak brudny, opiłki jak gwiazdeczki mieniły się podczas mycia, lekkie zabrudzenia na płytach. Tragedii nie było ale poprawa odczuwalna.
    Elektrozawory pracują poprawnie, nie było żadnych problemów, kontrolka nie zapaliła się ani razu.

    a teraz info dla tych co tez zdecydują się sami grzebać.
    Po zdjęciu MISKI OLEJOWEJ o zanim zaczniecie rozkręcać wszystko to prosze bardzo zwrócić uwagę na położenie blachy która spręzynuje na takim grzebieniu, patrząc od góry jest ona przykręcona na 1 śrubę po prawej stronie pierwsza od góry, TAM MOŻNA ZAZNACZYĆ SOBIE PISAKIEM JAK JEST ZAMONTOWANA bo póżniej jak będziecie skręcać to nie wiadomo będzie jak była właściwie zamontowana a po popuszczeniu śruby niestety się przesunie i potem będą jaja.
    Ja dodatkowo zrobiłe zdjęcie żeby o czymś nie zapomnieć i nie pomylić. Olej lejemy mają ustawienie na sprzyni w położeniu N bo inaczej dźwignia zasłania wlew.
    To tyle na dzisiaj, jestem zadowolony, chyba pokuszę się o jeszcze jedną wymianę oleju i z czystej ciekawości rozbiorę uszkodzony elektrozawór żeby je zobaczyć jak pracują i co za filozofia w nich twki.
    Uszcelka do miski olejowej pewnie może zostać stara, jednaj ja kupiłem ją za 26zł z przesyłka i mam wszystko nowe.
    Koszty
    - Elektrozawory 400zł
    - olej 3,5l - G3 syn - 38zł za litr
    - uszczelka 26zł
    - benzyna ekstrakcyjna+pędzel ok 9zł
    - 0,5l czegoś dobrego na koniec pracy hihihi
  • #230
    kefasa1
    Level 2  
    witam gdyby ktoś potrzebował elektrozawory do dp0 mam 2 szt nówki i czujnik cisnienia również przez omyłkowa diagnoze kupiłem a problem tkwił w komputerze bardzo tanio sprzedam na zakupione części posiadam paragony zakupu na elektrozawory jest gwarancja.
  • #232
    Wojt.79
    Level 2  
    Szukając w necie info o błędzie jaki mi wyskakiwał trafiłem tu założyłem konto i skontaktowałem się z Piotrkiem suzuki2 Oddałem mu moją 307-kę i autko śmiga jak trzeba. Gość konkretnie mi odpowiedział co padło. Napomnę że "mechanicy" w moim mieście jeśli już chciał robić to sprowadzało się to do wymiany całego rozdzielacza, albo padała odpowiedź " wymień pan olej i sprzedaj w cholerę niech się kto inny męczy".
  • #233
    cerise
    Level 2  
    Witam! Jestem tu nowa i na dodatek kobieta, więc wybaczcie niezbyt fachową terminologię. Mam Scenica 2005r., 1,6, automat DPO. Od jakiegoś czasu po ok. 5 minutach od startu, gdy wyjeżdżam z miasta i nabieram prędkości coraz częściej zdarza się, że nagle słyszę trzask, pojawia się komunikat "usterka elektroniki, sprawdź skrzynię biegów", skrzynia wrzuca na jakiś niższy bieg i oczywiście wyje. Po zatrzymaniu się i ponownym odpaleniu auta komunikaty znikają i dalej jedzie bez problemów. Czyli mam sytuację, o której już wiele osób tu pisało. Podłączenie do kompa pokazało błąd regulacji ciśnienia. Fachowiec od automatów powiedział, że trzeba wymienić elektrozawory i wgrać jakieś oprogramowanie łącząc się online z ASO (chyba) i to wszystko razem będzie kosztowało 2500zł. Czytałam wypowiedzi Panów, którzy się tym zajmują tutaj na forum i wydaje mi się, że ten "mój" fachowiec chce zedrzeć ze mnie 2 razy więcej kasy niż to potrzebne. Czy poprawnie rozumuję? Mieszkam w małej miejscowości i ten "mój" fachowiec jest w okolicy chyba jedynym zajmującym się automatami. Powinnam szukać jakiegoś speca w większym mieście, żeby nie zdarł ze mnie (kasy oczywiście :) )? Pozdrawiam!
  • #234
    automix
    Level 19  
    pewnie trzeba szukać innego fachowca. O wgraniu nowego softu Pan mechanik może zapomnieć bo mając nawet oryginalnego clipa ( takiego mam ) niestety nie ma autoryzacji firmy RENAULT anie tez nei jestem warsztatem partnerskim i firma renault nie udostępnia bazy softu i pomocy online dla takich jak my. Pan troszkę powymyślał sobie. Cena 2500 zł za coś co kosztuje o wiele mniej to chyba trza uważać.
    A tak na marginesie ( no i moja ciekawość ) jaki rejon polski??
  • #235
    cerise
    Level 2  
    Dolny Śląsk, a bliżej - okolice Legnicy. Dodam, że to nie ja z nim rozmawiałam (niestety czasami panowie specjaliści od samochodów traktują kobiety bardzo przedmiotowo i usiłują sprzedać niepotrzebne usługi i części).
  • #236
    automix
    Level 19  
    to niestety nie pomoge bo tam nie ma nikogo zaprzyjaźnionego. Co do traktowania kobiet przez mechaników ( facetów ) to pewnie ma Pani rację choć ja osobiście traktuje kobiety jak równego sobie tzn. przede wszystkim słucham co użytkownik samochodu ma do powiedzenia, a znam takie Panie które jeżdżą samochodami a ich mężowie nawet prawa jazdy nie mają a wymiana żarówki czy wycieraczek to dla nich bardzo skomplikowana sprawa. Ja chylę czoła że wie Pani jaki ma typ skrzyni i że wie że bez tego ani rusz. A to już bardzo wiele i świadczy o poczytaniu na ten temat. Życzę powodzenia i szybkiej naprawy autka.
  • #237
    piotrek_ir4
    User under supervision
    do cerise :
    Elektrozawór modulujący EVM ALE WYMIENIA SIĘ PARAMI WYMIEŃ (DWA GŁÓWNE ZAWORY)
    napisz do mnie na priv
    przedstawię ci dokumentację może masz jakiegoś mechanika ogarnie ci to za mniejszą sumę .
    Pozdrawiam Piotr
  • #238
    cerise
    Level 2  
    Bardzo dziękuję obu Panom automix i piotrek_ir4 za odpowiedź i pomoc. Mąż podzwonił trochę i znalazł dwóch fachowców w przystępnej odległości, którzy zajmują się skrzyniami i u nich wymiana tych elektrozaworów kosztuje 1200zł-1300zł. Dopytałam jeszcze dokładnie o kwestię wgrywania oprogramowania u tego pierwszego mechanika. Muszę zwrócić mu honor, bo źle zrozumiałam, on nie chciał sam dogrywać tego oprogramowania, powiedział tylko, że po wymianie elektrozaworów uda się do serwisu Renault, żeby to wgrać online i za to wszystko razem chce 2,5 tys. Nie podejmuje się wymiany elektrozaworów bez wgrywania tego oprogramowania (cokolwiek to jest, wybaczcie, nie znam się), bo może się okazać, że nawet po wymianie będą problemy i wtedy klient będzie miał do niego pretensje. I tu moje pytanie: czy może okazać się, że jeden z nowo znalezionych mechaników wymieni to co trzeba a i tak będę musiała sama jechać do ASO, żeby ten program wgrać?

    Do Pana Piotra: bardzo dziękuję, ale niestety nie mam żadnego znajomego mechanika, więc dokumentacja mi nie pomoże.
  • #239
    automix
    Level 19  
    Wgranie softu faktycznie czasem pomaga, lecz nie naprawia. Problem jest jeden i podstawowy. Ten problem nazywa się DIAGNOSTYKA. Mechanik który zajmuje się automatycznymi skrzyniami a który nie posiada do danego modelu, marki komputera łączącego się ze sterownikiem skrzyni biegów niech się nie bierze do pracy. Wówczas można coś popsuć a nie naprawić. Jedyne co TRZEBA wykonać po wymianie tych elektrozaworów to : 1 wymienić olej
    2 wykasować licznik przebiegu oleju
    3 przeprowadzić adaptacje

    Jeśli mechanik nie ma komputera diagnostycznego to faktycznie będzie trzeba jechać do ASO w celu przeprowadzenia odpowiednich procedur diagnostycznych. Ile to kosztuje nie wiem.
  • #240
    pawlos2
    Level 11  
    Miałem tez problem z tym wchodzeniem w tryb serwisowy zaraz po ruszeniu,jezdziem tak od 2 lat starając sie powoli przejechac te pierwsze 2-3km zanim się olej nie nagrzał-serwisy w mojej okolicy nie bardzo sie chcialy brac za te zaworki,obdzwoniłem chyba 5 fachowcow,jeden mnie wyśmiał że cyt"My wszyscy myślimy ze wymiana zaworkow to złoty środek a przyczyna tki głebiej,trza skrzynie robic,prosze przyprowadzic auto,zobaczymy co da sie zrobić"-inny,owszem-zrobimy kalibracje,czyszczenie,zaworki-prosze zadzwonic za 3tyg-cena od 1200 wzwyż,nie bede pisał o kolejnych bo szkoda zdrowia-Postanowilem zadzwonić do Piotrka(suzuki2)juz po kilku dniach byłem u niego w warszatcie,zrobil to w niecałe 3godz,wlał tez swój olej-cena za usługe jak i olej bardzo przystepna moim zdaniem,czytajac tu ze komus powiedzieli 2,5tys to jestem w szoku,mnie z zaworkami(kupiłem okazyjnie tanio) wyszło wszystko poniżej 1tyś-zrobilem dopiero 200km ale 2 razy po zimnej nocy był testowany,dałem mu w pedał mocniej i ładnie zmienia biegi na zimnym a co najwazniejsze nie wywala tej pieprz..... kontrolki-Polecem skorzystać z Piotrka usługi,zna sie chłopak na rzeczy,i nie wybrzydza jak inni-Nawet jak ktos ma daleko to i tak warto podjechac do niego bo zrobi to uczciwie i niedrogo.